Bila Umur Bertambah Seangka

12:00 AM


As salam,

Semalam tengah drive, wife aku tegur

'Esok abang cuti kan?'

Aku blur. Yela pagi2 kan. Tu fiil aku yang takleh aku buang. Blur.. mamai.

'Kenapa plak abang cuti? Esok cuti apa?', aku menjawab sambil menukar ke gear rendah. Baru sahaja melepasi tol Simpang Balak. Jalan sedikit lengang.

'Ye la esok kan satu KL sambut besday abang', dia berseloroh. Aku terpinga2.. masih blur. Jumaat.. Hari Wilayah? Besday aku?

'Suka la tu boleh sambung tido. Boleh tido lewat malam ni layan Running Man', sambung wife aku tatkala melihat aku mula mengukir senyum. Lupa umur aku meningkat lagi..


**********

Ketika korang baca entry ni.. mungkin aku sedang tido
Atau mungkin aku tengah layan Running Man..
Atau apa2 je la..
Sebab aku kan cuti
Bak kata wife aku, seluruh wilayah menyambut hari lahir aku

Selamat bekerja encik wife..
Selamat bekerja pekerja negeri Selangor huhu (gelak jahat)
Selamat bekerja Encik Selamat (untuk mereka yang bernama Selamat)
Semoga segala galanya selamat hari ini..



Bila umur sudah bertambah seangka
Buat aku rasa semakin tua..
Aku toleh ke belakang sekali sekala..
Apa telah aku kecapi segalanya?

Selamat Hari Wilayah
Selamat hari lahir juga untuk aku
XOXO

You Might Also Like

23 comments

  1. Selamat hari wilayah... (pura2 tak nampak tang birthday hang).

    Angka jer bertambah, hati semakin muda remaja.

    May Allah bless u and little family, best of luck yer. Happy Birthday.

    ReplyDelete
  2. Selamat Hari Lahir, Pakcik. Ternyata kau lagi tua drpd aku rupanya. Bwahaha! (Gelak bangga :P)

    Untunglahh satu KL cuti semata2 menghormati besday kau kannnn? Dahh! Gi sambung layan Running Man.

    ReplyDelete
  3. selamat hari lahir bro..semoga panjang umur murah rezeki dan sihat sentiasa

    ReplyDelete
  4. semoga murah rezeki...zal layan running man...macam best je..sebab anak akak selalu jugak tengok citer tu..tapi akak tak layan..

    ReplyDelete
  5. Selamat Hari lahir..Afzal, Semoga ko dalam lindungan Allah,Bahagia dan gumbira.

    Bukan Key Ell je sambut besday ko..labuan pun sekali..dasyat..!!!

    BILA nak belanja kek secret receipe.?

    ReplyDelete
  6. Uwah uwah, bestnya.
    Selamat hari lahir :)
    Semoga dimurahkan rezeki selalu dan
    diberkati Allah :)

    ReplyDelete
  7. Selamat Hari Wilayah......selamat bercuti..lupa lak..hehehehehe

    SELAMAT HARI JADI BRO!!

    ReplyDelete
  8. Happy Birthday..
    moga sihat sllu, pjg umur& murah rezeki..
    sy baru smlm smbut birthday juga..hehe..

    selamat bercuti!

    ReplyDelete
  9. wah wah syokknya dia...selamat hari jadi tok...hepi hepi selalu ya.. =)

    ReplyDelete
  10. uit..layan running man jugk ye...happy besday afzal...pandai bergurau jugk cik wife..hehe

    ReplyDelete
  11. berapa umur kau skang?tua sangat ke?ada dalam 40-an tak weh?

    ReplyDelete
  12. selamat hari lahir abg . semoga panjang umo dan dimurahkan rezeki ye :)

    ReplyDelete
  13. Selamat hari lahir afzal :) kekeke . btw aku pun layan running man kaw2 ohh . wahaha :D

    ReplyDelete
  14. hehehe... selamat ulangtahun hari lahir bro... malas nk wish kt fb, terlalu mainstream..eh!!!

    ReplyDelete
  15. selamat hari wilayah (lahir) tok ketua! ;p

    ReplyDelete
  16. selamat hari lahir. bertuah dia noo..

    ReplyDelete
  17. selamat hari lahir apzal. bertuah awak...satu KL sambut sekaliii betul2 donut asmara ni. hehe.

    ReplyDelete
  18. selamat hari lahir tok...ingat nak kasi kek.... tapi kek remy dah mkn dulu......... tak tahan......semoga murah rezeki dan sentiasa dirahmati....

    ReplyDelete
  19. epi belated besday abg apzal! semoga bahagia sampai syurga bersama wife tercinto! ^^,

    ReplyDelete
  20. hihihi senang nak ingat coz hari public holiday tuh..

    ReplyDelete
  21. Happy belated birthday apjal..nasib wife ingatkan ye..waa..layan RM gak ye..best kan!

    ReplyDelete