'> afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Wednesday, August 24, 2016

Impian Saya Untuk Kahwin Empat Sebelum 40 Tahun - Datuk Red

Bismillah,

Meletakkan kuota empat orang isteri sebelum 40, Datuk Red atau nama sebenarnya DS Adnan Abu tanpa berselindung menyatakan hasratnya itu dan baginya itu lumrah bagi seorang lelaki.

Dia yang kini berumur 38 tahun berhasrat dalam tempoh dua tahun lagi dia sudah boleh melengkapkan kuota isteri yang disyariatkan oleh agama Islam.

"Lelaki memang tidak pernah puas. Bagi saya beristeri sama seperti menjalankan perniagaan. Tidak pernah puas dan sentiasa mahukan lebih"

Dia mahu memperbaharui versi pelawak Salih Yaakob yang mana jikalau isteri pertama Salih Yaakob sudah berusia, isteri pertamanya baru berusia 30 an.

"Mungkin bakal isteri yang ketiga dan keempat saya nanti, akan dipinangkan oleh isteri pertama dan kedua saya. Gempak kan?" katanya kepada media.

Datuk Red telah mendirikan rumahtangga dengan isteri pertamanya Sharifah Norshafila Hassim hampir sedekad usianya dan berkahwin dengan penyanyi Siti Adira Suhaimi pada penghujung Disember 2015. Hasil perkongsian hidup dengan pasangan pertamanya, dia dikurniakan 5 orang anak dan bakal menimang cahaya mata dengan Adira tidak lama lagi.

"Saya sasarkan 20 orang anak berbinkan Adnan. Kalau boleh 10 orang anak lelaki. Apabila saya meninggal, saya nak anak-anak lelaki saya pikul saya. Tetapi sekarang saya baru ada 3 orang anak lelaki" katanya lagi.

Bila ditanya lagi, dia tidak meletakkan sebarang syarat khusus untuk menjadi isterinya asalkan mereka tau menghormati madu-madu mereka.

Sumber thecoverage.my

Monday, August 22, 2016

Bekalkan Anak Anda Dengan Lunchbox Dad


Bismillah,

Pada asalnya hanya niat suka-suka, tapi siapa sangka niatnya untuk memberi galakan kepada anak-anaknya membawa bekal ke sekolah kini turut mendapat permintaan daripada masyarakat sekeliling. Ini kerana bekalan yang disediakan oleh ayah yang mempunyai tiga orang anak ini dihias mengikut pelbagai cara dan kreativiti sendiri.


Berasal daripada Oklahoma City, Beau tidak menyangka aktivitinya menyediakan bekal kepada anak-anaknya mendapat permintaan ramai. Dia kini mengambil tempahan menyiapkan bekalan anak-anak untuk ke sekolah. Berkat usahanya ini, dia semakin dikenali dan telah tampil menghiasi rancangan dan majalah seperti ABCNews.com, The Huffington Post, Yahoo.com dan People Magazine.


Apa-apa pun boleh dilakukan asal kita tekad, ikhlas dan berusaha dua kali ganda daripada usaha kita sebelumnya. Apa-apa pun bekalan yang dia sediakan memang awesome, kalau aku jadi budak sekolah pun aku rasa sayang nak makan. Rasa nak sangkut je kat dinding hehe. Korang boleh lihat hasil kreativitinya di SINI


Tapi sayang sebab Malaysia tak termasuk dalam lokasi penghantarannya. Harap maaf :D



JasmeenBeauty
Lazada Malaysia

Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com