Blog Si Hati Merah Jambu

Masalah Bau Badan ??

9:47 AM

Hujan lebat di luar..time macamni cari biskut kering cicah kopi 'o' kaw memang masyuk.Nikmat giler.Ai rindu pulak nak makan ubi kayu berus cicah sambal.Huhu.Dah macam2 pulak aku nak makan.Bukan mengidam..tapi sebab dah lama tak jumpa.Ada sikit rasa rindu.Ngeh3


Aku teringat sebelum ni..dalam suasana yang sama tapi berdua dengan mak aku, lepak borak2 antara mak ngan anak.Mak aku ni suka bagi petua2..xkisahla petua kesihatan, pemakanan atau surah2 amalan harian.Aku banyak hidup dengan petua2 dari mak aku..huhu.Aku pun tak ingat kes apa sampai mak aku bagi tips untuk menghilangkan bau badan..di mana fokuskan kat sini masalah ketiak berbau.So alang2 aku pun sharing la ngan korang jugak yek.

So untuk menghilangkan bau badan korang, cuba amalkan makan kulit limau nipis.Amalkan sebagai ulam ulaman sewaktu makan nasi.Limau nipis yang diperah untuk buat air atau buat sambal belacan..kulitnya boleh la korang makan.Jangan dibuang ye.



So next..bila korang mandi, sabunkan badan menggunakan belakang tapak tangan semasa di bawah lengan korang (bahagian ketiak).Jangan gunakan tapak tangan kerana boleh menyebabkan masalah bau badan.Akhir sekali kurangkan tabiat merokok kerana merokok juga punca penyebab bau badan.

So itu je yang aku tau serba sedikit petua mengurangkan bau badan.Ada banyak petu2 lain lagi..papehal aku update balik nanti ye :) Selamat mencuba.Huhu




You Might Also Like

0 comments