Warghh Aiskrim Glow-In-The Dark!


As salam,

Siapa sangka sekarang kita boleh menjilat aiskrim dan pada masa yang sama boleh dijadikan sebagai lampu tidur bilik kita. Hehe. Ada beberapa kemungkinan kita boleh menjilat obor-obor, tapi bagaimana pula dengan aiskrim obor-obor?

Seorang penyelidik British, Charlie Francis telah menemui cara-cara untuk menghasilkan aiskrim glow-in-the-dark dengan menggunakan protein daripada obor-obor. Dan percayalah harga yang ditawarkan tidaklah mahal mana, hanya $140 pound sahaja untuk satu skop memandangkan ia masih di fasa eksperimen. Erk!!


Dia cuba menggunakan alternatif lain untuk menggantikan tonik pada kumpulan obor-obor Gin agar dapat menghasilkan protein yang lebih murah untuk menyalakan aiskrim. Produk tenusu ini bermula sejak dirinya mula membuat research mengenai obor-obor dan dibantu juga dengan hasil penyelidikan saintis-saintis daripada China. Akhirnya mereka berjaya dan kesannya dapat dilihat sekiranya semakin kerap askrim dijilat, aiskrim akan menjadi semakin terang!


Giler kentang! Boleh la dijadikan lampu suluh dan boleh dijilat pada masa yang sama :D Korang boleh cuba produk ini melalui syarikatnya sendiri Lick Me I'm Delicious

Hebat kan? :D

9 Comments

  1. waa. mahal tu.. $140 pound kot.. pergh.. harga sebijik smart phone XD

    ReplyDelete
  2. kalau habis....habiss 140pound..ahaha poket koyak rabak...tpi sememangnya giler kentang teknologi depa :D

    ReplyDelete
  3. waaa harga bole tahan..mahal la hehe

    ReplyDelete
  4. 140 pound tu harganya... masuk dalam perut abes dah 140 pound.. erkk mahalnya harga aiskrim . . sebb tonik nyer mahal ke sebb gula nak buat aiskrim mahal? ahahaha

    ReplyDelete
  5. makan aiskrim 0.50 jela..hehe mahal sangat kot..:)

    ReplyDelete
  6. kalau kat malaysia confirm mahal kalah BR..eh? rasa tak lalu pulak nak makan..rasa macam makan lampu je.

    ReplyDelete
  7. dlm perut nanti pun dark jgk, nanti dia glow jgk masa dlm perut. Heheh.

    ReplyDelete
  8. Dahla budak2 suka benda2 bercahaya. Ada aiskrim macam ni dengan harga yang 'murah' boleh kaya mak ayah. Hehe.

    ReplyDelete