'> Abah Aku Suka Buat Lawak Serupa Usop Lempoyang | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Wednesday, July 11, 2012

Abah Aku Suka Buat Lawak Serupa Usop Lempoyang


Ni cerita berkisarkan kekeluargaan berunsur 18 darjah selsius oleh yang demikian kalau korang nak cari cerita menatang, haiwan teladan mahupun kisah2 porno bukan kat sini tempatnya. Segala nama yang digunakan dalam kisah ini tidak ada kena mengena dengan korang melainkan korang kawen ngan abah aku dan buntingkan aku dulu mengikut terma dan syarat

Di suatu hari sebelum masihi, tatkala orang kampung asyik menyanyi2 lagu kita semua sepakat di kampung si pening lalat, berlakulah perbualan dua beranak di tepi kipas berdiri yang halaju kipas tersebut adalah satu.


Encik abah   : Along tak lama lagi kamu dah nak kawen. Abah risau
Along           : Along pon risau ni. Posisi apa yang menjadi pilihan kami malam pertama nanti
Encik Abah  : Bukan tu yang abah maksudkan, macamana ngan kewangan Along?
Along           : Boleh la kot. Ada la simpanan sikit. Nape Bah?
Encik Abah  : Bukan apa. Abah ada idea. Tu pon kalau Along setuju
Along           : Ape dia Bah? Apa dia? *teruja sambil ketuk2 kepala lutut
Encik Abah  : Apa kata Along jadik model. Mungkin boleh pegi jauh
Along           : Haa yang boleh pegi jauh tu memang nampak kasar bebenor.


(Maaf perbualan itu terpaksa dihentikan kerana Abah mintak diri ke dapur, menahan gelak sampai terkentut2)



P/s : Sesekali abah melawak cenggini buat aku rasa nak lari umah

20 comments:

  1. model ubat ketiak mungkin boleh :P

    ReplyDelete
  2. model org muka cirit-birit blh la kot tok :P

    ReplyDelete
  3. banglong, adik adik single lagi kan. ke dua tiga kenduri skali nanti :P haha

    ReplyDelete
  4. bapak borek..anak rintik.ha ha ha

    ReplyDelete
  5. haha..boeh tahan abah kita kan along...test2 jd adik ipar,,bahaha

    ReplyDelete
  6. hahahahaha.. posisi ape ye??hahahhaa.

    ReplyDelete
  7. kata2 semangat dr seorg abah.. hihihi

    ReplyDelete
  8. sekali sekala abah nak bergurau...... tapi betul apa ???? he3

    ReplyDelete
  9. model apakah itu ye ?
    curious ...hahaha

    ReplyDelete
  10. try la. kot2 la btol2 bole pegi jauh.

    ReplyDelete
  11. jd model kebun getah aku nak?

    ReplyDelete
  12. sama jer cam anak die suka melawak ek...

    ReplyDelete
  13. like abah like along...kaki lawak. haha..

    ReplyDelete
  14. model apakah ni apjal yang boleh pergi jauh..jauh kemana tu?

    ReplyDelete
  15. muahahaha xD,like father like son la afzal....haha

    ReplyDelete
  16. serius gmbr sisipan tu tu bongok.. sakit perut aku gelak

    ReplyDelete
  17. Mengerang... Mengerang.. tok jadi model boleh tok.. ubat kuat AWWWRRR!!

    ReplyDelete
  18. perghh boleh tahan sengal abah tok..haha

    ReplyDelete
  19. Abah wat lawak r. Perlian tu agak membunuh dengan kejam. Kehkeh! :D

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com