Nuffnang Celebrates BlogDay!

Assalamualaikum..Hy peeps,


Have you been sparked with a new blog post idea while taking a shower? Perhaps you whip your phone out to take pictures every few minutes, thinking, “This is so going on my blog”? Or you start experiencing withdrawal syndromes if you go even a day without blogging? Well, congratulations! You are officially a blog junkie. :)


Kalau korang berminat nak join korang KLIK SINI


Hohoho. Agak terkejut sebab aku telah diingatkan tentang Nuffnang Blogday. Bukan aku tak tau, tapi sebab dalam kesibukan aku buat persiapan hari raya hujung bulan ni, terlupa sekejap. Nasib ada orang yang tolong ingatkan. So di sini aku nak kena listkan 6 nama blog yang aku rasakan terbaik untuk diterjah oleh pihak Nuffnang. Ha..aku ni baca bukan ikut dan je, tapi aku lebih suka kepada pengisian entry blog samada penuh dengan ilmu, cara penyampaian dan entry yang gila2 macam selalu aku buat. Barulah happening!!

Blog Simanis
Ni blog hasil kerja tangan seorang cikgu yang tak berapa nak center otaknya. Dia merupakan anak didik wan_cikgumuzik. Entry2 dia lately berkenaan pasal makanan je..ye la tau la dia puasa, tapi yang aku berkenan ngan blog ni.. cara dia berbahasa yang sangat santai dan dia mesra alam. Entry2 dia pun aku rasakan seperti baca diari, dengan bahasa yang mudah difahami. Mungkin dah biasa berhadapan ngan kanak2 kot? haha. Apa2 hal gud job cikgu..semoga sukses selalu :)



Ni salah satu blog yang sangat senget..aku tak suka baca blog ni, tapi aku suka tengok pic2 yang pelik yang dipertontonkan oleh admin blog. Ntah mana datang gambar yang dia ambil tu aku pon tak tau. Nak kata dia lukis sendiri.. takkan kot, sebab gambar ori tu. Eh senang cakap..apekepelik punya blog la. Haha. Blog ni korang jangan harap la nak baca.. korang tengok je gambar2 tu ye :)  Sangat santai!



Blog Syahadasubri
Ni bukan blog raja lawak, ni pun bukan blog SEO. Ni blog peribadi yang merupakan seorang yang sangat minat dengan gambar2. Salah seorang blogger yang gilakan foto shoot. Dalam gambar2 yang dia ambil, ternyata membawa makna dalam bahasanya yang tersendiri. Dia pandai berpuisi, jelas dia merupakan orang seni. Cantik susunan kata2nya..walaupun kadang2 aku tak berapa nak faham. Walaupun jiwa aku bukan seperti jiwanya, aku suka gambar2 yang dia ambil dan bahasanya yang berbunga2 tu buat aku dalam get into apa yang dia rasakan. Nice ChaCha :)



Blog Cik-Bulan
Hahaha sori aku gelak dulu. Ni blog seorang budak yang senget, tak seperti usianya dan gayanya yang nampak ayu. Jangan mudah terpengaruh ye! Hehe. Cara dia berbahasa sangat memeningkan kepala aku tapi itu yang menjadi tarikan aku sebab kelakar! Ntah macam2 jenis entry dia masukkan, ada gak entry pasal aku yang typo, menganjing aku tak hengat dunia!haha. Ni merupakan blog sarkastik, kalau korang tak boleh layan entry lawak yang zalim..baik korang jangan terjah blog ni. Karang ada yang makan hati pulak ye! Hehe. Aku sayang budak ni. Haha



Blog Harrazdani
Dah puas ngan blog gila2, sekarang aku nak bawa ke blog berilmiah pulak. Blog ni sekarang dah macam blog SEO pulak. Banyak pengetahuan yang aku perolehi di sini. Bukan setakat pengetahuan am, agama, pendapat, dan bermacam2 isu di kupas beserta hujah yang bernas (macam beras pulak). Admin juga sangat suka berfotografi, gambar anaknya menjadi model pada setiap entry. Syabas bro usaha yang gigih dan teruskan hasil entry yang menarik dan lebih berilmu :)



Satu lagi blog yang awesome, ni blog yang terbaik pada aku..dengan cara dia berbahasa, berkias dan bercerita. Walaupun nampak ringkas, tapi di sebalik apa yang hendak disampaikannya ternyata ada makna yang tersembunyi. Cara dia bercerita menunjukkan dia seorang yang humble, seorang penasihat yang baik.. tiada kata2 kasar dan boleh diterima oleh setiap orang. Entry2 dia mengetengahkan unsur2 ketuhanan, kemantapan jiwa dan rohani..kira macam kaunselor la. Entry2 dia memang terbaik, sesuai untuk dibaca dan diamalkan :) Best bro, aku support ko sepanjang zaman!!


So kalau boleh ada banyak lagi blog2 yang nak aku senaraikan, terlalu banyak sebab blogger2 sekarang ada macam2 cara untuk ekspresikan diri mereka. Aku bukan nak berat sebelah..seyes aku nak sangat masukkan nama blog korang. Tapi syarat2nya dah ditetapkan 6 blog sahaja. Apa2 pun korang yang tersenarai dan yang tak dapat aku listkan di atas..korang memang awesome. Korang menceriakan hidup2 aku. Thanks guys! xoxo


14 Comments

  1. kahkahkah! aku suke okayyyyyyy!!! hari ni ko nampak sangat kacak ok afzal! wekkkkkk!!!

    ReplyDelete
  2. trimas bro...ko memang kacak bro di pagi raya nanti...terharu pun ada ni...insyallah aku pun akan buat entry pasal ni.

    ReplyDelete
  3. kahkahkah korang dan2 sangat kacak ye??macam haraamm.ops selamat hari raya, maaf zahir batin.hehe :P

    ReplyDelete
  4. eh, ko lupe ey nak boh blog aku sekali? wakakakaka :D

    ReplyDelete
  5. milo : seyes ko termasuk dalam list..tapi nuffnang nak 6 je :( aku masuk ko dlm list laen okeh :)

    ReplyDelete
  6. ok fine..*tertakut plak..(menganjing tu kejam sangat..membuncit r..hahaha..sarkastik dapat sejibik..habehla..habehla..*pegang tasbih taubat*..-.-')

    abg afzall (dan dan je) nak det aye..:D

    ReplyDelete
  7. cik bulan - alahai dah bsar pbjg pon nk det raya lgi?keh3

    ReplyDelete
  8. huhu ..trimas kasih bro ...

    aishiteru lah ..haha

    excellence!

    ReplyDelete
  9. aiNa tau blog aiNa terselit sekali. tapi invisible kan..~! wakakakaa.. :P

    ReplyDelete
  10. aiNa yaZiD -opkos la yana.kalau boleh nak letak lagi bnyk blog,tp dorg dh tetapkan 6 je :(

    ReplyDelete
  11. Muhammad Zulkarnain - haah la Naim dah close :(

    ReplyDelete