'> Rezeki Itu Allah Tentukan | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Friday, November 16, 2012

Rezeki Itu Allah Tentukan

Assalam,

Salam Jumaat. Hari ni hari yang ke berapa ntah aku ngantar wife aku pegi interview. Banyak tempat dah dia pegi tapi masih takde jawapan. Tapi sebagai suami aku kena sabar, teruskan bagi galakan, kena bagi perangsang dan motivasi kat dia supaya dia tak putus asa. Ada la nanti rezeki dia kat mana2 tu.

Dia ada gak bagitau yang dia rasa membebankan aku, malu ngan kawan2 opis aku sebab selalu singgah opis aku dek nak pegi temuduga. Aku senyum je la. Mungkin dia banyak fikir, tapi pada aku bagus bila dia ada fikir macamtu. Ada rasa kebertanggungjawaban. Jadi dari situ timbul semangat dia untuk lebih giat mencari kerja. Tapi apa yang dia lakukan, aku rasa tak pernah membebankan kerana apa yang dia lakukan adalah untuk membantu aku menampung kehidupan kami kemudian hari nanti.

Aku percaya rezeki itu Allah yang tentukan. Tak cepat, mungkin sedikit lambat.. cuma perlukan kesabaran kerana Allah tak pernah lupa pada hamba2 Nya cuma kadang2 kita sendiri lupa yang Allah itu sentiasa ada untuk kita :)

Peace :)



P/s : Alhamdulillah negara aku masih banyak peluang kerja asalkan kita tidak memilih :)

22 comments:

  1. jika kita berusaha insyaallah. Tuhan MAHA mengetahui...apa yg penting sokongan penuh drp suami...Moga dipermudahkan segala urusan afzal & isteri...

    ReplyDelete
  2. setuju yang penting jangan memilih kerja :)

    ReplyDelete
  3. ya.. itulah prionsip aku pgg selama ni

    ReplyDelete
  4. Sejak2 dah jadik Suami ni kdg2 entry kau berubah tune la. Hehehe. Biasa la tu kan? People change :D

    Aku doakan rezeki wyfe kau dipercepatkan, & dpt jumpa kerja yg bersesuaian. Eh, Mat Salleh tu hensem seh! :D

    ReplyDelete
  5. Kalau rezeki tak kemana...Insyaallah...

    ReplyDelete
  6. insyallah.. selagi mampu berusaha.. berusaha laa...
    jgn lupe berdoa jugak..buka pintu rezeki.. insyallah di permudahkan oleh-Nya
    -aten-

    ReplyDelete
  7. insyallah..kadang2 rezeki tu lambat sebab Allah nak bg sesuatu yg sangat istimewa...itu jerr yg saya pegang sebab saya sndiri sedang "meminta" sesuatu dariNya ^_^

    gud luck utk your wife

    ReplyDelete
  8. insyallah semoga rezeki ko bini sekeluarga dipermudahkan amin.. :D

    ReplyDelete
  9. ada lah tu rejeki beliau nanti ^_^

    ReplyDelete
  10. Betul tu..rezeki tidak dtg bgolek kan..itu sebab lah perlu nya usaha..rezeki ada di mana-mana..!!..cakap kat isteri awak, sabar..Allah menguji kita sekuat mana kita bole menanggung ujian drpd DIA..semoga Isteri pejal cepat2 dapat keje..^^ Amin..

    ReplyDelete
  11. rezki masing2 tu ade.. cuma cepat dengan lambat jer...

    ReplyDelete
  12. insyaAllah Zal...rezeki tu ada...cuma belum tiba lagi....kena byk bersabar.....jgn putus usaha..... rajin2 berdoa tau!

    ReplyDelete
  13. Congrats to u both sebab tak give up :d Insya Allah.

    ReplyDelete
  14. betul tu apjal..jangan berputus asa..nanti fiza tanya gak bf fiza ye kot2 ade kerja kosong dalam UKM tu or area terdekat.

    ReplyDelete
  15. sabar tau afzal. kirim salam dgn bini

    ReplyDelete
  16. aku setuju tu bro... takpe.. pasti akan ada rezeki tu.. jangan berhenti berusaha je :)

    ReplyDelete
  17. betul tu.. teruskan mencari yg penting bersabar.. harap wife bro cept dapatkerja.. dan cept2 la dapat baby.. hehe ;P

    ReplyDelete
  18. Negara kit asekarang hanya masalh kita memilih kerja...heheheh
    Tu ramai Indon., Nepal, Myammar, Cambodia kat kilanga aku ini..hehehe

    ReplyDelete
  19. InshaAllah nanti ada rezeki dekat mana-mana tu untuk bro.. Cuma jangan putus asa je..

    ReplyDelete
  20. insyaALLAH ada rezeki tu nanti. Rezeki Allah ni luas. Ada dkt mana-mana je. Yg pnting trus kan usaha, doa dan jgn putus asa. Wish ur wife luck apzal.. (^^,)

    ReplyDelete
  21. InsyaAllah klu ada rexki x kemana

    lega dh setel semua .http://gilamodified.blogspot.com/2012/11/selesai-sudah-show-off-harini.html

    ReplyDelete
  22. mudah-mudahan dimurahkan rezeki.
    Allah nampak usaha kita. so, jangan putus asa! go go gambate!


    pesanan ikhlas untuk puan apzal. thihihi.. ^^,

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com