Kemain Semangat Ko Jemah Baru 3 Hari Puasa!!

10:13 AM

Assalam,

Alhamdulillah dah masuk hari ke 4 dah kita berpuasa melainkan Jemah, Temah ngan Rokiah tak pose2 lagi. Mengikut surat tunjuk sebab dorang piyed. Tak sonok la rasa kalau time orang lain pose, kita tak pose. Seyes aku dah rasa, sedapnya sekejap time teguk air je.. pas ilang dahaga mula menyesal. Ni kes aku kecik2 dulu la time manja2 gedik lagi..

Manjanya sampai aku rasa nak bagi tapak kaki!

Akibat semangat kesukanan yang tinggi dan semangat kejiranan yang menebal di dalam diri, aku selaku wakil bebudak rumah telah melakar sejarah kat taman perumahan aku sedari 3 hari berpuasa lagi. Kombang koncup lobang idung aku serupa pokok semalu, semalu2 siput vavi. Pasti jejiran kagum dan terpegun dengan kejayaan yang kitorang raih. Ni kalau omak aku tengok dari jauh, mau menitik2 air mata dia. Kalau agak2 sadis bertakung hingus atas bibir nih dah leh buat lap tingkap.



















































Taraaaa!!!!


Kemain ko Jemah dah siap lampu lip lap bagai? Semangat beb semangat. Kalau ada lampu lip lap baru la kami serumah semangat nak bangun sahur. Lampu tu ada kua bunyik, lagu Saloma - Selamat Hari Raya. Aku tak bukak la sebab kalau bukak mesti aku turut sama menyanyi2 sambil berjoget2 ala Hail Amir dan Uji Rashid.

Kat taman aku, umah kitorang je meriah kemain dah mengerlip2 dari jauh serupa disko! Pasni nak cari pelita plak. Walaupin takde tanah nak pacak buluh, aku rasa selit kat handle moto pon awesome. Esok pagi nantikan berita budak bujang hangus dijilat api gara2 selit pelita tepi handle moto. Bingai bebudak jangan tiru aksi nih ye! :D

You Might Also Like

28 comments

  1. agak2 la woi haha.. tp terbaik la bro umah lu..pasti awek shahputra nak nenggek moto kriss ko pasni

    ReplyDelete
  2. kahkahkah syial ko Phat hahaha :D

    ReplyDelete
  3. mak aih lampu liplapliplap dah pasang..? buat panjut best gak apzal... umah aku tingkat 3, tak boleh pasang panjut...

    ReplyDelete
  4. perh smgat gila ..
    ak pon nak buh juga la lampu liplap nie .. :)

    ReplyDelete
  5. eh...abg jejai...bila nak raya? esok ke hape?

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. perghhh . satgi pira mesti jeles oih . tapi dye nak pindah dah kan.. uihhhh . meriahhhhhh !

    ReplyDelete
  8. da pasang lampu kelip2 dah!! wah.. meriahnya raya.. ni yang semangat lebeh ni nak raya ni.hahaha.. aku rasa aku pun nak tiru la.. aku pun tak ada tempat nak pacak pelita, rasanya pacak kat tepi handle motor tu cadangan yang sangat2 efisen lah.hahaha

    ReplyDelete
  9. hahahhaa..kemain lagi..dah tak lama tuu nak raya.haha

    ReplyDelete
  10. sakan haihh afzal pasang lampu liplap yang siap ada bunyik lagi tue hihi...agak2 kalau pasang bunyi tue sahih umah kena baling mercun...semua pakat sedih hihi

    ReplyDelete
  11. wa tau tu bukan lu yang pasang..

    hijkbai

    ReplyDelete
  12. hostel budak laki je yg pasang lampu lip lap tu, entah dari mana dorang cekau.

    asrama pompuan pasang lagu raya je, ajak sekali beruk2 yg ada dalam hutan tu dgr

    ReplyDelete
  13. kemain lg ye semangat tuh, kalo semangat ni bersama semangat yg lain2 di bulan mulia.. kan bertambah meriah..hehe.

    ReplyDelete
  14. ya rabbi..itu ke mak jemah? macam jepun tak cukup vitamin c je..hahahahahahaha

    ReplyDelete
  15. nampak sangat semangatnya tu haha

    ReplyDelete
  16. hahaha semangat nyer...best jugak letak pelita kat handle motor hehehe

    http://myaleo.blogspot.com/2012/07/all-in-1.html

    ReplyDelete
  17. mak oi~!! meriah betei. huhuhu lip lap lip lap uuu! mesti rumah paling terang ni... hehehehe

    ReplyDelete
  18. ha3.... bukan sorang jer jah....... teman pun pasang jugak...tapi dlm rumah jer la.....
    sekali tgk...cam pokok krismas pun ada gak...... isk3.....kemain...
    nak letak kat luar nanti bebudak pi curi pulak......

    ReplyDelete
  19. saya singgah, hehehe. Lawak la entry ni. HAHA. nak letak peliat kat handle moto. pergh...

    http://www.sofinahlamudin.com/2012/07/hari-kedua-di-bulan-ramadhan-al-mubarak.html

    ReplyDelete
  20. hemoh2. kemain lagi punyer awl pasang lampu kelip2. meriah2.

    ReplyDelete
  21. tudiaaa,...dh serupa kedai lampu,...meriah bebenor,...hehehe

    ReplyDelete
  22. hehehehehhe...kedai elektrik kot....atau court mammoth..hahahahhaa.
    Tapi yang penting semangat!!!

    ReplyDelete
  23. ni raya sebelum waktunya ni... apekah raya di siang hari? ekekeke

    ReplyDelete
  24. meriahkan ramadhan ni..semangat betul afzal. jeles jiran tetangga. haha

    ReplyDelete
  25. nie kalau banding kan die ngn makcik die... die lagi comel nie..

    meyh nak cium sikit budak nie.. haha

    ReplyDelete