Sukakereta Isytihar Perang !!

9:27 PM

Assalamualaikum,

Perghh panas betul hari ni kan? Patut la aku tido petang tadi tak lena2 rupanya ada blogger sumpit aku dari jauh! Sumpit pakai straw pulak tu. Panas bai.. panas. Tak tersejuk dengan cendol mahupun ABC lagi dah ni. Ini ye keje ko! Siap ko.. entry hari ni memang aku buat khas untuk ko!

Ni semua berpunca daripada entry aku sebelum ni (KLIK UNTUK BACA).. unsangkarable ada blogger tak teragak2 tibai aku dalam entry dia. Hahaha korang nak tau sape blogger bingai tu? Dia abam Mankete @ owner kepada blog sukakereta.blogspot.com. Korang baca la entry dia tu KAT SINI.. oh sebelum tu mintak korang bawak garfu sekali ye time jengah blog dia. Abis je baca entry tu tolong cucuk mata ngan pusat dia untuk aku. Mekasih

Weh aku tak tengok pon cerita Ombak Rindu tu la! Giler ko jatuh saham aku kalau pegi tengok! Tapi kalau ada sesiapa yang sudi belanja aku tengok cerita tu.. aku dengan rasa malu2 ungka sebulat suara menerima pelawaan tersebut dengan rela hati! Kahkahkah. Untuk pengetahuan ko Man.. buat masa ni aku tak menangis seteruk tu lagi ye! Tu bukan menangis. . aku tengok dah macam cat tumpah dah! Hahaha

Man..Man. Aku terkejut gak, ni la 1st time aku baca entry ko yang lain daripada sebelumnya. Yela sebelum ni ko cerita pasal berita, sukan, bola, kereta.. tetiba hari ni ko buat cerita aku. Man ko jangan kata ko dah mula terpaut cinta pandang pertama ngan aku plak? Ko bukan admirer aku kan? Kang aku bakar bulu kaki ko kang! Hahaha. Aku tau sebab ko sayang kat aku la ko buat entry untuk aku kan? Ouch terharu aku nyah! Tetiba aku rasa resdung aku seakan2 pulih kerana keprihatinan ko tu! Hahaha

Ok untuk tidak menghampakan ko Man.. bagi sesiapa yang masih lagi kabur siapa Mankete sebenarnya.. meh aku nak memperkenalkan serba sedikit mengenai kawan aku sorang ni. Harap take note sebab subjek Bahasa Tamil kertas Julai tahun depan ada masuk soalan tentang mamat sorang nih :P


Wajah yang digambarkan seiras seperti 
Mankete oleh beberapa orang saksi

  • Nama                                 : Manketa (bukan nama sebenar)
  • Nama timang timangan : Manberita, Manbola, Rafeah Buang, Timang Tinggi Tinggi
  • Umur                                  : Akil baligh. Cukup haul untuk dikacipkan
  • Status                                 : Tengah gatal cari jodoh
  • Makanan kegemaran     : lauk pengantin
  • Minuman kegemaran     : sirap kenduri kawen
  • Hobi                                   : Menari ballet, buat cerita pasal bola, kumpul kulit kayu manis
  • Cita cita                             : Jadi pengulas sukan. Kalau takde rezeki, jual mapiau pun boleh
  • Kata2 hikmat                    : Lihat perutku.. ramping kan?

Kahkahkah amik ko Man. Aku tak rasa macam aku yang menangis.. aku takut ko je yang menangis teresak2 sekarang. Mana port ko selalu menangis ye? Jangan lupa Man.. tengok Ombak Rindu esok. Bwahahaha


P/s : Mankete ni salah seorang kawan blogger aku yang paling awesome. Hidup Mankete!

You Might Also Like

47 comments

  1. bergaduh la korang.. :P

    aku dah baca entry dia siang tadi.

    ReplyDelete
  2. cam nie rupanye bila afzal balas paku keras kat orang?..
    hee!

    ReplyDelete
  3. adoiyai...perang ombak rindu dah bermula..hahaha

    ReplyDelete
  4. Adeh..nak tergelak baca dua-dua entry..ada-ada saja la korang..dasat gak yea awak afzal balas entry mankereta tu.. :)

    ReplyDelete
  5. awk klo nak membahan, nak mengenakan orang mmg nombor satu..haiyaaaaaa....

    ReplyDelete
  6. hahaha...perang2...hahah...kuang ajaq gila info pasal mankete yg ko tulis tu...hahahaha

    ReplyDelete
  7. agak2 la woi...kata lelaki sejati x kan layan ombak rindu hahaha

    ReplyDelete
  8. kakakakkakaaaa...... sakit perut wat gelak guling2..

    ReplyDelete
  9. mlm kang mesti afzal ngn man kete nih men hempuk2 bntal , pillow fight la katekan ,, :D

    ReplyDelete
  10. kah! kah! kah! baik punyaa entri dia kasi balik kat man.. hahahhaha!

    ReplyDelete
  11. haha...korang jgn x bek tau..haha..tp kira hansem juga c man ni..huhu..jgn mrah ye mankete..

    ReplyDelete
  12. hhhahaha..sian cik mankete kene..



    p/s : gi kenduri jumpa cik apjal..tapi bukan..haha :P

    ReplyDelete
  13. lebih 10 minit aku gelak tgk gambar ni..dasyat...kah kah kah...('',)

    Perang jangan x perang

    ReplyDelete
  14. gelak sampai terguling2 bila baca entry mankete td....
    singgah sini sambil bwk tisu utk afzal ahakkksss :p

    ReplyDelete
  15. Mankete pandai perang?Tak cayalah.Bawak apa?Garpu?Nak cucuk mata dan pusat?Hahaha!

    ReplyDelete
  16. msk aiihh...ok aku tanak gadoh ngan ko..

    ReplyDelete
  17. ahahhahahaha isytihar peranggg ahahahahahhaha

    sinsing lengan baju ni ahahahhahahaha

    ReplyDelete
  18. man is my friend... you also my friend...i'm confused now....haha

    ReplyDelete
  19. Apa kata koramh berdua fight lumba kete..

    ReplyDelete
  20. pic tu bole msuk kategori seram klau tgk tgh2 mlm, hukk...

    ReplyDelete
  21. hensem gila muka mankete,,hahaha...tapi dia nk blnje kepsi..sowi la bang apzal..:P

    ReplyDelete
  22. ngaku je la awk menangis terguling2...jom nak blnja tgk ombak rindu esok...1,2,3...kalo lambat akak ajak mankete jerr...hehehe

    jemput baca (",)
    hadiah untuk sahabat - mata yang indah

    ReplyDelete
  23. hahahaha..hobi kumpul kulit kayu manis..

    ReplyDelete
  24. hehehee....lawak la korang nih...:)

    ReplyDelete
  25. dua-dua cam ganas tapi dalam hati ada 'ombak rindu'..haha berbalas pantun lah baru best..afzal kan teror nau balas pantun..hek..

    ReplyDelete
  26. hehe lucu u oll berdua ni perang2 manje gitu =D

    ReplyDelete
  27. hahahaha ..perang untuk meningkat..bagus idea nie..

    ReplyDelete
  28. wakakaka.... kelakar lah aku baca entri korang berdua ni.... layan (",)

    ReplyDelete
  29. hehe...isytihar perang..perang2 manja dah lah..^^

    ReplyDelete
  30. nama timbangan xleh bla...gahaha

    ReplyDelete
  31. hahahaha berperang la korang sebab ombak rindu. kahkahkahkah~~

    ReplyDelete
  32. tak baik gaduh2.......
    jom pi tgk ombak rindu sama2....he3

    ReplyDelete
  33. tak baik gaduh2.......
    jom pi tgk ombak rindu sama2....he3

    ReplyDelete
  34. Hai afzal....manketa mintak balik gambo-gambo ngan barang yang dia penah bagi kat kou. dia cakap dia dah tak cintakan kou. Menci menci menci kata dia.

    ReplyDelete
  35. hahaha...sengal la entri ni..


    balas membalas ye..huhu

    ReplyDelete
  36. hahahaha...


    klako korang nie lah..

    entry bls membls..

    but suke jerk tgk glagat mcm nie. heheheh

    ReplyDelete
  37. hahahahah tgk gamb org tu ajer napsu aku dah terbantut naj berperang aaahahahaa

    ReplyDelete
  38. lu olang ni talak lomantik maa kasi perang pakai cucuk itu lidi....

    ReplyDelete
  39. makanan kegemaran = lauk pengantin.hahaha
    Lawakssss..

    ReplyDelete
  40. ngeee~ cepat2 lar perang.Tak sabo nak nengoknye sambil makan popcorn.weee!

    ReplyDelete
  41. selalunyer lau pergi blog dia mesti pasal bola...ini cter sal kamu?? len macam je..ehem:P

    ReplyDelete