Edisi Blog : Aplikasi Untuk Blogger dan Pembaca Blog


As salam,

Selalunya aku muatnaik permainan je, tapi kali ni buat julung-julung kalinya aku muatnaik aplikasi khas untuk blogger dan platform terbaik untuk pembaca blog. Melalui aplikasi ini, para blogger boleh ping entri masing-masing dan juga boleh baca blog rakan blogger yang lain.


Selepas memuatnaik di Google Play Store, korang boleh memasang aplikasi di peranti masing-masing. Kemudian boleh terus mendaftar akaun korang di situ.


Selesai dengan pendaftaran, korang boleh terus menggunakan aplikasi yang disediakan. Pada butang terkini memaparkan entri terkini yang diping oleh blogger-blogger lain. Butang blogger pula merupakan capaian terus kepada blogger kegemaran korang dan di sebelah kanan atas (tiga titik bertindih) merupakan butang untuk korang ping entri sendiri.


Bagi aku aplikasi ini banyak membantu dan memudahkan aku ping entri dan membaca entri kengkawan lain. Semuanya boleh di baca dalam satu aplikasi mudah. Korang boleh cubanya dan semoga kita dapat berkongsi cerita di sana :)



7 Comments

  1. wahhh...bagus lah apps ni..memang nak kena download ni..free2 boleh guna HP je nak BW & berblog... TQ sharing info:)

    ReplyDelete
  2. akak pun dah cuba..dah ping2 jugak..heheh

    ReplyDelete
  3. dah download! senang blogwalking.

    ReplyDelete
  4. aku macam tak paham dgn istilah ping blog org tu. apa maksud?

    ReplyDelete
  5. Hah.. nk ping cam na?
    Kwan budak br belajar

    ReplyDelete
  6. hp dah tak leh masuk macam macam apps dah kena beli phone baru la ni..nak masukkan dalam ipad xleh lak kan..android je boleh..huhu

    ReplyDelete