Promosi Buffet Ramadhan | Nook, Aloft Hotel KL Sentral


Bismillah,

Memandangkan Ramadhan bakal tiba dalam dua bulan lagi, jadi masing-masing tengah sibuk mencari lokasi untuk tempahan berbuka puasa bagi syarikat dan persendirian. Bukan gelojoh tetapi kebanyakan hotel-hotel akan memberikan harga jauh lebih murah jika tempahan dapat dibuat lebih awal (early bird). Kalau tempah lewat, kemungkinan akan menghadapi masalah seperti tempahan penuh ataupun tamat harga promosi.


Jadi kepada yang tengah riki lokasi berbuka puasa tahun ini, apa kata aku cadangkan lokasi pertama iaitu Nook yang terletak di tingkat satu di bangunan Aloft Hotel KL Sentral. Menariknya lokasi yang aku cadangkan ini kerana ia terletak betul-betul bersebelahan KL Sentral dan NU Sentral. Jadi kepada sesiapa yang tidak mahu bersesak-sesak menghadapi trafik, boleh menaiki KTM, Putra LRT dan ERL.




Di Nook suasananya selesa dan cantik di samping korang menikmati juadah berbuka puasa, korang boleh melihat panorama dan permandangan dari tingkap bangunan. Menu-menu yang ditengahkan kali ini adalah berasaskan masakan melayu dan tempatan.


Promosi buffet Ramadhan di Nook kali ini turut memperkenalkan menu utamanya iaitu Nasi Kambing Sumbat yang diketuai oleh Chef Ahmad Zaki Bin Harun. Selain daripada itu Nasi Ayam, Nasi Lemak, Bubur Lambuk dan Nasi Briyani turut menjadi hidangan tumpuan kepada para pengunjung yang hadir nanti.


Aku tertarik dengan menu-menu lauknya kerana pertama kali aku dapat merasa keenakan ikan Tong San yang dimasak stim. Selain daripada itu ada juga juadah lain seperti Slow Braised Beef Shin Rendang, Ayam Percik, Ayam Masak Merah, Gulai Kambing, Gulai Itik, Rebung Masak Lemak Cili Api, Kari Ketam dan Kari Kepala Ikan.


Antara pilihan menu lain yang akan dihidang di buffet Ramadhan tersebut nanti adalah seperti Satay, Lamb Shish Kebab, Murtabak, Cucur Udang, Cucur Cempedak, prawn-squid-fish grill, ABC dengan pulut durian, dodol dan aneka jenis kuih muih dan pencuci mulut.



Bukan sahaja ditekankan pada masakan Melayu, malahan buffet Ramadhan di Nook, Aloft KL Sentral juga turut menyajikan menu masyarakat India, Cina dan Barat seperti Wok-fried Teriyaki Char Siew Chicken Fillet with Green Leek, Steamed Whole Seabass with Ginger Sauce, Lamb Pot Pie, Seafood Mousaka, Barbeque Chicken Wing dan banyak lagi.


Harga untuk buffet Ramadhan di Nook, Aloft Hotel KL Sentral ini adalah RM135 nett dan RM67.50 untuk kanak-kanak. Baucer berharga RM100 akan dijual kepada sesiapa yang membuat tempahan seawal 15 April hingga 28 Mei 2017 dan baucer bernilai RM90 akan diberikan kepada mereka yang membuat pembelian baucer melebihi 36 orang dan ke atas.



Jadi buatlah tempahan awal agar bajet dapat dikurangkan lebih-lebih lagi bagi mereka yang menjadikan majlis berbuka puasa sebagai aktiviti rasmi syarikat. Untuk pertanyaan lanjut boleh rujuk maklumat yang tertera di bawah.

Gunakan kod ZENXAFZAL untuk mendapatkan potongan harga sebanyak 20% bagi mana-mana cawangan hotel Zen Rooms



Rsvp : +603 27231188

4 Comments

  1. banyak gila mknn.. sedap2 pulak tu.. haha.. nak jugak

    ReplyDelete
  2. Eh, cepatnya masa berlalu. Dah masuk bulan Rejab dan lagi 2 bulan dah menjelma Ramadhan. Pasti ramai yang mempromosikan buffet ramadhan ni

    ReplyDelete
  3. Terliur bak hang tengok buffet macam nak makan semua je. hahhaa

    ReplyDelete
  4. tgh mengandung ni..tringin nk bbuke puase dgan lauk mcm2 ni. ya allah..

    ReplyDelete