Blog Sihatimerahjambu

Mampu Gak Housemate Aku Mengayat

9:13 PM

Assalam,

Semalam Sabtu, pepagi lagi aku tengok dak serumah aku takde. Aku ingatkan dia pegi opis. Bila aku tanya kawan aku lain.. baru tau dia kua ngedate. Ngan orang Pekan. Boleh tahan cantik, kata kawan aku la. Hehe bisa gak dia mengayat ye? Unbelibibel :)

Bukan apa, aku bukan pandang rendah dia tapi selama ni dia mana ada serius nak gf2 ni. Dia cute, gebu.. lawak plak tu tapi bila sentuh tang komitmen.. buat aku berkerut je. Betul ke dia ni seyes? Mungkin dia dah sedar kengkawan dia lain dah mula merancang mendirikan masjid.. jadi nak taknak dia mula terpalit dan mencongak diri sendiri.. sampai bila dia nak macamtu? Eh kalau betul alhamdulillah la :)

So housemate aku, aku harapkan ko serius kali ni. Bercinta, berpasangan nampak mudah.. tapi sebenarnya perlukan komitmen yang tinggi. Bila ko sedia menerima cinta, bermakna ko sedia memikul tanggungjawab dan bahagikan masa ko untuk dia. Takde lagi la nak senang lenang ngan kitorang macam selalu, dan jangan tinggal enset.. kompom kena bebel!! Hahaha


P/s : Oklah umur pon dah 25, sesuai dah tu nak fikir pasal komitmen :)

You Might Also Like

23 comments

  1. erk... budak kecik tak matang lom layak baca KBAI

    ReplyDelete
  2. Iyeee..memey xley tinggal fon lau ada teman hati neyh. mau kena bebel smpai bnanah.

    ReplyDelete
  3. moga dia serius dan bawak terus gf dia tu ke jinjang pelamin.. :) lepas tu afzal pulak.. hohoho..

    ReplyDelete
  4. wa pun mencari lelaki yg betul2 nak ada komitmen , kalau setakat nak buat simpan lama2 , wa blah dulu , sekian.

    semoga abam afzal juga btemu jodoh yg baik :D

    ReplyDelete
  5. hahahaha.. jangan tinggal hendpon..nanti kena bebel.heheh.. I LIKE that

    ReplyDelete
  6. erk, saya pon tak cutup umur..hehe

    ReplyDelete
  7. awek lari camno...erk

    ReplyDelete
  8. okla tu.. maybe dia btl² siyes dh..

    ReplyDelete
  9. kawan serumah sah sampai seru...tuan punya badan?

    ReplyDelete
  10. dah tiba masanya....abam apjal bila?



    *maap soalan klise

    ReplyDelete
  11. semua orang mampu bercinta tapi tak semua mampu berikan komitmen..nasihat yang bagus untuk beliau..sudah masanya untuk serius.untuk pejal gak..hehe

    ReplyDelete
  12. ngehehee..xmau pikir pasal komitmen lagi..tanggungjawan hanya utk lelaki..perempuan, perlu dibimbing oleh lelaki.. :)

    ReplyDelete
  13. kawan tok dah mulai serius :O
    bagus2

    ReplyDelete
  14. komitmen oh komitmen....... nangesss!!!! tak puas bujang!

    ReplyDelete
  15. ade wawasan lah tuh...smpai bila gay kan??? erkk

    ReplyDelete
  16. tunggu kad dari tok aje lah !!!!!

    ReplyDelete
  17. agaknya dah sampai seru dia tue tok.

    ReplyDelete
  18. ehh mcm ditujukan kepada diri sendiri je tu tok

    ReplyDelete
  19. hset kena standby sentiasa, hikk...

    ReplyDelete
  20. kira dia dah ready kot tu. hehe, syes dngt la XD

    ReplyDelete