Filem Pecah Panggung RM40 juta : Aku Budak Jamban

Assalamualaikum,

Sebagaimana yang aku janjikan semalam, hari ni aku akan publish ayat2 yang korang buat menjadi satu jalan cerita ye. Tapi sebelum itu aku nasihatkan sesiapa yang ada masalah mudah terkucil, terkincit akibat ketawa berlebihan ataupun wanita mengandung sila dapatkan nasihat doktor terlebih dahulu. Adengan ini diklasifikasikan sebagai 18SG. Kanak2 yang belum cukup haul wajib ditemani oleh penjaga masing2. Harap maklong.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pada suatu hari sedang aku leka berjalan2, tiba2 mata aku terpandang seorang awek. Awek tu pun terpandang aku..mata kami saling bertentangan. Mata bertemu mata, lama kami saling berpandangan. Lidah kelu seribu bahasa. Ermm tetiba..jeng..jeng..jeng..Awek itu menyergah aku. Heh apa pandang2 orang.. terkojut beruk den..fuhh! Alamak..awek ni lah yg tolong bayar kat makcik jaga toilet tu sebab masa tu aku tak sempat nak bayar. Aku terjah jer masuk 'jamban' awam tu. Dari belakang potongan badan persis bak Tiz Zaqiah, rambut mengurai macam Ning Baizura. Pasti wajahnya secantik Fasha Sandha. Lalu aku meng'feeewwwiit'.. dan dia toleh kebelakangku. "HAI ABANGGGG," dengan suara yang garau, dia menegurku. Alamaakkkk!! salah awek nih...! hadooiiii~~!!

Eh rupenye bukan nenek aku. tapi nenek orang lain. Lepas tu, kan nenek tu rupanya kawan LIMAH yang suka panjat bumbung umah orang ekekkek bersama kekasihnya, ingat nk ngorat. Huhu. Tapi aku duk usha je dari jauh. Sedap dok usha..tiba2 nak terkeluar gas sulfur dioksida. Aku apa lagi.. berlari2 anak dan terus mencari toilet untuk melepas tapi sayangnya sudah tidak tertanggung lagi lalu berciciran di tengah jalan. Selepas tu.. awek lintas jalan lalu eksiden booomm :P Ehh.. kenapa nih dik.. wajah ayunya merona merah apabila ditegur seorang mat rempit hemsem ala2 brad pitt.. tekeluar segala isi perut awek tu akibat eksiden.. yang penting seketul ayam kfc beciciran dari perut awek tesebut... perghh bau kfc menyelerakan sekali! Apelagi.. taik bertaburan tadi mintak tolong suruh dikutip bawak balek. "Ish..tak sior teman!" kata seorang pakcik dengan loghat perak pekat, yang tiba2 je muncul dalam cerita ni..

Ngeeee yerkkkk goli den. Tiba-tiba muncul pula seoraang yang dikenali lalu disitu lalu berkata "Erh Mat ! kok yew pun nak mengorat , guna lah tektik yang elok sikit . Awek cam nieh yang kau nak nak . aihh , selisih malaikat 44" Si mamat terus rasa nak marah bila pakcik tu sound dia begitu, lalu 'chenta tak pandang pada rupa'...jawab si mamat.(sal tibe2 keluar nama mamat??) hehe lalu dengan rasa simpati mamat tu pun tepon ambulan..nak harap orang lain..tau sambung ayat jek..kahkahkahkahhh. Mamat tu pun ikut bersama2 ngan awek yg ntah mana dia pun x kenal..tapi tiba2 dia mempunyai rasa hati yang...tumpang lalu yo....wakakaka 

Mamat berasa tensen sebab Pak Cik yang menegurnya tadi cuba mengurat aweks berkenaan. Dengan rasa bangga mamat sound pak cik tu tadi.. Wei pak cik.. tak cukup ke mak cik kat umah tu... nak kacau aweks aku lak.. dengan slumber pak cik tu jawab... mak cik ko dah takde. Akibat panahan mata si awek tu, aku terjatuh berguling-guling dengan muka merah lalu aku bagun semula dan berpura-pura shuffle dengan machonya aku berjalan ke arah awek tu dan berkata .."hai lame tunggu abang? agak-agk bile kite boleh couple" Hehe si awek dengan muka merah menahan berak dan malu pada si jejaka perlahan-lahan memusingkan badan dan tersenyum sambil lubang idung terkembang-kempis dan mulut terkemut-kemut cuba untuk berkata-kata namun dengan tidak sengaja taik idungnya terkeluar dan taik giginya meleleh ke mulut.. selepas itu.."loklaq punya awek" kata jejaka itu.

Selepas itu si mamat rasa sangat sengal sebab entah mana2 punya watak masuk interframe dalam cerita dia. Dia meninggalkan mereka semua dan berjalan menuju ke shopping mall yang tidak berjauhan dari situ.. Sampainya mamat kat shopping mall, dia pun menyanyi lagu kak pah di tengah2 orang ramai namun, mamat berasa sungguh musykil kerana banyak mata merenungnya dengan tajam, mulut mereka pula berbisik-bisik sambil tersenyum kambing sehinggalah seorang wanita bersuara jantan mengenyitkan mata dan berkata "Abang ni hot lagi macho lah, zip seluar pun tak rapat..awww" Mamat pun terkejut lalu pengsan. kerana malu yang teramat. Mamat tu pun sound balik.."Ini trend baru la..ekau tak nak mencubanya ke" sambil2 buat muka control macho, padahal dalam hati terasa macam nak lempang je orang yang sound2 tadi tu. Kemudian mamat terasa sakit tekak..lalu dia pun carik mamat yang berak dalam jamban yang cakap, 'Woi pegi jahana* laa. Spoil aku nak berak okeh. Tengok!! Tersedut masuk balik t**k aku!' Tiba-tiba dia pun mencari kfc untuk menghilangkan rasa perit tekaknya yang dahaga itu...tiba2 dia terkesima... terpandang seorang awek cun yang juga sedang keseorangan...eh macam pernah nampak aje awek nih..tandas tu kosong..mamat yang sepatutnya berada dalam tandas tadi tu dah hilang entah kemana. Yang ada dalam tandas tu rupanya itulah awek yang mula-mula dia terpandang pada permulaan cerita...

Kahkahkahkahkahkahkahkah mamat pun ketawa sambil terkentut bertubi-tubi. Selepas itu mamat bergegas ke kedai perfume beli berbakul-bakul minyak wangi sebab dah busuk satu badan sebab mencari seliparnya yang ilang masa main teng teng tadi. Woi!! Sape curik sebelah selipar aku ni?? Kalau nak curik..curik la dua2 belah!! Rupanya aweks yang ushar aku tuh yg curik. Kelepet nye awek. Haram muka jea buruk.. perangai.. huh!!! Huduh!!! Tapi takpe..sebab aku penyabar orangnya terus aku gi kedai beli santan yang mak aku pesan pagi tadik...kerana ilang sebelah selipar (macam cinderella lak) dan selepas dah habis spray berbotol-botol perfume, mamat tu pun terlompat-lompat sebelah kaki mencari selipar yang hilang... Tamat..begitulah nama bapa awek yang cun ushar aku pagi tadi yang curik sebelah selipar pas aku sembur perfume satu badan. Tetiba2 aje bapak awek cun tuh terus sound aku..agak2nye skang nih nak makan selipar ke..nak makan nasik. Walaupun nama bapanya Tamat bin Selamat.. awek tersebut tidak rasa malu apatah lagi terhina kerana sudah pasti awek itu merasakan yang dia lebih hensem dari bapaknya itu..

Lalu dia pergi menghilang kan diri entah ke mana... tiba-tiba dia terdengar satu orang yang biasa dia dengari   "Jah, jah bangun jah dah tengahari ni.." lorh mimpi rupanya.. spoil betul la mak ni. Baru mimpi mamat ensem tadi.. aiseyy ! Rupanya selama ini kisahnya hanya dalam mimpi. Tamat!!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Ulasan Admin.

Plot jalan cerita yang begitu mencabar dan mendebarkan. Penuh dengan watak2 yang muncul entah dari mana dan hilang secara tiba2. Jalan cerita diserikan lagi dengan unsur2 komedi, gelak tawa dan seram. Jalan cerita yang berbelit2 meminta penonton mencari jalan penyelesaian pada hujung cerita. Berbekalkan prop tandas awam, seliper, kepsi, perfume dan santan menjadikan filem yang menelan budget paling murah tahun ini.Watak2nya yang bersilih ganti bersesuaian dengan bayaran sebanyak RM50 seorang itu membuatkan penonton akan tertanya2 siapa sebenarnya pelakon dan siapa sebenar orang lalu lalang. Watak utama dalam filem ini juga digantikan pada pertengahan cerita dengan watak mat rempit, awek dan watak pakcik menjadikan filem pertama membariskan hero teramai setakat ini. Keseluruhan cerita ini sangat bagus untuk mereka yang tak boleh ketawa dan sukar untuk kentut pada waktu malam.

Rating : Berbintang2 tak terkira


5 PENULIS SENGAL







Anugerah Khas
Kaki Ketuat Menyambung Ayat

(7 ayat dia buat! Hamek ko!)


Pada yang tak terpilih boleh cuba lagi di lain segmen. Apa2 pun korang buat aku kencing dalam plastik hari ni sebab penat asyik ulang alik pegi jamban! Yang tak sempat tu, korang boleh draf ayat awal2 kot2 la aku akan buat segmen lain. Haha. Korang memang super awesome, bab mengayat memang tak hengat!!

P/s : Aku target pecah panggung RM40 juta untuk filem aku ni yang bertajuk Aku Budak Jamban.

43 Comments

  1. berangan tinggii...up lagi laaaaaaa...

    ReplyDelete
  2. dari tghari dah duk gelak je...hahaha

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. woi zal....jumpa tak selipar yg hilang tuh? ke pakcik tamat dah wat juadah tgh ari? lupa nak cakap kedai apek tiong tutup rinie. tak pasal-pasal aku kene sebat kes tak bawak balik santan ke umah.

    ReplyDelete
  5. filem pecah tandas. muahaha

    ReplyDelete
  6. kak mimi kalau mereka cerita bagi je kat dia..
    merepek cukup pandai tu..
    hahahahah

    ReplyDelete
  7. perghh bila nak masuk panggung ni?haha

    ReplyDelete
  8. wooiiiitttt...kpah yg mulakan bab jamban tu haaaaa....

    ReplyDelete
  9. bukan stkt pecah panggung..jamban pun pecah...

    ReplyDelete
  10. haha.. terbaik ar.. memang box office.. hee ;)

    ReplyDelete
  11. jgn lupa afzal dah..kol org tuh past2 la satu hahhaa...gilesss...!!!

    ReplyDelete
  12. wuu ibu tanya kenapa gelak guling2 hahaha :)
    good job!

    ReplyDelete
  13. eh apelah kak pah,pasal jamban pun nak bergaduh ke?hahahahaha diana lagi terer..akak follow je..huihuihui

    ReplyDelete
  14. ala..my statement tak masuk pun?????????????

    ReplyDelete
  15. hahahaa...

    hero teramai tu yg best

    ReplyDelete
  16. bukan pecah panggung je ni..punggung pun leh pecah

    ReplyDelete
  17. hahaha... x sabar tgu 1 dismber ni... :D

    ReplyDelete
  18. Mimi Marilyn - sori mimi,ni buat balik sebab semalam ada pengomen sebelum mimi yg tak faham syarat2.dorg g bantai buat ayat lepas ayat afzal je

    ReplyDelete
  19. kondommmmmmmmmmmmmm!!!!eh konfemm david teo amik buat filem nie...jgn lupa contact sis wokeh jd pelakon sipi2 cukuplah..kalo berlakon tukang cuci jamban aiii xmoooooooooo kehkehkeh

    ReplyDelete
  20. hahahahahahahahahahahh!!!!!sila buat segment lagi!!!

    ReplyDelete
  21. ehhhhh..kalau tak pasal jamban..tak kan ler pilem ni boleh pecah 'ponggong'..ye tak??...

    ReplyDelete
  22. ponggong???? kahkahkahkah apa itu ponggong kak pah?

    ReplyDelete
  23. kahkahkah ni si emak2 semua..watak2 yang tinggal cuma bakul sampah, seliper, penyepit baju ngan tisu tandas je.ada bran?hahaha

    ReplyDelete
  24. hahahahaha kompom pecah panggung nie........

    ReplyDelete
  25. mcm2 idea ngko ni apzal ... mmg m'hiburkn pembaca... cantek poster filem :p

    ReplyDelete
  26. hahaha.. terbaik la!! xsangka terpilih gak. bile pra tonton panggil ktorg ok.

    ReplyDelete
  27. ahaha..mmg btul2 pcah pggung,he

    ReplyDelete
  28. lawak kottt ++ banyak merapu. hakhak
    eh eh,name tite ade jugak lerr.malunyerr titerr.hikhik :P

    ReplyDelete
  29. best gile cite nihhh! rugi kalau tak tgk in real action! -.-

    ReplyDelete
  30. kalah 2 alam..

    dah terlambat nak join..mampu baca & ketawa je...huhu


    tahniah sebab berjaya buat entri lain dari kebiasaan...


    abang long hebakkk.. :)

    ReplyDelete
  31. ahaha~ cite tak bley blah.mau pecah panggung2 yg ada nanti.heee :D

    ReplyDelete
  32. klu gnie.. orang pun ble pecah perut jgk..hahah!

    ReplyDelete
  33. : tq bagi gelak pagi-pagi jumaat ni.. credit bro.. :D

    ReplyDelete
  34. Huiii..tajuk dia saje pun boley pecah panggung! Unik gilerr! *Gelak tahap rimau belang* :P

    ReplyDelete