Tekono Laie Den. Bukan Poliden Laa!!

5:00 PM

Assalam,

Apa korang rasa bila setat berblogging? Apa perasaan korang bila berhadapan ngan masyarakat? Korang rasa diperhatikan? Rasa di stalker kemana2 sahaja walaupun baru buat dua entry dengan follower 8 orang *tu pun 2 orang dah unfollow tapi saje tanak kurangkan jumlahnya baru nampak ramai kemain. Rasa dah cukup pemes lettew!!

Aku punya perasaan camgampang cenggini pada awal2 pembabitan sebagai blogger buatkan aku rasa tertekan nak tapau nasik kat kedai. Malu la kot2 orang kenal ke. Mesti dorang usha ketat2 dan pasti ada juga yang bertanya "Eh awak ni kan.. afzalsukasuki?? N a k  s a a i i i n n n !!!" tak ke cam silake pemikiran aku tu? Rasa nak tikam pusat guna garfu!

Perangai spastik aku ni terbawak2 sampai ke pasar malam. Dalam aku jalan kontol macho buat2 menyuruk belakang orang sambil tangan tutup muka *kaberline baik tanak bagi orang pasan yang aku blogger yang dah ada 8 follower. Tengah sibuk usha juadah boleh plak dari jauh aku dengar orang panggil2 nama aku dari belakang. Perghh dup dap dup dap jantung aku! Punya baik kaberline cenggini ada gak yang pasan? Nampak sangat aura retis terbawak2 semenjak lahir!

Patutlah dari tadik aku rasa macam ada mata memerhati je. Kombang kompis idong aku, kalau diukur dengan pita pengukur dah serupa besar kuih menderam yang aku order singgit kat akak depan aku. Aku paling ke belakang, sambil rambut2 aku dibuai aingin yang sepoi2 bahasa. Macik tu jerit2 nama aku tapi bila lama2 didengar macam dia jerit 'Apsal! Apsal!!' sambil menuju ke anak kecik dia yang terjatuh. Eh macam bukan nama aku je? Aku positipkan diri, fikir yang baik2 je. Macik tu pasan aku tapi bila aku paling dia malu plak lalu kaberline cakap 'Apsal'.. bukan 'Afzal'. Nasib aku tak sempat tanya macik tu.. ada tak dia panggil nama aku. Dem!!

Balik aku singgah beli cottonbud, sampai tengah malam aku kerjakan lobang telinga aku. Naharom tekono laie den! Semua salah macik tu tak pakai gigi palesu kan kua bunyi lain!




P/s : Dulu dah terkena.. ni kena lagi. Chait!

You Might Also Like

27 comments

  1. hahahahahahahaha.. macam siot lah!!!!!!!!!!!!! hahahaha. hadoi

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHAHAHA...

    tula apsal eh...bukan afzal ye..Apsal la ko perasan sagat..

    btw, ko mmg blogger best...

    nak saiiiiiinnnnnnn..hahahahahaha

    ReplyDelete
  3. HAHAHAHA ! sengal la ko afzal,bajet retiss menggeletis lettuw..xDD

    ReplyDelete
  4. Haha... apsal name ko afzal? ape kate ko tukar name ko.. fazilah..!!! wah so sweet.. kih kih kih.. x lari dari afzal, maksud pon sama aku rase...

    ReplyDelete
  5. ahahaha.. 8 follower pun retis ape. apsal..apsal..macam cute je kalau panggil afzal gitu. ^^

    ReplyDelete
  6. dah femes nak wat cmne..ok pe jd perhatian...hehehe
    bestnye

    ReplyDelete
  7. harapkan bersabar bebanyak... hehe

    ReplyDelete
  8. apasal lah pepelik sangat. haha

    ReplyDelete
  9. apsal apsal klaka sangat nih! hahaha

    ReplyDelete
  10. cuttonbud kat umah ni byk g...berpaket paket..nk bg apsal juga..buleh???

    ReplyDelete
  11. ha 3......
    tu sebabnyer aritu jumpa atok, remy tak nak tegur.......
    karang salah dengar pulak.....he3

    ReplyDelete
  12. susah wooo jadi femes amos ni! hehehe

    ReplyDelete
  13. hahahah giler pasan hahahaha
    tapi afzal memang glam dah skang
    tinggi skit ag dari retis retis ehhh hahahaha

    ReplyDelete
  14. homaigaddd.. retiss dh ni.. naik sainn! haha XD

    ReplyDelete
  15. jahat diorng semua gelak....
    jahat sebab xajak wa skali....
    hahhahaa...
    jgn marah yer bam...nnt xencem dah...

    ReplyDelete
  16. hahahhaha hadoi!!!!!

    apsal.. apsal.. akak selalu gak cakap camtu kat anak2

    ReplyDelete
  17. aahh mengerang baca citer tok nih..

    gua pon selalu jugak kena macam ni.. aahhhaaahhh

    ReplyDelete
  18. kalau terkena lagi harus kaber line baik punya. hehe

    ReplyDelete
  19. ahahahahha

    ahahahahahhahaha

    ahahahahahhahahahah

    haha

    hah

    haha

    ReplyDelete
  20. Hahahhhahah...ni baru blogger yang terus-terang nak femes..hahhaha

    ReplyDelete
  21. bhahahaaha..len kali tak yah berpaling tadah apjal..kan dah terkono..

    ReplyDelete