Blog Sihatimerahjambu

Kalau Salah Faham..Macamni La Jadinya ~

1:12 AM

Seorang suami tengah tension. Dia baru balik dari klinik dan doktor mengesahkan yang dia mati pucuk. Namun berita itu dirahsiakan daripada pengetahuan isterinya di rumah. Dalam perjalanan pulang dia asyik memikirkan masalah yang di hadapinya itu. Sebaik sahaja dia membuka pintu rumah, dia melihat isterinya sedang menangis di ruang tamu.

Suami : Kenapa menangis ni?

Isteri : Saya malu. Semua jiran2 dah tau pasal kita !!
Mana lagi saya nak letak muka saya ni??


(Si suami tergamam..namun masih lagi berpura2 tak tahu)


Suami : Apa?Macamana dorang boleh tahu?Sape yang bagitau?

Isteri : Tadi mamat yang baca meter elektrik kita tu yang bagitau. 
Dia kata kalau taknak kena potong, dia suruh abang pegi opis dorang esok. 
Abang kena pegi, saya tak sanggup macamni.


Si suami tergamam. Sepatutnya takde orang lain yang tahu selain dia dan doktor yang merawatnya. Dah la tu, berani pulak main ugut2 nak potong anunya !! Dengan rasa marah..tanpa menunggu keesokan harinya si suami pergi mencari mamat tersebut di TNB


Suami : Apasal korang ni ha?
Dah takde keje lain lagi ke selain amik tahu hal rumah tangga orang?
Berani pulak nak potong2??

Staf : Macamni la encik, agak2 kalau encik rasa encik tak mampu..
saya syorkan kita potong je ye. Boleh?

Suami : Potong?Ko giler?Kesian la kat bini aku.
Kalau korang potong aku punya, aku nak pakai ape?

Staf : Pakai lilin pon boleh !!
Tak cukup satu, leh pakai 2,3!!

Suami : (Tepuk dahi)



Moral of the story : Jangan sempitkan fikiran korang dengan terlalu fikirkan sesuatu masalah..
                              Kang orang cakap lain..lain pulak yang korang fikir :P

You Might Also Like

30 comments

  1. kah ka kah kah.. hareeemmmm punya lawak.. adehhh.. ada2 aje laa hang nihh...!!

    ReplyDelete
  2. hahaha..lain yg dicakap...lain pula dia dok pk..hehehe

    ReplyDelete
  3. shida'R = hehe.nak pakai lilin ke?haha

    ReplyDelete
  4. ChaCha = si suami yang ketuk dahi, awak pon nak ketuk dahi sama?hehe :P

    ReplyDelete
  5. CikYana(",) = memang siot pon suami tu.mesti balik dia bawak lilin.ngeh3 :P

    ReplyDelete
  6. wan_cikgumuzik = hehe.kita mulakan pagi hari dengan senyum tawa :)

    ReplyDelete
  7. Puteri Kasih = tu la pasal.puteri jangan macamtu ye :)

    ReplyDelete
  8. cik bulan = hehe nape tanak komen ni?haha.speechless?wakaka :P

    ReplyDelete
  9. hahahaha..kategori lawak Balas ML ni..18 SX je..

    ReplyDelete
  10. ZouL = hehe.cuci otak kuning :P

    ReplyDelete
  11. hahahhaha .. slh fhm betul ar cmni .. :D lawok2 .

    ReplyDelete
  12. alif haris = si suami je yang pikir bukan2..orang len pikir dah betul la tu.huhu

    ReplyDelete
  13. aduh ! terkena ....selalu berfikir positif :)

    ReplyDelete
  14. hatikubaik-mohdhazlan Dreadlock = hehe positifkan pemikiran ye :)

    ReplyDelete
  15. hahahahhaha! apeeee pun xbleh..

    ReplyDelete
  16. hahahahaha...malu nak baca, lalala~~~

    ReplyDelete
  17. Cik Bell = haha yola cik Bell oi ~

    ReplyDelete
  18. Aisyah Abdullah = haha sabar je la nak,semua tu dugaan.haha :D

    ReplyDelete
  19. iefazatie = ingat, main point jgn fikir bukan2 :)

    ReplyDelete
  20. Pakai lilin color merah aci???

    akakakkaka...

    ReplyDelete
  21. simanis = macam besday kek punya lilin je tu?nak kena nyanyi lagu besday plak nanti.haha :D

    ReplyDelete