UuuUuuUOoo~ (Entry Tak Terkata Kata)

11:08 AM


"Menda alah hape tu?"

"Ala abang rasa la dulu"

"Humangaih dah la mahal, kalah harga downpayment kete!"

"Abang.. abang, kita beli ea" *sambil buat mata blink2 bajet kiut lettew

"Err.. Alahai sabo je la, ni kang kalau aku tak beli harus dia majuk tanak gosok gigi malam ni kang. Boleh ngigau sampah sarap aku kang", aku bersyair dalam hati sambil usha ketat2 abang beger bakar yang sedang tarik legging dia ke atas pusat. Legging?? Memancut2 nanah kua kat mata aku!

Beli gak la, sayang bini la katakan. Sampai umah bini aku suruh makan. Aku buat2 majuk dengan muncung ikan gapi sebab tak dapat beger bakar, tapi sekali dia jeling terus secara automatik aku tadah tangan. Aii~

Ni reaksi mula2 aku kena paksa makan menda alah tu.. Muka cenggini biasa aku buat time tahan kencing sebab zip seluar aku tersangkut.. takleh bukak2. Ala2 bongkak dan takbur pon ada aku nengok. Eh2 emsem gak aku rupanya :)


Tapi tetiba muka aku berubah jadik cenggini plak. Ajaib tol! Aku tengok macam spastik pon ada, wife aku siap warning jangan publish kat blog.. buruk nauzubillah katanya. Tapi macam biasa.. aku rasa macam biasa, maintain comel weee~ 


Haa korang tau menda alah ape yang aku telan tu sampai cenggini dia punya klimaks? Tak lain dan tak bukan.. taraaa!!

Menda alah ni nama Durian Crepe. Macam bantal pada mata aku, tapi kalau abah aku
nampak mau dia tenyeh bawah ketiak. Mesti dia ingat sabun mandi.

Ni inti dalam dia. Elleh kalau aku tau cenggini punya senang, 
aku buat sendiri la. Aku buat siap tutup mata tau.. 


Takpe la sekurang2nya kalau orang tanya, aku cakap la pernah makan. Takde la buat muka toya bila orang borak pasal menda alah ni. Sedap? Boleh la kalau ko kaki durian. Aku bukan kaki durian.. aku sekadar kaki bangku. Antara menda alah ni, beger bakar dan abang beger bakar berlegging tadi..  err apsal abang beger bakar pon dalam senarai nih?? Putus selera aku!

Eh tapi aku kagum.. aku memang nampak comel buat muka macamtu. Sesiapa berminat nak tempah aku, bolehla berbuat demikian sementara aku masih gedik2 dan manja gituuu.


P/s : Apsal Ah Hong tak menang Master Chef!! Grr




You Might Also Like

18 comments

  1. ko jgn buat rupa mcm nak kena lempang 44x leh..


    (pssst : aku pun dah makan dah..sedap kan..tp aku x buat rupa mcm ko ..tu..ahahahaahaa)

    ReplyDelete
  2. dh lama aku mengidam makan bnda ni bro.. belom ada rezeki lagi :"(

    ReplyDelete
  3. kahkah . nak penampar tu buat muka gituu . ngahahaha .

    durian crepe rupanya . ingat beger bakar . cehh

    ReplyDelete
  4. ciss...dia dah merasa dulu. takpe2 rezeki afzal sampai dulu. haha.


    jaga kau durian crepe... :P

    ReplyDelete
  5. durian aku pernah makan crepe jgn kata makan tengok pun x penah weh

    ReplyDelete
  6. Mende alah ni sedap kan kan kannnn? Aku da makan tuhari aku mmg suka gila. Rasa sekali nak lagi. Tp nak beli lagi mahal r plak. Nak wat sendiri malas. Adehh, dilema betul =__=

    ReplyDelete
  7. zal, pandai buat ke?nak test satu dulu leh?baru leh order...jadi jangan lupa hantar sample ye.....satu je,tapi nak bagi lebih pun tak kesah...

    ReplyDelete
  8. muka lu yg kat gambau pertama tu... mmg x leh blah ha ha ha ni "natang kaler kunin2 ni" mmg tengah pemes aku teka, buat masa ni, selain si oopah gangnam tu... harap maklong :P

    ReplyDelete
  9. xrase lg

    nk buat pon malas


    #ah hong tu cm berbakat je kn

    ReplyDelete
  10. durian crepe rupanya.. sampai mcm tu skali noo...

    ReplyDelete
  11. heee........
    remy lagi ler tak boleh nak telan...... tak sanggup.......
    memang tak leh masuk derian.....

    ReplyDelete
  12. hahahaha...kelakar gambar kedua tu :D

    ReplyDelete
  13. aku baru makan kelmarin..memang superb.. sampai aku mengigau korn jadi durian crepe ni pastu aku kejar dia sebab nak ratah dia hidup2..hahahahaha..

    ko memang sangat2 comel... naluri aku pun mengatakan sebegitu rupa..hehehehe

    ReplyDelete
  14. frusssh~ along masterchef x menang ! gewam ! gewam !

    http://shaberry92.blogspot.com/2012/12/bunkface-kutuk-kpop-perlu-ker.html

    ReplyDelete
  15. aihhh benda simple mcm tu pun harga mencekik kan

    ReplyDelete