'> Maaf Sayang Bukannya Aku Tak Sudi Tapi... | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Thursday, August 2, 2012

Maaf Sayang Bukannya Aku Tak Sudi Tapi...

Assalam,

Ni kisah benar yang aku alami sendiri. Berlaku dalam bulan Ramadhan yang mulia ni. Aku tak sangka yang aku diduga dengan dugaan yang berat sebegini. Selama ni aku mampu menepis segalanya tapi tidak kali ini, kerana dugaannya datang dari seorang gadis..Gadis tau bukan mamat nepal!

Ceritanya bermula sedari awal puasa lagi. Aku bertemu dengan seorang gadis. Ayu raut wajahnya, manis senyum simpulnya buatkan jantung aku kencang berdegup macam baru telan ecstacy. Kami berpandangan, mata bertentang hatiku rasa terpanah siang dan malam terbayang bayang. Itulah bait2 lirik nyanyian R Azmi yang sering bermain2 di kotak fikiranku. Namanya? Ah apa ada pada nama.. lagipun dia mana ada pakai nametag.

Dari senyumnya yang manis tu aku tau dia mengharapkan sesuatu dari aku. Lebih dari sekadar senyum dan pandangan kosong semata2. Hendak ditelan rasa pahit, nak diluah rasa sayang. Bukan sekali malah berkali2. Dia acapkali memanggil aku tapi aku pekakkan sahaja. Sukar untuk dimengertikan perasaan yang berbuku di benakku ini. Kalau la dia fahami aku, tau isi hatiku..semua ini takkan berlaku.

Jadi kelmarin aku beranikan diri, saja buat2 lalu depannya. Dia perasan kedatangan aku. Senyuman manisnya tak pernah lekang di bibir mongelnya tu. Aku terpaku, tapi aku perlu luahkan segala supaya aku tak rasa bersalah lagi kepadanya. Dia pun tak mengharapkan apa2 dari aku. Aku perlu jujur lantas aku menghampirinya, belum sempat dia berbicara.. aku terus memintasnya



"Dah.. abang dah beli dah kat brother depan tu. Maceh la ye",aku bersuara. Aku urut dada, sedikit lega kerana mampu meluahkan perasaan aku yang terbuku.

"Ala abang beli la lagi, buat sahur nanti", dia tersenyum manja sambil membungkus air buah2an untuk disusun di hadapannya. Alahai main ala2 plak..ni yang aku lemah semangat ni! Sedap gak air2 dia. Boleh berair aku dibuatnya. Erk!

Aku meneruskan langkah. Meninggalkan gadis tersebut dengan air2nya. Mana mampu ku tahan kalau awek cun kemain panggil2 suruh beli air dia hari2. Tu baru awek air, belum masuk awek kebab lagi, awek lauk, awek mercun, awek MPK yang keje nak saman je *sebab aku parking merata2. Yelah parking penuh orang ramai pegi bazaar. Kalau semua permintaan awek2 tu aku ikutkan leh papa kedana aku! Alamat tipis la dompet aku..yang ada resit Mydin je.

Maaf sayang bukannya abang tak sudi tapi mak abang pesan minum air masak je. Jimat :P




21 comments:

  1. ko g bazaar mana woi kat tepi giant tu ke

    ReplyDelete
  2. adus.... touching !!!!..... awek bazaar ramadhan rupanyer... sadis.... tok, kena ingat nafsu mata tu kena jaga jugak... bukan takat tgk juadah... awek yg jual juadah pun kena jaga jugak.....he3

    ReplyDelete
  3. tepi giant dah takde bazaar dah Phat

    ReplyDelete
  4. boleh batal puasa woi pesen perasan sesorang diri ni. kahkah.

    ReplyDelete
  5. astaghfirullah...bulan puasa kalau beli kat bazar ramadhan..jalan kena tunduk je tau afzal.....huhuhu..dah lama x ke sini...busy bangat deh..

    ReplyDelete
  6. haha...ceh..tak senonoh ms g pasar nih

    ReplyDelete
  7. rupanya awqek bazar ramadhan lebih menggoda dari air kat bazar ramadhan tu ye???

    ReplyDelete
  8. kehkehkeh minum ayaq masak lebih jimat yer...ingat pesan mak!

    ReplyDelete
  9. kahkahkah... sengal btul~!! eh,den x jejak bazar lagi seyh. huhuhu (^^,)

    ReplyDelete
  10. aduihhh. guwa ingat ada awek masuk meminang lu.........~~~~~~~~

    ReplyDelete
  11. the moment aku start baca, aku dah agak dah ending dia. hbt x aku?

    ReplyDelete
  12. kat bazar tu memang ramai giler kot orang, nak pengsan lau masuk kat situ =.=

    ReplyDelete
  13. hot gaka tok ni eh. hahahaha..

    ReplyDelete
  14. rugi arr awek-awek kalau niaga ngan dak afzal ni...kedekut!!!ha ha ha air baru RM1 dik...sebulan baru Rm30 dik...he he he

    ReplyDelete
  15. beli ayor pon kecoh..hahahhaha

    haahahahahahh

    hahahahaha

    kemain x sudinyerr'

    hahahhahaha

    ReplyDelete
  16. haha.. ape salah nye sekali sekala beli kt dia.. heehe..

    ReplyDelete
  17. x nak bnda dijual...rembat la orgnya..sian...

    ReplyDelete
  18. rasa nak pejam mata ja kalau membeli tu. haha

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com