'> Apalah Ada Pada Nama Kan? | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Tuesday, November 3, 2015

Apalah Ada Pada Nama Kan?


Bismillah,

Ni cerita lawak abah aku. Lawak tahap mana aku tak tau, tapi aku yang kelakau ni pon boleh gelak.. kira mencapai KPI lawak-lawak antarabangsa jugak la abah aku ni. (kelakau aku ni kalau digulung-gulung boleh jadi tembakau rokok)

Nak dijadikan cerita, nenek aku nak bersalin. Eh ni cerita masa abah aku kecik dulu. Agak-agakla nenek aku nak bersalin sekarang (maaf tak dapat aku bayangkan) Setelah diriki-riki, sah abah aku bakal dapat adik lelaki. Jadi miting bersama adik beradik yang lain perlu dilakukan secepat mungkin untuk menentukan nama yang sesuai.

Masalah nama ni menyebabkan mereka adik beradik abah aku jadi huru hara. Hilang fokus nak buang hajat. Ada yang malas gosok gigi.. gosok gigi depan je, siap bergaduh bagai pun ada. Senang cerita serba tak kena.

Nenek akhirnya selamat bersalin di rumah. Sebelum atuk aku keluar nak daftar nama.. abah aku cadangkan nama yang mereka rasa paling ummpph la time tu. Kira nama orang KL walaupun duduk Melaka. Kira kalau dipadankan nama tu ngan adik dorang yang baru lahir tu.. setaraf la ngan M Shariff dan S Jibeng.




3 jam berlalu..

Atuk aku balik. Abah dan adik beradik yang lain masing-masing kerumun atuk, nak tengok surat beranak adik mereka. Masing-masing berkerut.

"Nama sapa ni Bah? Mana nama yang kitorang bagi?", tanya abah aku

"Abah terjumpa kawan abah kat warung kopi simpang depan tu, borak punya borak.. lupa plak nama yang ko bagi tadi", balas atuk aku.

"Abis tu.. mana abah dapat nama Yunos ni?, abah aku masih tak puas hati.

"Oh! Kawan abah tu nama Yunos. Abah pakai nama dia je la", atuk aku blah tinggalkan abah aku ngan adik beradik yang lain terpinga pinga.


Aku rasa abah aku ngan adik beradik dia yang lain nangis kot lepas tu sebab tak puas hati dan buat mogok lapar depan rumah. Tapi abah aku tak cerita. Elleh malu nak ngaku lettew :P


P/s : Yunos pon okey apa.. nama nabi :)



5 comments:

  1. nama yang baik okaylah tu kan..boleh pulak lupa tu..hehe

    ReplyDelete
  2. side income
    safe, easy & free
    register then login

    http://parttimeduty.com/index.php?ref=80808

    ReplyDelete
  3. Apa nama KL yg abah ko cuba nak bagi kat adik dia tu?

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com