Aku Terima Nikahnya..

1:12 PM

Assalam,

Untuk episod harini dan seterusnya akan aku paparkan gambar2 hari bahagia aku la ye. Tanak citer panjang2 malahan citer bukan2. Citer bebaik je aku nak kongsikan. Almaklumla berstatus somi orang, malah setelah dicongak2, tahap keseriusan aku semakin meningkat seiring dengan pertumbuhan misai aku #kenasimpanmisaibarugayabapakorang

29 September 2012 (aku saja mention kat sini so lenkali aku tak lupa enivesari aku), aku telah selamat diijabkabulkan dengan bini aku, Radhiah Izzati di Tanjung Gemok, Rompin Pahang. Walaupun majlis tidak diserikan dengan acara balapan dan tenteng oleh pihak pompuan.. tapi cukup meriah dengan kehadiran makcik aku yang bernama Meriah #betulnamamacikakuni

Bertemakan warna merah putih, aku nampak gagah kacak dan berani seperti kuda kepang yang baru abis iddah. Jom apa kata kita tengok gambar2 di sekitar majlis akad nikah dan sanding di belah pompuan.

dengan berbekalkan upah daun sireh sahaja adik angah aku setuju untuk menjadi
jurumekap aku

Berbelit2 kadi ni sebut nama aku. Last2 aku suh panggil nama manja 
aku je.. Donut Asmara

Kalau aku cakap korang tapecaya. Seyes bila aku salam ngan kadi tu, gigil
tangan dia. Alhamdulillah berkat menelan buah Goji aku berjaya menyempurnakan
akad dengan sekali jalan sahaja.

Ni sesi beri mas kahwin tanpa kehadiran Mas AF dan pendekar Mastor

Muka berseri2 lalu naik pelamin untuk bergambar dengan gelojohnya

Hujan beb hujan. Penduduk sekitar ada memaklumkan dah 3 tahun Rompin tak
hujan, tapi alhamdulillah hujan plak time kenduri aku tu. Payung pelbagai warna
tu bukan apa.. tu semuanya sponsor kenduri kawen aku tu

Haa untuk pengetahuan korang walaupun Rompin, tapi tetap ada tol tau. Walaupun begitu
aku tetap kontrol macho dan ternyata kaedah itu barjaya lalu macik tu terus suruh 
kitorang masuk

Aku cuba belajar menjeling supaya bila orang menjeling kat aku, 
aku mampu balas jelingan dorang. Amboi mak kemain dia punya senyum!!

Aku tak reti senyum sebenarnya, tapi aku reti menghenjut buaian

sempat gak la cewek2 bergambar ngan kitorang selepas pow duit aku masa
tol tadik. Pengapit aku bagi det syiling je kat dorang, bukan ape senang nak gores
kad topup nanti

Heh ni cerita belah pompuan, esok atau lusa aku citer kat belah aku plak. Banyak gambar aku nak kena tapis dulu. Tunggu je la sambungannya nanti ea :D








You Might Also Like

39 comments

  1. tahniah afzal.. nmpk muka ketat jer bila berdepan dengan tok kadi hehe...

    ReplyDelete
  2. seri pengantin la katakan. dah kawin dah ko kan.kalau tak dulu aku confius ko ni laki ke perempuan. neway selamat pengantin baru kawan :)

    ReplyDelete
  3. CONGRATS!!!
    sory xdapat datang bang long..
    pape pon sy doakan bang long bahagia dgn isteri hingga ke akhirnya...

    ReplyDelete
  4. ahhh mana gmbar aku tokk??
    tok tokkk nak buah goji sebiji :D

    ReplyDelete
  5. Fuyohh dah selamat! Syukur Alhamdulillah. Mmg nampak sepanjang gambar kau asyik kontrol macho je. Kontrol macho ke neves? Hehe. Kejadah tok kadi yg gigil nak nikahkan kau? XD

    ReplyDelete
  6. tahniah zal..semoga berkekalan ke akhir hayat :)

    sweet couple ^_^

    ReplyDelete
  7. fuh...sogak kedua-duanya ... ada tips nak nampak sogak tak di hari persandingan ?


    kekekkeke . . .. =D

    ReplyDelete
  8. wah..tahniah.. semoga bahagia selalu..aminn..

    ReplyDelete
  9. tahniah jugak dari sy..tema kaler merah ke oren nih?? konpius sekejap..

    ReplyDelete
  10. Hehe..Tahniah..!!..berseri2 pengantin baru..=) semoge bahagia selamanya..

    ReplyDelete
  11. laju2 jadi bapak yea..hihi..

    selamat pengantin baru afzal...

    ReplyDelete
  12. tahniah afzal...
    selamat pengantin baru .^__^.

    ReplyDelete
  13. tahniah bro...dah jadi somi org jgn nakal2 lg...ahahahah

    ReplyDelete
  14. gile kentang lah! aku ingt ko bernovel lagi tak abih2. skali betol daaaa ko yg kawin. ni bkn rekaan! btw tahniah. haiiii jatuh la traffic blog ko lepas nih.. ahaks

    ReplyDelete
  15. haha...ayat tak pernah ubah le tok..tetap maintain!

    ReplyDelete
  16. Tahniah ye kuda kepang baru habis iddah. Meriah je nampak majlis tu. Tapi aku bukan sebut nama makcik ko tau. Maksud aku meriah. Meriah yang happening tu. Hahahaha.

    ReplyDelete
  17. reply comment : ehh ala..bukan nama glemer ke azhafizah tu? hahahahaha..sory ye abam...nti nana tukar balik nama die..kekekkee :P


    oh ye, nama link nana sila tukar balik..dah x pakai nanasuicide.blogspot.com tapi farhanazin87.blogspot.com :) tq

    ReplyDelete
  18. wah..tahniah2. patutla senyap je rupanya dah tukar status hehe

    ReplyDelete
  19. tahniah tok....
    walaupun sepesen jer senyuman tok... remy tahu dlm hati tok tersengeh riang..... tak sabar2 nak kehilangan teruna...ha3...
    btw ampun sebab remy tak sempat datang......ada hal peribody.....
    selamat pengantin baru tok!!!

    ReplyDelete
  20. pak...pak..pak....kedebung gedebung....hehehehhe...Selamat Pengantin baru ^^!!

    ReplyDelete
  21. sgt affected dengan Donut Asmara tu.. hahaha .. entah tahu entah tidak kadi tu apo dio donut asmara

    ReplyDelete
  22. wahh, sudah settle.. selamat pengantin baru.. congratz, bro ^^

    ReplyDelete
  23. tahniah dan selamt pengantin baru tok ketua...

    ReplyDelete
  24. tahniah.. semoga berbahagia ke akhir hayat..

    ReplyDelete
  25. tahniah bro.. selamat pengatin baru.

    oh..hujan rahmat tu. bagus2.. petanda baik. ;D

    semoga mendapat keberkatan buat kalian berdua.. dan apa yang direzekikan kepada kalian.

    ReplyDelete
  26. sronok je ngko ye... dah gumbira beno nmpk...

    tp x sronok yak,,,haha

    ReplyDelete
  27. jelas terpancar kedupdapdupdapan semasa sessi angkat nikah tuh.. huahuahua

    ReplyDelete
  28. nampak berdebar tu bro... hahaha tahniah tahniah! merah menyalanya makngah...heee

    ReplyDelete
  29. eh2..ptut mcm penah tgk..kwn2 ur wife tu sm study ng sy..:)

    ReplyDelete
  30. kem salam kat awek baju hijau tersebut!!! hahahaha

    ReplyDelete
  31. Wajah tersenyum simpul bro...
    Tahniah bro..sekali akad ajer...

    ReplyDelete
  32. asal kau tak gne smart tag je utk lalu tol tu...cpt skit weh

    ReplyDelete