Jangan Terpedaya Dengan Ayat Manis ~

4:27 PM

Selalunya ayat manis ni sinonim ngan lelaki je kan? Kata2 pujian..yang meleret2 jauh ke bintang bulan. Bak menanam tebu di hujung bibir. Tebu? Sedapnya lagi2 minum time buka pose nanti. Back to the main point k!! Aku ni suka lari tajuk..Tapi itu bukan kategori kata2 manis. Tu membebel !!

Korang jangan percaya la ngan ayat2 manis dari orang lain..belum tentu betol. Sekarang baik laki.. pompuan semua sama je. Aku pun perasan, ngan aku cakap lain..ngan orang len cakap len. Ayat tangkap lentok punye.. bisa gugur jantung gue. Aku tak amik port pon kalau laki yang cakap. Takde efek. Kalau pompuan tu ada la sikit goyah. Tapi hangin gak la bila terkena macamtu. Rasa diperbodohkan je. Mungkin aku baik hati sangat kot?


Sebab ayat2 manis ni la kita selalu terdengar macam2 kes penipuan melibatkan kerugian beribu2 ringgit. Hebat betol sapa yang buat macamtu kan? Agaknya dorang ada menuntut ilmu salah kot? Tak pun terpengaruh dialog tv? Kalau kompeni jualan langsung amik dia bekerja, kompom untung!! Selain tu ayat2 manis ni jugakla yang buatkan muda mudi sekarang lebih rela mati bunuh diri, terjun bangunan semata2 rasa diri mereka ditipu. Kesian..kesian.

Beware guys, jangan mudah terpedaya dengan ayat manis dari sesiapapun. Dengarnya memang mengasyikkan, tapi hakikatnya belum tentu betul. Ayat2 manis cuma digunakan untuk mengambil hati, menarik perhatian, dan tersembunyi niat2 tertentu di sebaliknya. Aku banned mereka yang bersikap macamtu tak kisah lelaki atau perempuan. Jangan mudah terpengaruh dengan rupa luaran yang tulus mulus tapi niat di dalam seyes macam haprak~

You Might Also Like

6 comments

  1. tak pa..pasni pakai ayat masin naaaaaaaaaa...haha :P

    ReplyDelete
  2. ChaCha = lor tanak la ayat masin..darah tinggi la nanti :)

    ReplyDelete
  3. bahaya manis2 ni...boleh kena kencing manis...

    ReplyDelete
  4. Khairil = betol tu bro..kurangkan gula dalam minuman, tambahkan manis dalam senyuman (ape daa aku merepek ni) :P

    ReplyDelete
  5. kak lang = kak lang, jangan manis2 tau.haha :D

    ReplyDelete