Buat Aku Hangin Ngan Kari Nih !!

10:11 AM

Hari2 mengadap megi..leh tension aku jadinya. Yela kata bujang, memang tak lepas ngan makanan segera macam nih. Tapi hari tu bila aku balik, aku tengok housemate aku terhencot2 jinjing berbeg2 plastik. Penuh ngan barang dapur. "Ai mimpi ape mamat sorang nih? Tak pernah tengok dia berbelanja sebanyak ni", aku ke-konfiusan sendiri. Rajin pulak aku nak bertanya "Man, ai banyak betol belanje? Ada menu bes ke malam ni??" Senyap seketika..tak lama kemudian aku lihat kepala Man terjengah di balik pintu dapur sambil tersengih2. "Memandangkan hari ni hati aku banyak gumbira.. aku nak masak kari. Ko tentu suka kan??"


Perghhh!! Kari tuu. Adeh tetiba kecur air liur aku.. Sepanjang pengamatan aku, selama aku dok umah sewa ni, dalam tempoh 3 bulan baru sekali aku makan kari. Tu pon akak sebelah umah yang bagi. Kalau akak tu panjang umur lagi, dalam tempoh 2 bulan 3 hari lagi aku jangkakan akak tu akan hantar kari lagi. Tu pon kalau dia panjang umur. Tapi hari ni dalam sejarah, housemate aku yang selama ni aku kutuk baeekkk punya sebab ke-kedekutannya..nak masak kari. Huhu, un-sangkarable air mataku membasahi pipi. "Sejuk perut mak ko mengandungkan ko Man. Macam pasang air-cond dalam perut!", sambil aku mengesat2 hingus yang turut meleleh tanda terharu

Aku ngan penuh bersemangat.. offer diri untuk tolong pape yang patut, tapi si Man ni nak aku lepak kat hall. Dia suh aku tengok tv je. Katanya aku tak perlu tolong dia, sebab dia nak aku rasa menu yang dia masak kali ni atas usaha dia belajar dari kawan dia. Huh.. gadang2 punya kari si Man ni, mesti jenuh dia pegi menuntut! Aku plak tak tau dia leh masak! Tak kesah la..janji aku makan kari hari ni. Ngeh3

"Siaaappp!!", tetiba ntah hilang akal ke hape aku dengar Man jerit dari dapur. Aku tengok dia berdiri di pintu dapur ngan muka puas. Huhu.. giler la ko Man, sampai cenggitu skali. Aku sudah duduk bersimpuh menunggu Man.. tapi aku masih lagi belum menangkap bau kari yang Man masak. Bila Man datang membawa mangkuk dan dihulurkan kepada aku.. aku tercengang. "Mana kari Man??" Aku tengok Man tersenyum bangga. "Mane ape? Ni la..Kari. Megi kari" Klepek aku tersandar. Terdiam aku kejap. "Ha spesel tak? aku letak fish-ball ngan sawi..siap ada cili hiris lagi. Baru meriah. Makcik Gayah kedai mamak depan tu ajar aku. Katanya lagi menarik kalau buat macamni. Aku siankan ko asyik makan megi kari kosong je", panjang lebar Man mengomel. Adoi kalau rasa cantik, nak je aku cadangkan dia gantung kat dinding..buat perhiasan!

Aku memang dah tak mampu cakap pape. Agak2 kalau aku tikam dia sekarang.. polis akan suspek aku bunuh tanpa niat tak?? Aku cuma tengok Man ke dapur sambil bersiul2. Isk3..aku sambung menangis lagi "Megi kari lagi aku malam tu"

P/s : Lenkali jangan terlalu mengharap..dan cakap lenkali biar TERAAAANNGGG !!

You Might Also Like

22 comments

  1. mak aih.. sedap plak nampak kari tu.. haishhh

    ReplyDelete
  2. jangan terpengaruh ngan pandangan luaran A f i q. Huhu :P

    ReplyDelete
  3. ahahah tersnyih2 nsa baca post 2..caitt,engtkan kari ghupenyer stkat magie je..hahah yg awk pon tggu nan pnuh smngt je..haha..ouhh haa ! nsa suka cara pnulisan awak sbb nsa boleh imgine cara awk tulis 2 ngan pnuh gaya..nsa SUKA ! serious :)

    ReplyDelete
  4. haah.suka buat citer pepanjang, walhal bendanya pendek je.hik3.eh saya tulis je, xde sampai nak bergaya2.haha :D

    ReplyDelete
  5. ahaha i mean,cara awk tulis 2 asenyer mcam nsa boleh imginekan keadaan awk time 2..moreove nsa suka imgine..baru cite 2 smpai :) ahahah suka !

    ReplyDelete
  6. haaa !! sama la kita.imaginasi tahap cipan nakal! tinggi giler :P

    ReplyDelete
  7. aku charge 302 trus. muahahahah :-D

    ReplyDelete
  8. haha imgine 2 pnting utk phm cite..hehe oke la 2,nsa jus mmpu imgine thap monyet nari2 kgirangan :D

    ReplyDelete
  9. hehe.munyit menari2 kegirangan?tampak lebih cantik sekiranya dipadankan ngan skirt labuh berlabuci.aww!!hahaha :D

    ReplyDelete
  10. hahaha smbil terspit ayu si bunga kat celah2 helain bulu nipis si monyet,nari2 ngan kasut balet..euuww ! chumey..hahahaah :D mula mepek

    ReplyDelete
  11. haha :D merepek sudaaa :D hahaha :D

    ReplyDelete
  12. haha da awk mepek,nsa nie oke je bab2 merapu..hOhOhO

    ReplyDelete
  13. 10 xleh,sebab tangan kanan pegang kopok lekor :P

    ReplyDelete
  14. tudia..bila kura2 mula merapu..haha..xD

    ReplyDelete
  15. hahahampeh tol cik bulan kita nih.hehehe

    ReplyDelete
  16. Wilayah Sepet Kuku haha..tegok kari?isi dalam cawan ke hape?

    ReplyDelete
  17. isi dlm baldi terus...baru kenyang..miahaha

    ReplyDelete