Kasi Label Ayam Darjah Berapa Ye Pacik !!

12:00 AM

Wallaweh.. ada stall baru bukak la. Nak kena try nih



Aku : Pacik nasi lemak sebungkus
Pacik : Ada nak tambah lauk?
Aku : Tambah ayam masak merah la. Berapa?
Pacik : Hmm..RM2.50 je.
Aku : Erpp!! (tanjat boboi sebab murah)


Sebab murah dan sedap, aku datang lagi keesokannya


Aku : Pacik nasi lemak sebungkus. Lauk ayam masak merah.
Pacik : Berehh !! Nak tambah pape lagi?
Aku : Tanak. Berapa harga? (buat2 tanya lagi)
Pacik : Murah je..RM3.00
Aku : Aik semalam saya beli RM2.50 je??
Pacik : Err yeke? Mungkin semalam ayam kecik kot?
Aku : Errpp!! (tanjat boboi sebab mahal pulak)
Kalau macamtu..saya nak tukar ayam saiz semalam je la :P


Mana la aku tau ayam tu besar ke.. kecik ke. Lain la kalau pacik tu letak tanda kat depan tupperware dia "Ayam sebelah kiri darjah dua (kelas lompat), ayam sebelah kanan tingkatan enam atas".

P/s : Aku cadangkan sesiapa yang nak beli kat kedai pacik ni, bawak pembaris untuk ukur saiz ayam :P

You Might Also Like

39 comments

  1. Hahaha
    Mcm2 lah

    Ayam kecik besar pun naik harga
    50sen tu pun kira byk r tu

    ReplyDelete
  2. haha..jgn2 esk niak RM3.50 plak..

    ReplyDelete
  3. kah kah kah kah..!! hampeh punya pakcik nasi lemak tuhh.. kakakakaka

    ReplyDelete
  4. haha..ok le tu bang..dri rm5 bwahaha... :P

    ReplyDelete
  5. dah amek ayam masak merah ngan nasi tambah yer...jgn buat2 lupa aahhahahaha

    ReplyDelete
  6. la macam tu plak...lain kali minta ayam kecik je

    pakcik tu kira harga makanan utk aym tu sekali..sebab aym besar tu makan lebih..hahaha

    ReplyDelete
  7. CikYana(",) = 50sen tu leh masuk tabung oo buat det kawen.haha :D

    ReplyDelete
  8. CintaKhadijah = macam2 cik khadijah oi.haha

    ReplyDelete
  9. Ain Rahman = tanak dah pegi kedai pacik tu.kang pas ni dia buat gov tax plak.hehe :P

    ReplyDelete
  10. wan_cikgumuzik = haha bro kalau dah tau2 mcm pakcik tu nanti..jagn buat cenggitu tw.haha :D

    ReplyDelete
  11. ChaCha = kalau dari awl rm3 tarahal.ni leh btukar rege palk.uhuk3

    ReplyDelete
  12. hensem boy = haha bro.tol la.maknanya aku nak kena tukar dialog balik la ye?hehe

    ReplyDelete
  13. Puteri Kasih = bwahahahaha.klaka2.masuk akal.pakcik tu blom kira cas dia bagi nama kat ayam tu.haha

    ReplyDelete
  14. i am S!L4H..= tu la payah kan.harga bertukar2 :)

    ReplyDelete
  15. haha..memang..bab2 mknan ni slalu xtetap..=.='

    ReplyDelete
  16. cik bulan = kalau berubah harga ikut musim takpe, tp klu ari2 berubah tu..melampau la kan?isk3

    ReplyDelete
  17. Hahahaha...sengal tol..rasa nak gado mulut jer ngan pakcik tu..mesti best gado pasal saiz ayam =D

    ReplyDelete
  18. laskar pelangi = jgn la gado.amboi kaki gado gak dak ni.haha.kita perli secara ilmiah.haha :D

    ReplyDelete
  19. nt ckp kat pakcik tu sy nk nasi lemak ayam kecik.hehe

    ReplyDelete
  20. hahahhaha..

    aku : erpp!! (tanjat boboi) keh3

    pkcik tu niaga tadek baik punya! xbaik tipu org pakcik ui.. harga biar tetap r hati mo baik r.. peace ^^v hehe

    ReplyDelete
  21. haha..boleh plak mcmtuh..
    smalam beli 2.50,pastu 3.00 pastu esok nye lg 4.00 terus ..huhu

    ReplyDelete
  22. hahaha. klkr ouh. aduyai. bole plak ea.

    ReplyDelete
  23. rara pinkmafia = haha.ayam kecik darjah dua..kelas lompat.huhu :P

    ReplyDelete
  24. hati~♡ = tak tau la hani oi..mgkin dia baru bukak kedai gamaknya,tak tau nak letak berapa rege :)

    hati dia kena baik mcm afzal la kot?haha

    ReplyDelete
  25. Nur Raihana Baharuddin = tu namanya kedai naik ikut suka :P

    ReplyDelete
  26. arein = hehe.memang klako.pakcik tu dah layak sertai raja lawak.hehe

    ReplyDelete
  27. Pencacai Alim = kalau hari2 macam tu..aku tertunggu2 time aku tapau banyak lauk, di cas rm2 :) hehe

    ReplyDelete
  28. hahha. kt tmpt hani pun cmtu gak. hari ni harga lain, esk harga lain. kwn yg lain pun harga lain. padahal makanan yg sama. :)

    ReplyDelete
  29. hahha. kt tmpt hani pun cmtu gak. hari ni harga lain, esk harga lain. kwn yg lain pun harga lain. padahal makanan yg sama. :)

    ReplyDelete
  30. Hani = kat tempat hani..kat umah @ kat opis?tu la kadang2 tak blh nak budget berapa rege kan?

    moral of the story : bawak duit lebih :P

    ReplyDelete
  31. ala.. sal mknn xyah bkire sgt.. klo da melampau sgt tu br ley bkire-kire.. hehe

    ReplyDelete
  32. toblerone = bukan nak berkira..tak boleh buat pengguna macamtu.kalau takde siapa yang ambil peduli,peniaga ingat pengguna tak kisah :)

    ReplyDelete
  33. hahahhahaha..
    kembang semangkok suda si Rain ;p

    ReplyDelete
  34. hati~♡ = apenye yang kembang semangkok tu?isk3 :)

    ReplyDelete
  35. wahh sama la cam tieyha..
    kat kolej cm tuh la..
    harga nasi berubah sbb saiz aym...heee... ;)

    ReplyDelete
  36. Tieyha = yeke?makcik kantin kolej tieyha tu mesti mak menakan pacik nasi lemak ni.haha :D

    ReplyDelete