Kenapa Perlu Busuk?

11:16 AM

Ha..tajuk aku harini dah jelas dan nyata.Sebenarnya dah lama aku simpan..dah naik kepam dan bernanah kalau aku tak luahkan.Aku dah penat jaga hati orang..bila fikir2 kesian, xbaik malukan orang.Hmm..xkisahla aku nak diskas gak psal benda nih!

Busuk memang sinonim ngan sampah.So korang rasa sampah je ke yang busuk?Kalau sampah wangi..aku nak simpan buat pati minyak wangi.Aku simpan lama2 dalam rumah aku..letak dalam kete buat air freshener.Tapi hakikatnya sampah memang busuk.Tapi kalau orang busuk..nak dikategorikan sebagai sampah jugak ke?Haha..pada aku, aku xkategorikan dorang macamtu, tapi aku masukkan dorang dalam group PERANGAI MACAM SAMPAH.Ha apsal aku nak bukak cerita ni ea?sebab selama aku hidup..dah macam2 jenis manusia aku jumpa.Aku tau korang pun ada terserempak ngan spesis2 macamni..dan mungkin korang juga salah seorang daripada mereka.Hehe

Bau badan
Ni banyak aku jumpa since aku sekolah lagi.Aku tak salahkan mereka yang mempunyai masalah macamni, tapi kenapa mereka xcuba cari jalan..sekurang2nya berusaha untuk kurangkan sikit bau badan..xmengganggu jiran tetangga, rakan2 dan masyarakat sekeliling.Aku paling menyampah mereka yang xreti nak pkai bedak..xpun deodoran!Lagi2 bila aku naik pengangkutan awam..dalam lif atau di tempat yang sesak.Bila stat angkat ketiak..perghh bau bangkai!Bukan lelaki saja ok..wanita pun sama.Penampilan luaran memang high, tapi ketiak bau cagu.Kalau korang bernasib baik..xtunggu angkat ketiak pun dari jauh dah boleh bau busuk badan.Kebanyakannya yang aku jumpa warga2 asing la.Tapi aku pelik la macamana dorang leh tahan bau badan dorang sendiri tu..Tengik macam tungkik!Then dah la badan berbau..baju plak jenis yang basuh 2 minggu sekali.Perghh memang nikmat untuk orang yang tunggu nak mati.Kalau2 ada yang rasa nak bunuh diri..korang duduk sebelah orang macamni je.Hey kalau hari2 macamni boleh mati deria bau aku!Busuk kuasa 2.Haha.Jenis busuk + pengotor.Tu kalau rendam dlm air..mau hitam air jadinya.Aku tegaskan kat sini..bukan salah kalau badan berbau, tapi menjadi satu kesalahan pada ak..tuan empunya badan tidak tahu cara2 untuk menjaga kebersihan dan bau badan sendiri.Please do something la!!Aku xtahan setiap hari perlu bau busuk dari badan orang.

Sendawa dan Kentut Sesuka Hati
Ni satu lagi kes yang leh buat darah aku mendidih.Sesuka hati je sendawa dan kentut.Kalau sendawa kosong xpe la..ni kes2 baru lepas makan durian, petai, jering..sendawa depan muka aku plak.Giler busuk!Pastu buat muka tak bersalah je.Adeh pedihnye aku.Nak menjaga hati punya pasal..aku buat2la undur kebelakang sikit..cover2 tutup idong.Isk kalau aku teruskan bau..leh muntah aku kat situ.Buta2 je.Then masalah buang angin @ kentut sesuka hati.Kalau kentut berbunyi..senang nak detect.Leh aku terus tikam sampai mati je.Ni jenis kentut secara rahsia.Tiba2 datang bau je.Ohh tidak!!memang haram!Aku leh terima kentut di kawasan terbuka..tapi bukan kentut di dalam lif.Adeh..kalau aku dapat aku sula.Please la bro..kalau boleh tahan, tahan..jangan kentut depan aku.Simpan kentut untuk kegunaan sendiri.




Bau Mulut
Spesis ni aku tak tau apsal..samada dia ada masalah mulut @ jenis payah nak gosok gigi.Bau mulut ngan kaki dah tak jauh beza..kadang2 leh konfius mana satu mulut..mana satu kaki.Kalau aku jumpa spesis macamni..aku jarakkan diri aku je.Lagi jauh lagi bagus..Kalau nak kelihatan lebih kejam, bila dia cakap aku terus tutup hidung.Xpun bila dia mula bercakap..aku bagitau la "Wekss..bau tikus mati la.Engkau xbau ke??" pedih lor..aku rasa pastu mesti dia bunuh diri.Haha.So korang rajin2 la kunyah chewing gum ke, makan gula2 mint ke..cover sikit bau mulut tu ye.Bukan ape, kalau nak jumpa klien..bahaya tu.So beringat2 la k

Ha tu je ku nak cerita.Aku benci bau2 busuk yang di atas.Aku tau korang pon pernah alami..tapi kadang2 kita malu nak bagitau.Cuba bagitau secara personal.Xpun secara diam2 korang hadiahkan pewangi ke..deodoran ke..so hopefully dia leh faham dan tau masalah yang dihadapi olehnya sehinggakan boleh mengganggu orang lain disekelilingnya.So bagi mereka yang berkenaan..jagalah kebersihan diri ye :) Aku tak saggup pakai face mask ke mana2 semata2 mengelakkan bau busuk dari badan orang.K jumpa lagi nanti :)

You Might Also Like

2 comments

  1. hehe,mesti awak wangi 24/7 kan kan kan? hehe

    ReplyDelete
  2. saya ade teman tu..da nak 4-5 botol dederen da kasikk hadiah.. tahu dia buat ape?..wat perhiasan atas almari..maunyer saya suruh dia baya balik..~ sobar saje..

    ReplyDelete