Kalau Cenggini Mana Bisa Ku Tahan Tahan

4:33 PM

Assalamualaikum,

Sebelum den poie dongan lobih lanjut akan isu2 semaso yang melando negagho nih, meh sini kito samo2 menatap skin pc memasing beberapa insiden yang melando yang pado mulonyo den kompiuh apakah gerangan yang berlaku. Poning kaplo den ni ha, naik beghugat2 bagai, tunggu nak putuih jo ni sah2 OKU den lopeh nih. Jom teghojah la, cakap bobanyak pon ekau bukan baco.. baco blakang2 jo. Puih2

Situasi A

Amirudin Sarikin yang penuh komitmen dan fokus membuat gaya di selekoh tajam diikuti beberapa kutu rempit dengan tetiba berhenti secara mengejut. "Ekau nak mampuih ko?", jerit Jeman Jikan aka Yusuf Taiyoob (sebab suka ratah kurma time tunggu bas sekolah sambil goyang2 kaki). Amirudin Sarikin turun moto, membuka helmet dan mencebik. "Mincik la..den dah lambat 7 menet ni!! Tak shukew..tak shukew", sambil menghentak2 kaki. Memasing buat muka bingai memandang si Amirudin Sarikin yang suku abad buat aksi gampang mintak penerajang. Kenapa??

Situasi B

"Abang lambat laie ko?? Copek la Munah nak balik nih", teriak Munah dari luar tandas lelaki yang menyebabkan banyak mata memerhati. Tapi Munah tak pedulik. "Oi Munah den baghu nak mencangkung.. ujung2 pun baru nak keluar ekau dah bising2 nak balik ..erghhh!!", jerit Paiman dari dalam sambil meneran. Maka berlakulah perbualan suami isteri tersebut dari dalam jamban dan luar jamban. Kenapa ye??

Situasi C

Tahap keganasan bergantung pada scoop askim kek muko.
Makin banyak scoop..makin ganeh la


Deris tergamam. Melihat lelaki gagah perkasa baru melangkah masuk ke dalam LRT tersebut. Dari ketul2 badan dia, dia kompom mamat ni mesti ahli bina badan, tu belum lagi parut2 luka atas muka siap ada tatu gambar askim menambahkan lagi ke-angkeran raut wajah dia. Siap mendengus macam anjing plak tu 'Grr' membuatkan orang sekeliling menunduk, takut diapa2kan. Tetiba dalam suasana senyap dan sunyi tu Deris menangkap bunyi ringtone datang dari mamat perkasa tu 'Ingin ku geget geget cuping telinga kecilmu.. lalala'. Mamat tersebut menjawab panggilan "Ye baby, ye i dah tukar lagu ringtone i. Ye sumpah makan satey 4 cucuk. Ye bi suwiiiit sangat kan?kan? I shukew sangat2 8 ratus kali kat Aqasha tu", sambil tangannya menggulung2kan hujung rambut. Muka Deris berubah toya.. yang lain ada yangg buat muka Tora. .ada gak yang buat muka Dindang


Amacam dah nampak kesinambungan antaro ketigo2 situasi tu? Ekau tak nampak ekau punyo pasai.. dulu sapo suh punting klas sejarah! Ececeh ekau jangan buek2 tatau, jangan buek2 tak ghoti ekau pon kaki cito Gemersik Kalbu kan? Kahkahkah sadis..den tak nengok tapi dak2 umah den layan. Tapi stakat ni takdo lagi kes nangis2, kes histeria. Kalau ado nak gak den nengok muka terkutuk mano la tu.. leh den tambah se-karate duo kek buah pinggang.

Baguih gak penangan cito melayu skarang yo. Baguih la nengok cito melayu dari ekau poie layan citer sinetron tu. Papehal aku sokongla.. jangan sampai ekau lupo nak maghrib dah la yo! Aku sebat pakai sejadah kang!


P/s : Ni bangso kanibal ke hape men geget2 cuping tingo, leh tiris cuping hari2 cenggini!

You Might Also Like

37 comments

  1. waduh2..indon sih..haha..xpernah pun tgk cite gemersik kalbu..

    ReplyDelete
  2. tak paham bahoso tok..

    yang penting.. memang legend lah sape yg guna lagu gigit tahik telinga tuh..~

    ReplyDelete
  3. Aku tgk citer ni tapi tak layan sangat...tgk ala2 takda keja je nak buat.

    tapi Vanilla Coklat aku layan habis. Iklan smpi 5minit pun aku sanggup tak kelip mata.. best kot! huhu

    ce buat entri pasal vanilla coklat plisss!

    ReplyDelete
  4. x tgk dah sebab bini den xdo kek umah huhu

    ReplyDelete
  5. Makin banyak scoop makin betambah keganasan? kehkeh... ini botul2 lawak. goli hati den baco ayt td..

    ReplyDelete
  6. Awww! tak tengok pulak gemersik kalbu tuh! vanila cekelat tgk ler =.='

    ReplyDelete
  7. tak faham bahaso nogori, faham bahasa ganung je

    ReplyDelete
  8. den tak campur..den jarang tengok tibi.^__^

    ReplyDelete
  9. tak paham bahaso la tok ketua oit! camnor nak layan..ekeke :p

    ReplyDelete
  10. pening palee haku nak baca n nak pahamkan...

    ReplyDelete
  11. tiba2 rasa mcm baca bahasa tamil ;p

    ReplyDelete
  12. hahahah...lawa gambar scoop aiskrim tu...
    kau layan gak cintan2 ni yek..gemersik kelambu....oppss kalbu...hehehehehe.
    Jokes bro

    ReplyDelete
  13. err...paham la sikit2...huhu..


    *lagu aqasha tu geli la...erkkk..

    ReplyDelete
  14. i like gemersik kalbu.
    lagu dia tu jgn tangkap straight.
    sebenarnya yang gigit2 cuping telingan kecil mu, luahkan perasaan ku sebenarnya dia nak cakap benda2 romantik n suweet. sebab tu la gigit2.

    bukan gigit betul......

    ReplyDelete
  15. hehe.aku buka kaki drama tok..aku kaki novel..:P

    ReplyDelete
  16. x baik tgok cite waktu maghrib tuh, hoho

    ReplyDelete
  17. den dak ado maso kan mancoliak cito cinto di geh.. salam kenal dari saya

    ReplyDelete
  18. Kawe dok pahe lasung sepatah hare mende mu ghoyak. Kecek klate kawe pahe...

    Pening aku baca turun naik turun naik sampai terpandai tulis Kelate doh ni ha ^_^

    ReplyDelete
  19. remy blur biler baca..... tu yg lambat comment tu......

    ReplyDelete
  20. x sempat nk tgk GK....budk2 umah zal mesti dlm hati ada taman ek....

    ReplyDelete
  21. tak berapa nak paham..

    eh!!blog kamu ni kan entry panjang jangan la buat screen saver.tengah dok ralit baca tetiba je gelap..mengganggu tau..;P

    jangan marah..:)

    ReplyDelete
  22. i bukan kaki gemersik kalbu owkey...i layan nada cintun jer...ahaks.. gedik mintak kaki

    ReplyDelete
  23. sementara cuti ni, semua cite den bantai...

    suke vanila coklat~!! :) so sweet.

    ReplyDelete
  24. tgk gak drama GK ni..mula2 tu cam x best..tp lama best plak..sbb lakonan aqasha tu romantik abis..tp kalo drama vanila coklat tu giler cool best...gaduh2 pun npk romantik manja gitu..ko kena tgk lah vanila coklat tu..hahahahahaha

    ReplyDelete
  25. haiya!tok eh,kureng paham la loghat ni..neway,cik x layan sng drama2 nih..bosan lorh =)

    ReplyDelete
  26. hahaha tige2 situasi kelakar..sume sebab "ingin ku gigit2 cuping telinga kecilmu.."haha

    ReplyDelete
  27. ingin ku geget cuping telingamu di kala waktu org semayang maghrib hihihi...pe hal la buat lirik camtu cam dah abis perkataan dah dalam kamus dewan kan?

    ReplyDelete
  28. Err..kekurangan kefahaman la awak..lambat sket nak faham bahasa negeri w/pun pernah duk negori..rugi2..

    ReplyDelete
  29. adoi laaaa. bbelittt neh ha eden baco entryy ekauu. awatt lah speakingg ginii.

    ReplyDelete
  30. berbelit lidah baca entri ni..hohoho..kmain ulang 2 3 kali nk bg paham ha..hukhuk

    ReplyDelete
  31. betul ke dak afzal ni x layan gemersik kalbu haha ;)

    ReplyDelete
  32. Hbis laa awek-2 zaman Rosmah Mansor ni..semua ade risiko nak ilang telinga.....ate pakat nak geget ajee......-.-

    ReplyDelete