Cerita Jasmeen : Kaki Selfie Atau Kaki Pukul?

8:37 AM


Bismillah,

"Along tengokkan si Jasmeen tu. Kerja dia asyik buli Aisyah je", rungut mak aku dari dapur.

Ala bebudak kecik macam si Jasmeen tu. Kalau nakal-nakal pun, takde la sampai nak bertumbuk bertikam kot. Setakat nyuruk mainan, berebut mainan tu biasa la. So aku tak ambil pusing sangat apa yang mak aku bisingkan tu. Lagi satu aku tengok si Jasmeen skarang pun dah beralih arah. Kemain suka berselfie.


Ada suatu petang aku berehat balik dari kerja, aku nampak si Jasmeen dok berselfie ngan anak jagaan mak aku si Aisyah tu. Memula ok je tetapi dalam jeling-jeling aku perhatikan juga fiil anak aku tu. Jasmeen 3 tahun dan Aisyah 6 tahun.

"Jasmeen buat apa kat Aisyah tu?", lantang suara aku. Tapi slenga je muka dia pandang aku.

"Ala Jasmeen tak buat pape pon babahJasmeen tumbuk dia je. Dia tak nak amik gambar"

Aduh. Tepuk dahi aku!

Terkejut aku bila dia rangkul leher si Aisyah tu lepas tu dia debik budak tu dua tiga kali. Dah serupa bergusti. Adoyai luruh jantung bapaknya ni.

Selepas melalui beberapa sesi kaunseling dan tazkirah, akhirnya anak aku Jasmeen dah kembali ke pangkal jalan.

Sekarang fiil dia beralih ke abang si Aisyah plak. Sibuk ajak budak tu kawen.

Hahahaha adoyai pening aku.

You Might Also Like

8 comments

  1. Ha3.... dpt menantu awal la kau zal....

    ReplyDelete
  2. Jasmeen jasmeeenn jasmeeenn hahahahaha

    Tambah lagi sorang bang. Ada gak kawann hehehe

    ReplyDelete
  3. Jasmeen comel sangat ni kenapa... Hahaha...

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha.. comel je...abis la afzal cepat dpt menantu ni...kalau budak ru x nak kawen ngan dia..dia pukul...abesssssss

    ReplyDelete
  5. kah kah kah.. anak babah ni memang.. kak yong kawasan

    ReplyDelete
  6. Kemana tumpah kuah kalau buka ke nasinya.hehe

    ReplyDelete
  7. part ayat kembali ke pangkal jalan tu..hahahha..

    ReplyDelete
  8. hahaha! ya allah jasmeen..apesal comel sangat!

    ReplyDelete