Kes 411 : Pijak Tanpa Niat

9:01 AM

Kes 411
Lokasi : Tepi jalan besar simpang kiri sebelum sebelum masjid Kg. Duku
Masa   : 4.32 petang waktu tempatan
Watak : Azwan Iskandar Jemain sebagai 'Rakan Cop'
             Saripuddin Ayip sebagai watak utama
             Farid Ismet Hanapi sebagai anak emak yang manja

(babak ini adalah lakonan semula, olahan dari kisah asal dan nama yang tertera bukan nama sebenar, tidak berniat untuk menyinggung mana2 pihak yang terlibat.Kalau ada kena mengena pun pehulik hafe haku! :P)

Azwan Iskandar Jemain : Bro pecer?Bosan dan kelaparan nih.Ada idea best?Yang tak best
                                         aku tanak dengar
Saripuddin Ayip              : Ada2..tadi aku keluar ngan mak aku..pergh aku jumpa
                                         lompat tikam.Halamak dah lama aku cari, baru jumpa tadi.
                                         Aku ada beli!
Azwan Iskandar Jemain :Memang menarik bro.Tengah2 bosan macamni dengan perut
                                         yang lapar..dapat kawan macam ko ni memang best!
Farid Ismet Hanapi         : Hahaha..(berkerut2 dahinya)
Azwan Iskandar Jemain : Ha apa kita tunggu lagi.Moh la kite.Ko ada bawak tak?
Saripuddin Ayip              : Mestila..aku kan ketua kumpulan nasyid merangkap pengerusi
                                         kelab kompang.Ofkos la..kita nak lepak mana?
Farid Ismet Hanapi         : Haah cepat la.Tapi lompat tikam tu main dia macamana?Korang
                                         boleh ajar aku??
Azwan Iskandar Jemain : Main ape??
Farid Ismet Hanapi         : Lompat tikam??
Saripuddin Ayip              : Wadehel !!

(Adengan seterusnya dimana Azwan Iskandar Jemain memijak perut Farid Ismet Hanapi tidak dapat diteruskan kerana tidak mendapat kelulusan daripada FINAS)



P/s : Lompat tikam tu sejenis menu atau makanan ye kengkawan..bukan permainan.Jangan lepas ni ada lagi yang kena pijak!

You Might Also Like

4 comments