Blog Sihatimerahjambu

Menangis Airmata Cendol Pulut Aku Tengok Jiwa Taiko!

6:00 AM

Assalam,

Kelmarin punya dulu, kitorang pegi tengok wayang. Setelah kalah osom ngan housemate aku.. dia decide nak tengok Jiwa Taiko yang mana pengarahnya Osman Ali sebelum ni pernah buat Ombak Rindu. Jiwa Taiko, dengan pose Remy Ishak, Bronx Palarae (betul ke ejaan nama dia ah fehulik hafe aku) dan banyak lagi nama2 besar buat adrenalin aku naik mencanak2 hingga mencurah2 ke lantai lalu aku cepat2 mop takut ada orang jatuh tergelincir nanti.

Berbekalkan semangat dan jiwa bajet taiko.. kitorang pakai baju itam semuanya, coreng2 muka bagai kasi nampak ganas (coreng pakai bedak je pon) Aku dah warm up kat umah sebelum kua, bukan pe aku takut aksi cerita nanti leh buat aku tergeliat tulang belulang nanti. "Diam2 citer nak setat!!", kata aku seyes kat penonton baris hadapan depan dan budak jaga pintu masuk wayang.


15 minit pertama..
"Bek (nama housemate aku la bukan kambing) kita salah masuk wayang ke ni?"

20 minit seterusnya..
"Eh bila nak setat lawannya? Ni silat ke.. tarian makyong? Alahaii main cinta2 pulak ni!!"

10 menet sebelum citer abis..
"Uhuk2 pinjam bahu Bek. Akhirnya cinta mereka bersatu juga", tak mampu lagi aku menanggung airmataku dari jatuh berlinangan ke pipi sampai ke kaki

Nampaknya kitorang salah percaturan malam tu. Aku bajet citer gaduh2 tapi mak aih citer jiwang. Harapkan rambut Remy Ishak je nampak ganas kat poster (kalau tercocok mata aku mau buta) tapi naharom jiwang nakmampos. Aku rasa ni sekuel Ombak Rindu laa adoyai baik aku tengok citer Tamil

Bak kata Bek housemate aku "Nama tajuk pun Jiwa Taiko, Haruslah jiwa2 sampai kua taik ko!"

Melah, Jemah Sally aka Salman mesti suka citer cintan cintun tak kering gusi cenggini puih!!


P/s : Pelis la jangan tengok. Tolonglah aku merayu!!

You Might Also Like

18 comments

  1. huhuhu...riadah jiwa nan kosong

    ReplyDelete
  2. ye ke.... kita patut klasifikasikan dia 18 jiwang ...


    "indah khabar dari rupa" rupanya nyerr...

    ReplyDelete
  3. kena tukar tajuk le zal.....
    jadi taiko jiwang..... baru betul!

    ReplyDelete
  4. sampai ke kaki air mata,..perghh feeling betul yer
    best ka

    ReplyDelete
  5. Hahahaha...nasib baik tak pernah ada niat nak tengok filem ni =P

    ReplyDelete
  6. ohh.memang salah main catur lah ni..jangan tergoda pada poster lain kali..adesh..jiwang lah pulak kan.

    ReplyDelete
  7. Camtu ke citernya? Seb baik lom nengok, jadi tak yah nengokle

    ReplyDelete
  8. sebab tuh malas tgok cerita org malaysia taw. hampeh!

    ReplyDelete
  9. zaza dh jarang tgk filem2...filem2 lama dlu pun xpernah tgk..hoho

    ReplyDelete
  10. kalau osman ali baca ni, kompem dia sunat ko skali lagi zal..kompom pompom

    ReplyDelete
  11. buatlah tajuk taiko si jiwang baru kena!

    ReplyDelete
  12. NAL dah jarang tgk citer2 melayu ni..sama je plotnya..

    ReplyDelete