Blog Sihatimerahjambu

Ketahui Indeks Tekanan Anda ~

12:27 AM

Korang semua biasa masuk tandas awam kan? Cuba bayangkan balik..setiap kali korang masuk tandas, sekiranya kesemua tandas tersebut tiada orang.. tandas mana satu yang akan jadi pilihan korang ?? Sila perhatikan gambarajah di bawah, dan setelah buat pilihan.. sila baca analisisnya yek :)



Sebenarnya ni adalah salah satu ujian untuk menguji salah satu indeks tekanan yang korang hadapi. Aku percaya semua orang menghadapi pelbagai tekanan dan masalah seperti tekanan kerja, rumahtangga, peperiksaan dan sebagainya. Jadi ini adalah salah satu analisis yang dilakukan untuk menguji tahap tekanan korang.


Indeks tekanan 8 mata
Korang adalah seorang yang bertenaga dan cergas. Korang dapat mengetahui keperluan orang lain malah memahami perhubungan yang rumit antara manusia. korang mempunyai citarasa yang tinggi, personaliti yang anggun dan merupakan seorang cerdik pandai.

CADANGAN : Terlalu yakin pada diri sendiri sehingga melakukan kesilapan dan  menyusahkan orang lain. Mengundang masalah kerana ego, tidak mahu mendengar nasihat dan buah fikiran orang lain. Korang memang seorang yang tidak boleh mengawal emosi. Ingat.. jangan sampai menyusahkan orang di sekeliling korang..



Indeks Tekanan 3 mata

Korang suka kehidupan yang simple, dan bersederhana. Sikap dan gaya kehidupan yang korang pamerkan membuatkan orang sekeliling berasa selamat dan lebih berkeyakinan. Korang akan berusaha menjaga orang sekeliling dengan sepenuh hati.

CADANGAN : Jangan mengharapkan pujian daripada orang lain dan lakukan dengan ikhlas dan penuh rasa tanggungjawab.




Indeks Tekanan 9 mata

Korang melayan setiap orang dengan sikap yang jujur dan peramah. Korang juga seorang yang berkeyakinan dan bercita-cita tinggi. Keistimewaan korang ialah korang mendapat peluang untuk membina kehidupan yang selesa dan bahagia.

CADANGAN : Korang sebenarnya seorang yang penakut dan membiarkan orang lain buat perkara yang buruk padahnya. Berhati-hati kerana korang juga bakal terlibat dengan kegiatan rakan-rakan korang.



Indeks Tekanan 7 mata

Korang seorang yang periang, daif dan romantik. Korang juga suka ketawa.. dan apabila tahap gembira korang akan terlompat-lompat. Korang tidak mudah dipengaruhi oleh perasaan murung dan gelisah. Korang memang mudah menyesuaikan diri dengan keadaan dan orang sekeliling.

CADANGAN : Korang tidak mempunyai ketahanan yang lama. Ini akan mengganggu apa yang korang sedang lakukan.

Indeks Tekanan 6 mata
Korang adalah seorang yang amat prihatin dan sensitif. Korang sesuai untuk menceburi bidang kerja yang kreatif. Korang mengambil berat ke atas apa yang berlaku di sekeliling korang. Kornag meletakkan percintaan dan kerjaya di suatu tempat yang penting.

CADANGAN : Memang tidak dinafikan korang seorang yang berani. Tetapi dengan menggunakan cara yang salah untuk menonjolkan diri. Apabila korang dah tahu caramenguruskan hubungan dengan orang lain, maka tekanan akan hilang.



Indeks Tekanan 4 mata

Korang adalah seorang yang mudah rasa bimbang dan  risau dengan kehidupan seharian korang. Korang tidak mementingkan kebendaan tetapi sangat menitik beratkan soal kepentingan citarasa. Korang juga mempunyai kepakaran dalam menganalisis dan menilai sesuatu.

CADANGAN : Kalau korang rasa tertekan.. korang buat hal sendiri sahaja. Jangan terlalu berharap pada orang lain lagi.




Indeks Tekanan 5 mata

Korang suka menyediri..buat hal sendiri dan tidak mendapat kepastian daripada orang lain. Ini membuatkan korang sukar untuk memahami kelemahan diri sendiri. Korang juga menjalani kehidupan korang mengikut cara korang sendiri.

CADANGAN : Ceriakan diri dan kehidupan korang dengan bergaul dengan rakan dan menambah kenalan.  Harus mengejar cita-cita sendiri.




Indeks Tekanan 10 mata

Korang tidak risau dan ambil peduli langsung tentang tekanan hidup. Korang adalah seorang yang mengejar kesempurnaan dalam kehidupan. Korang juga sanggup tunggang terbalik bekerja keras demi mengejar cita-cita. Jadi korang akan selalu menikmati kejayaan dalam hidup.

CADANGAN : Korang tidak memerlukan orang lain untuk menghilangkan tekanan yang korang alami.. tetapi korang memerlukan orang lain untuk menasihatkan diri korang mengenai masalah yang timbul dalam kehidupan harian korang.



Ha, so pecer? So korang tau la jamban mana pilihan korang pasni ye :) Analisis semata-mata, kalau kena ngan sifat korang tu..sekadar kebetulan. Bukan 100% betul :)

P/s : Ni analisis tandas sahaja.. kencing kat tepi jalan, kat pokok mahupun tiang tak termasuk :P

You Might Also Like

24 comments

  1. ChaCha = ape yang menarik?kencing kat pokok?ngeh3

    ReplyDelete
  2. | schaza | = ni gelak tetiba ni mesti tergolong dalam kategori jamban D. hehe ~ (eh tergelak plak)

    ReplyDelete
  3. wahh..kenapa F tu jd pilihan?? hehe

    ReplyDelete
  4. Tieyha = mungkin sebab F tu tandas cangkung kot?hehe :P

    ReplyDelete
  5. hhaha gua pilih D .. :D

    lepas berak dekat ngn sinki senang basuh tgn .. haha :D

    ReplyDelete
  6. haha..saya memilih toilet yg paling bersih..xkira kedudukan..haha

    ReplyDelete
  7. alif haris = haha..malangnya hari ko berak tu,sinki rosak plak.kahkahkah :D

    ReplyDelete
  8. cik bulan = haah sy pon akan buat perkara yang sama..tapi kalau semuanya bersih mcmn plak? :)

    ReplyDelete
  9. Siti Mashitah Saidin = kenape pilih tengah?tak tepi?ke takut antu sebab tandas hujung slalu berhantu?ngeh3

    ReplyDelete
  10. hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock = haha depan tol ko pilih.ni mesti dh 'hujung hujung nyawa' kan?haha :D

    ReplyDelete
  11. c or b...hehehe, suka baca entry nih

    ReplyDelete
  12. kak lang = nape suka c @ b? bukan f @ g?hmm

    ReplyDelete
  13. afzal, ntah la...sbb mybe pintu tu sblah kanan kot, xnk plak toilt yg first or yg hjung tuh, sbb tkot, ngeee

    ReplyDelete
  14. kak lang = ha utk pengetahuan kak lang, tandas c ngn b tu under construction..so kena pilih len la.haha

    ReplyDelete
  15. menarik la entry ni..
    sy pilih B atau C..hehe
    siap pilih dua lagi..:)

    ReplyDelete
  16. Wanie = ai sampai dua?ni tamak haloba namanya.haha :D

    ReplyDelete
  17. 1st,sy tekan butang F..
    sbb kiut rain tak pernah tahu kan yg nama sbnr cik haty ialah 'fatyn'..kih3

    2nd, sy nak tekan butang H pulak hehe
    sbb nama manje lg ngade sy ialah Hani @ Cik Haty.. ngahaha

    peace yauuwwwww ^_^v

    ReplyDelete
  18. hati~♡ = nama betul..fatyn?ok sekarang dah tau :) nama manja Hani @ cik Haty? ha..sekarang pun baru tw :)

    ReplyDelete