Rabun Malam

9:46 AM


Bismillah,

"Sayang drive malam ni ye. Abang penat", ujar aku sambil kunyah keropok.

"Ayang kan rabun malam bang. Mana nak nampak sangat. Tak nak la ayang. Takpe la abang bawak la perlahan-lahan", balas puas isteri. Aku senyap je la. Bajet-bajet nak sedih.




Tapi setiap malam, ini yang akan berlaku;



"Abaaannggg!!", puan isteri menjerit. Dia nampak ada kucing melintas.

"Abang tepi sikit! Tepi sikit!", dia nampak motosikal yang berada satu kilometer kat depan berhenti kat lampu isyarat.

"Abang! Abang jaga-jaga!", dia nampak ada lubang sebesar lubang pusat aku atas jalan.


Err rabun malam? Are you SERIOUS?


You Might Also Like

8 comments

  1. Hhahahaha comel ! Perempuan kadang-kadang tak nampak pun tapi instinct kuat :D

    ReplyDelete
  2. Kalau akak, memang tak berapa boleh drive malam, bukan sebab tak nampak langsung, tapi sebab tak dapat bajet jarak objek di depan atau di belakang dengan tepat. Itu mungkin masalah silau la kot. Eheee...

    ReplyDelete
  3. hahah..untung la..ada orang beringatkan kat sebelah..hahah

    ReplyDelete
  4. kahkahkah..lebih kurang sama ngan fiza je ni..asal malam takleh drive..rabunlah silaulah..kikiki

    ReplyDelete
  5. hahahha tu rabun.. kalau tak rabun cmana? :p

    ReplyDelete
  6. kalau IQ cakap nak drive malam, suami memang tak bagi melainkan pakai spek. rabun malam IQ teruk!

    ReplyDelete
  7. aku rasa aku takdelah rabun malam tp rasa janggal bila drive malam. adakah itu dinamakan rabun malam? hahaha

    ReplyDelete