Burger Paling Awesome Pernah Dihasilkan?

9:01 AM



As salam,


Dua pereka grafik dari Perancis baru2 ini mula menjana pendapatan di internet dengan ciptaan burger mereka. Apa yang menarik, ianya bermula sebagai sesi makan tengahari biasa sahaja dan akhirnya perlahan2 berkembang menjadi Fat & Furious Burger

Penciptanya, Thomas dan Quentin berkata ia adalah peluang bagi mereka dan memutuskan untuk mengambil gambar salah satu "makanan" mereka dan meletakkan ia internet. Dari situ mereka dikenali kerana bakat mereka 'mencipta' burger yang penuh dramatik, cantik dan mempesonakan.

Kita kat Malaysia pon aku tengok dah macam2 jenis burger ada kan? Burger bakar, burger kukus dan inilah dinamakan evolusi. Tapi macam kawan aku cakap la.. evolusi burger yang ada sekarang ni buatkan dia hilang nikmat untuk merasainya dan istilah 'burger' itu sendiri (roti, daging, salad, sos, tomato, keju) semakin lama semakin hilang rupa asalnya.

















P/s : Tak teruja pon aku nengok

source

You Might Also Like

29 comments

  1. sangat tak teruja bila tgk.tp yang macam aiskrim tu, macam best je..ahaks~

    ReplyDelete
  2. esok den wat burger kukus bakar n panggang hahaha

    ReplyDelete
  3. Sama la.. tak terliur pun. Yang eskem tu paling mengarut. Heheh.

    ReplyDelete
  4. teruja tgok burger comel tu.
    lapar pulakkkk..

    ReplyDelete
  5. nampak ilmiah la pulak.. selalu ko merapu je.. haha :D kepelbagaian diperlukan utk mengelakkan rasa bosan serta menambah pilihan dalam pasaran x gitu? nk beger ko sikit buleh? :P haha mohon share :)

    ReplyDelete
  6. wah...burger pon mengalami proses evolusi... adakah ini macam teori darwin?? #tetibe

    ReplyDelete
  7. tak satu burger pun membuatkan air liur akak meleleh...maknanya?....

    ReplyDelete
  8. burger ayam jugak sodap..jom gi makan tok?haha

    ReplyDelete
  9. excited tgk burger2 ni..
    tapi klu time nk makan, rsenye t'menung pnjang..
    nk mkn x, nk mkn x, nk mkn x..hehe :)

    jemput singgah :)

    http://noraqilahjohari.blogspot.com/

    mohon like sini juge ye awk :)

    http://www.facebook.com/pages/noraqilahjoharidotcom/267245240052274?ref=hl

    ReplyDelete
  10. Ini burger betul2 ke cobaan? Hahaha!

    Aku dulu2 peminat burger gak. Burger tepi jalan sangat osemm aku rasa. Tak nafi, burger mekdi, kepsi pun aku suka. Tapi kadang2 rindu burger tepi jalan yg simple2 cam dulu2. Rasa cam nikmat gila bila makan. Kueh Burger Malaysia (pau sambal) pun tak kurang bestnya :D

    ReplyDelete
  11. erk! tak berselera pun nak makan..hehe. Terlebih unik smpai tak selera nengok nya..haha

    ReplyDelete
  12. Asal jugak lew burger2 ko ni menyeramkan tapi awesome tok?? ==

    apa apa pun burger vagi ko yg dah nampak macam rupa HULK tu kalo betul2 wujud mesti seapkan rasa bayam jer :P

    ReplyDelete
  13. menitik air liur aku!

    follow sini!

    ReplyDelete
  14. sama dengan la..sya pun tak teruja bila tengok sebb sya tak makn burger hihi

    ReplyDelete
  15. kau tak teruja. Aku yang teruja babe!:)

    ReplyDelete
  16. ha ah . mcm x nikmat dan susah nk makan .

    ReplyDelete
  17. woit.. mcm nk telan semua beger tuhh

    ReplyDelete
  18. dah hilang kecantikan burger. Makan tempe lagi sedap :p

    ReplyDelete
  19. burger dan evolusi..... takut pulak nak mkn....... pastu rege mesti mahal giler...mkn burger tepi jln lagi sedap bro.....

    ReplyDelete
  20. Erk..macam biasa2 je burger ni..nampak cantik tp tak la terlalu menyelerakan.. :P

    ReplyDelete
  21. mcm buger untuk perhiasan ja.hehe

    ReplyDelete
  22. tibe tibe cam hilang selera terhadap burger ni..adeshh =__=..

    ReplyDelete