Orang Biasa Sidai Baju, Tapi Dia Sidai..

9:26 AM


As salam,

Aku balik2 terus ke dapur, tengok mak aku goreng cekodok (mukadimah cenggini buat aku lapo je)

Sambil menggoreng (diselangi lagu tema cucur adabi. Taktau? KLIK SINI), dia pun bukak cerita. Biasalah hari2 mak aku mesti update cerita baru punya.

Ni cerita pasal Makcik Yan, jiran sebelah kanan rumah aku (jiran sebelah kiri rumah aku story lenkali)

"Pagi tadi mak dengar Cik Yan ko menjerit", kata mak aku. Serius je muka dia.. seserius dengar pembentangan bajet tahunan negara walaupun mak aku cuma surirumah sepenuh masa.

"Kenapa?",singkat, padat dan comel aku jawab sambil kutil bucu2 cekodok yang garing.

"Dia nak sidai baju pagi tadi, tapi terkejut nampak biawak tersidai kat ampaian"

"Biawak??", wah kagum aku sekejap.

Ni ape plak pesen men sidai2 menatang kat ampaian. Tak tau la kalau jiran blakang umah makcik tu training sarkis

"Rumah blakang tu orang Myanmar yang duduk", sambung mak aku lagi. Dorang lapah biawak.. mungkin ada kenduri cukur jambul ehh!!

No wonder la, tapi cuak gak aku. Hari ni mungkin biawak, mana tau esok2 dorang pakat sidai kuda belang.. woooo~

sian memerang ni isk3 *buta haiwan sebab dah lama tak pegi zoo



You Might Also Like

24 comments

  1. Wa teka selain biawak, barang paling sesuai untuk disedai di ampaian hanyala sotong-sotong kering pelbagai warna teeeeeeeeeeeeeeeeettttt! eh ha ha ha ^_^

    ReplyDelete
  2. he3.... siap sidai biawak......
    vietnam nie mkn mcm2...teringat kat tempat remy..... dulu boleh bwk makanan masuk ,tapi skrg diharamkan... sebab ada kes vietnam bwk masakan yg comfirm babi...mkn kat cafetaria.... bila staff tanya ...depa ckp depa masak babi....pastu selamba jer pakai equipment sekali..... jenuh nak samak cafetaria tu....

    ReplyDelete
  3. banner blog ni mmg sengal abih.. hahahahaha..

    ReplyDelete
  4. aku dah baca tp xkomen lg. nnti aku masuk balik aku komen. tu pun kalau aku rajin masuk

    ReplyDelete
  5. eee geli mak nak, diorang nin memang makan pelik2. serabai betul.

    ReplyDelete
  6. Biawak bagi orang Myanmar memang sedap di makan, manakala bagi orang Vietnam pulak mereka suka makan anjing. Huh memang selera mereka ni pelik dan menjijikkan.

    ReplyDelete
  7. semalam hampir terlanggar biawak

    ReplyDelete
  8. rileks lah...biawak j pon...xkn xpnah tgk org sidai beruang..hehehe

    ReplyDelete
  9. hari ini biawak, esok komodo, esok lagi alligator, esok lagi naga....fuh berkuasa kuda betul ampaian rumah jiran apzal. beli kat mana ek?? kita nak beli satu nak buat sidai gajah. maklum la gajah bersepah2 dekat Alor Gajah ni..hahaha

    ReplyDelete
  10. ei,..depa ni memang gitu..
    nak melapah pun depan2 umah tau..
    geli je tengok..

    ReplyDelete
  11. Aida ingat sotong dan obor-obor kering tadi.. sekali biawak daaa.. apa zalimnya jiran tu.. kalau aida pun mahu terperanjat. haha.. erk itu bukan memerang lah afzal itu cacing ^^

    ReplyDelete
  12. depa nak buat biawak kering ker apa tu. heishhh cekodok biawak satu!!!

    ReplyDelete
  13. macam mana la rupenye biawak kena sidai.. huhu,,, napa x tgkp gambr.. t tgkap 1 ekk.. hehe ;P

    ReplyDelete
  14. itu bukan memerang. itu beruang kutub.

    ReplyDelete
  15. Hoi! Gambo tuu, aku takleh blah tengok. Grrrrr. Kembang tekak weyh membayangkan. Erks! Sape suh aku bayangkan kannn? Bwahaha! :D

    Err aku terpikir ntah2 kau pernah makan memenda pelik ni. Kau kan jenis pelik. Err :P

    ReplyDelete
  16. mcm tak logik jer...kuat betul pengepit tu haha

    ReplyDelete
  17. mcm tak logik jer...kuat betul pengepit tu haha

    ReplyDelete