'> Sikap Korang Yang Gelap | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Thursday, December 22, 2011

Sikap Korang Yang Gelap

Assalamualaikum,

Hari ni aku gembira sebab hujan kat luar, so takde gotong royong. Yehaa!! Sebab aku gembira macam lepas tengok Spongebob, aku nak bagi kuiz la kat korang hari ni. Hari ni lari sikit daripada jadual biasa, sepatutnya hari ni aku buat cerita hantu. Postponed la minggu depan ye.

Ok kuiz ni untuk mengetahui sikap gelap korang, kalau dalam bahasa yang mudah difahami.. sikap negatif korang la. Pilih satu jawapan sahaja, jangan cuba tamak haloba dengan memilih kesemua jawapan sekaligus kerana pilihan korang bakal menentukan masa depan korang (wah bunyi macam serius giler) Dan diingatkan juga jangan cuba meniru atau membawa sebarang nota semasa menjawab soalan. Sekiranya ditangkap, korang akan digantung pengajian.

SOALAN

Teman sekerja korang sedang sibuk mencari sesuatu. Pada pendapat korang apakah yang sedang dicarinya?

a) Gunting
b) Buku telefon
c) Kertas kerja / Assignment
d) Dompet



JAWAPAN ANALISIS

Mereka yang pilih A
Sikap korang yang gelap adalah korang suka membebel. Topik korang adalah berkaitan dengan perkara yang remeh temeh contohnya kucing korang, bil telefon, rambut dan perkara yang biasa2 sahaja. Orang disekeliling pon rimas ngan sikap korang yang annoying tu.

Mereka yang pilih B
Sikap korang yang gelap adalah korang tak tau bagaimana nak berinteraksi dengan orang lain. Korang tak pendai berkomunikasi dan bersosial dengan orang lain. Sekiranya korang berkeras untuk mencuba, pasti akan timbul masalah. Orang lain rasa percakapan korang tu sangatlah membosankan. Huh~

Mereka yang pilih C
Sikap gelap korang adalah korang merupakan seorang yang tidak mempunyai pandangan yang jauh. Tidak mempunyai cita2 dan matlamat hidup korang kabur dan sering berubah2. Korang asyik bercerita mengenai sesuatu yang lepas. Korang tak berani berhadapan dengan kejayaan. Bawak2 la pandang kehadapan

Mereka yang pilih D
Sikap korang yang gelap adalah terlalu pesimis. Korang terlalu fikirkan yang korang ni teruk sangat, macam loser. Tahap rendah diri yang kritikal. Kenapa la nasib aku malang bebenor? Kenapa aku diduga macam ni teruk sekali? Korang sering merungut hinggakan orang keliling korang dah bosan dengar rengekan korang tu. Belajarlah rasa bersyukur, agak2 kalau tak menahan sangat apply Bersamamu.



P/s : Percayalah ni betul2 soalan, bukan cobaan! Bagus tikus2 makmal aku ni. Bwahaha

44 comments:

  1. hbsi tu? smua jwpn mmbawa mksud negatif cmne tu? hakhak

    ReplyDelete
  2. tambah satu lagi
    e)Facebook gf
    tu yg plg penting

    ReplyDelete
  3. haha , kene masuk bersamamu nih ! tahap rendah diri yg kritikal , tulung2 .. hahaha :D

    ReplyDelete
  4. jwpn yg ada dlm kepala aku takda dlm senarai jwpn ko... :D

    ReplyDelete
  5. ahaks....camner nak pilih nie...semua jawapan menonjolkan sisi gelap pekat hihih...

    ReplyDelete
  6. jawapn ko semua senget sebelah hahahah :p


    http://ch000tz.blogspot.com/2011/12/spontaneous-jalanan.html

    ReplyDelete
  7. ea ke nie? dalam dilema nak percaya ke tak. hahaha

    ReplyDelete
  8. akak pilih B tadi

    meman gelaplah kalau macam tu hehee

    ReplyDelete
  9. ciss~~ jawapan semua negetip..xmo pilih! muahahahaa :P

    ReplyDelete
  10. apesal la A tu jawapannya gunting...huhuhu.. jadilah sepit kuku ke, cutter ke, ataupun mungkin staples ke...hehe...

    ReplyDelete
  11. tok ketua, pilihan jawapan xbest. nnt rombak semula ye

    ReplyDelete
  12. jawapan aku x de dalam pilihan a b c d tu...

    ReplyDelete
  13. err...sume negatip je..ni mmg sje je kan..haha XD

    ReplyDelete
  14. gelap....sungguh gelap....

    sy pilih jawapan gunting....tak meniru...sbb memang selalu kt opis ni semua org carik gunting, karena kt opis ni takde gunting....opismate dan bos2 juga sering mencari pen....

    ReplyDelete
  15. officemate sibuk carik pasal..

    so takde jawapan ni kan..
    yes thats mean saya cerah.. :P

    ReplyDelete
  16. hmmm neyh kene rujuk pada prof. fadilah kamsah or prof. h.m tuah iskandar dulu neyh.. xpun dr rozmey..

    hahahaha :P


    "hari yang gelap kini sudah terang..

    lalalalalal a :P

    ReplyDelete
  17. Kena anta kertas jawapan kosong ajalah hahahahah

    ReplyDelete
  18. Takde satu pun jawapan di atas kena dgn jawapan dlm fikiran aku... adakah ini bermakna aku takde sikap yg gelap? (Otak aku jawab kunci kereta, psl ak tgh cari kunci kereta aku kat pejabat skg...)

    ReplyDelete
  19. apa jawapan dia ni ?? haha tension tension tension ! tak mahu la ambik exam lagi mcm ni -_-'

    ReplyDelete
  20. jawapan fiza:dia tidak mencari apeape..saje buat sebok mencari cari kot..bz konon.akekeke

    ReplyDelete
  21. mcm betul je..hahahaha terasa gak

    ReplyDelete
  22. huhu..dah entry pun sal nak tau sisi gelap..memang jawapannya gelap la..saya pilih A sebab kat opis ni alat tulis memang selalu hilang. Yang lain tu tak berapa berkenaan la pulak..hehe :)

    ReplyDelete
  23. gelap nyer ku rasa.....
    tapi gelap yg mana satu....
    rahsia....he3

    ReplyDelete
  24. amboiii!!! terasa nyah... terus menusuk jantung.. -ve habis

    ReplyDelete
  25. soklan tak memberangsangkan perasaan nak tdo...haha...tak nak jawab sebab x da kawan sedang sebuk mencari sesuatu..ekeke

    ReplyDelete
  26. smua jawapan diats.. :) haha
    bnyaknya sikap gelap aq..huhuhu

    ReplyDelete
  27. Semakin gelap mase depan setelah membaca jawapan kepada analysis kamu...hakhak

    ReplyDelete
  28. jawapannya semua salah,manalah kita tahu apa yg dia nak cari?

    ReplyDelete
  29. aku geletek tiak ko yg gelap tu kang baru tau!!!!mencikkk

    ReplyDelete
  30. lah.. xlogik ni bro.. kwan kita ni bermcm sifat so..sifat dia lain sifat dia pulak lain..kadangkala dia ni sibuk dgn hnya benda kecil..tp yg dia ni x.. so x semsetinya..jadi jwbn gua.. entah.. sebb situasi xleh di imaginasikan..hehe...

    ReplyDelete
  31. Tak ley nak pandang jauh2 sebab takde teropong.Har HAr Har~ :p

    ReplyDelete
  32. err..nak tukar jwpn boleh..cm truk jer bunyi nyer..

    ReplyDelete
  33. ceiit~! Jawapan smua xleh pakai. huhuhuhu..

    ReplyDelete
  34. jwpn x kena dgn cik tikah. menipu. booooooooo!! haha

    ReplyDelete
  35. kalau ini meropakan exam rela ku lepas kan biarpun terpaksa terjun ke swimming pool budak 5 tahun.. huu

    ReplyDelete
  36. ini tak boleh pakai ni.

    haha *tak boleh terima kenyataan

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com