Apa Yang Perlu Anda Tahu Mengenai Eczema

9:01 AM


Bismillah,

Bila cakap pasal eczema, semua dah boleh bayangkan anak-nak kecil dengan ruam kemerah-merahan pada kulit. Kulit kering seperti keradangan dan kegatalan. Haah betul la apa yang korang fikirkan tu. Kesian kan? Hmm..


Kalau kita sendiri yang kena dah tentu kita rasa tak selesa, inikan pulak dorang. Kita sendiri rasa pedih, bagaimana plak dengan dorang kan? Jangan risau sebab penyakit ni tak akan kekal. Nanti dah menjelang remaja ia akan hilang dengan sendiri. Lagi satu penyakit ni tak berjangkit so tak perlu la nak kuarantin bagai anak-anak yang mengidap penyakit ini. Kecik-kecik lagi dah kena kuarantin, apa akan dorang rasa.

Bila nampak dah simptom-simptom penyakit ni pada anak kita seperti kulit kemerahan kasar dan anak kita mengadu gatal-gatal, korang dah boleh dah ambil beberapa langkah pencegahan awal seperti pakaikan losyen, guna pakaian yang nipis dan jaga pemakanan dorang. Jangan bagi makan makanan laut dan kekacang sebab ia akan menyebabkan kulit anak korang jadi semakin gatal-gatal.



Pengambilan produk seperti susu jugak main peranan. Kadang-kadang susu yang anak kita minum tu tak sesuai dan kalau salah beri akan menyebabkan keradangan. Ni aku bagitau susu formula la, bukan susu ibu. Kalau guna susu ibu memang confirm tak ada masalah.

Tapi bagi ibu yang tiada susu atau anak-anak yang dah putus susu tu, aku syorkan dorang minum susu kambing. Bukannya susu lembu. Sebab susu kambing bersifat alkali, sama macam susu ibu. Lagipun susu kambing ada riboflavin (B2) yang mana fungsi dia sendiri memang untuk merawat penyakit eczema.

Dah la tu, cepat pulak dihadam sebab susu kambing hanya memerlukan 20 minit sahaja. Jadi sekarang kita faham kenapa susu kambing adalah 'ubat' terbaik untuk pengidap penyakit eczema lebih-lebih lagi kepada bayi dan kanak-kanak.

Ada sesetengah orang mengatakan susu kambing segar sedikit berbau hamis. Jadi kalau korang tak nak minum susu segar, aku syorkan anak-anak kita minum susu kambing LAZZ.



Susu kambing LAZZ  ni ada 3 perasa iaitu perisa asli, LAZZ Susu Kambing Kurma dan LAZZ Cafe. Untuk bayi dan anak-anak kita yang mengidap eczema ni aku syorkan minum susu kambing perisa asli. Rasanya lembut, lebih lembut daripada susu lembu yang biasa kita minum. 

Tapi bagi anak-anak yang tidak biasa meminum susu, apa kata beri mereka minum LAZZ Susu Kambing Kurma. Rasanya ditambah dengan rasa manis kurma sesuai untuk anak-anak yang baru mencuba minum susu. 

Kalau korang tak biasa minum susu kambing, korang boleh dapatkan dulu tester susu daripada LAZZ ni.
Kalau korang dah cuba dan rasa sesuai, korang boleh beli susu kambing LAZZ ni secara online. Kalau korang beli banyak boleh dapat lagi murah. 


Korang boleh terus layari atau hubungi laman web yang tertera di bawah untuk tempahan atau sebarang pertanyaan lanjut berkenaan susu kambing LAZZ :

LAZZCareline : 013 308 3354


You Might Also Like

0 comments