PETUA MENGATASI MASALAH KULIT BERKEDUT


Bismillah,

Hari ni aku nak share petua bagi mengatasi masalah kulit berkedut. Petua ni aku dapat daripada mak aku dulu time aku belajar lagi. Aku amalkan masa aku belajar di universiti kalau tak silap sebab masa tu aku ada masalah kulit berjerawat. Muka aku penuh dengan 'kawah' jerawat dan black head. Tapi aku tak sangka plak pada masa yang sama ia mampu menganjalkan dan melicinkan kulit muka aku.


Caranya mudah dan menggunakan bahan-bahan yang mudah diperolehi. Korang kisar beras pulut dan ambil 1 sudu makan. Tambahkan beras pulut yang dikisar tadi bersama putih telur ayam. Bila dah gaul sekata, korang tenyeh campuran tadi ke muka korang. Kenapa nak kena tenyeh? Untuk membersihkan liang-liang pori muka korang daripada kekotoran seperti black head dan menanggalkan sel kulit matu sebab tekstur beras pulut yang dikisar sendiri lebih kasar berbanding tepung pulut.


Untuk pengetahuan semua beras pulut mengandungi banyak kebaikan pada kulit yang kita tak tahu, dan khasiat ini jika bijak diamalkan dapat membuatkan kulit cantik berseri dan sihat.

Antara kebaikan dan manfaat beras pulut pada kulit adalah:

  1. Merupakan anti-uv yang berkesan.
  2. Merupakan anti-pigmentasi dan membuatkan tona kulit sekata.
  3. Mencerahkan kulit.
  4. Kaya dengan vitamin E dan tinggi anti-oksidan.
  5. Membuatkan kulit anjal dan melindungi kulit dari perubahan persekitaran semasa.

Tetapi apa pula fungsi putih telur yang dicampurkan bersama kisaran beras pulut tadi? Putih telur berfungsi sebagai masker untuk menganjalkan kulit pada wajah. Ia juga mampu menyerap lebihan minyak pada kulit muka, menanggalkan white head dan memberi kandungan protein kepada sel-sel kulit muka.


Aku sarankan korang amalkan setiap hari sebelum tidur dan cuci muka sebaik sahaja bangun pagi. Korang dapat lihat kesannya hanya dalam beberapa hari sahaja. Kulit muka korang jadi tegang, lebih lembut dan cerah berseri. Tapi masalah utama kalau korang guna cara ni adalah putih telur mudah kering dan mengeras sekiranya dibiarkan lama di dalam peti sejuk. Akibatnya korang terpaksa guna banyak telur untuk dapatkan putih telur tu unless korang guna beramai-ramai dalam 1 malam. Ha kalau macam tu takpe, takdelah membazir.

Tu petua yang mak aku kongsikan dulu la. Tapi kalau korang nak cara lebih mudah pun aku ada. Korang tak perlu nak cari bahan-bahan dan proses sendiri. Korang hanya beli dan pakai je. Lagi mudah sebenarnya dan tak perlu membazir banyak masa.


Korang cuba guna krim ajaib HormoneX ni. Actually asalnya aku pun kurang yakin nak guna. Ye la sekarang ni banyak sangat produk-produk overclaim dalam pasaran kan. Tapi sebab kawan aku dah syor HormoneX ni, aku try je la dulu. Dia pun nak restok baru so dia suruh aku guna je baki krim dia ni.


Actually kebanyakan testimoni bagitau perubahan akan nampak jelas ketara selepas 3 minggu penggunaan. Krim dia ringan. Korang just sapu jd kat bahagian kulit yanh berkedut tu. Macam muka aku ni, kedutan banyak kelihatan di tepi kelopak mata dan dahi. Try dulu tengok macamana. Kalau dah nampak perubahan awal nanti boleh aku continue je dengan produk ni.


Lagi satu krim ajaib HormoneX ni bukan setakat menghilangkan kedut pada wajah tau tetapi ia juga mampu menghilangkan sakit kepala ataupun migrain haha. Kawan aku lagi gila. Dia pakai kat betis untuk kurangkan rasa sakit otot setelah bermain bola haha. Macam tak logik kan tapi tu la kebenarannya. Sebab tu la dia dipanggil krim ajaib kot 😂


Cara penggunaannya pun senang je. Selepas cuci muka, korang sapukan di bahagian kedut pada wajah sebelum tidur. Cuba amalkan selama 3 minggu untuk lihat kesan yang jelas. Kulit korang akan jadi tegang dan berseri kembali. HormoneX ni diformulasikan daripada bahan-bahan organik premium seperti minyak zaitun yang mampu menstabilkan sistem hormon dan mengatasi masalah kulit kering, manjakani yang berfungsi sebagai antioksidan dan membantu proses penyembuhan luka, propylene glycol, kolagen dan ekstrak buah-buahan.


HormoneX ni pun merupakan produk baru di pasaran tempatan. Dorang baru je merasmikan produk HormoneX ni minggu lepas yang dihadiri oleh beberapa tetamu kehormat dan selebriti-selebriti tanah air. Perasmian produk HormoneX ini telah disempurnakan oleh Puan Azura selaku Pengarah Strategik Produk.


Actually produk HormoneX ini telah mendapat Nombor Notifikasi (NOT) daripada KKM. Melalui sistem notifikasi, pihak syarikat perlu membuat notifikasi kepada pihak Biro Pengawalan Farmaseutikal Kebangsaan (BPFK) terlebih dahulu sebelum produk kosmetik tersebut boleh diimport, dikilangkan atau dipasarkan di Malaysia. Produk kosmetik yang telah dinotifikasi akan diberikan Nombor Notifikasi (NOT) sebagai bukti produk kosmetik tersebut telah bernotifikasi dengan pihak BPFK. So gunalah tanpa was-was ye.


Bagi yang ingin mencuba produk HormoneX ni atau ingin menjadi sebahagian daripada ejen mereka, bolehlah menghubungi pihak Kanaz Marketing di talian +6010-2741967 atau boleh layari laman web https://krimajaib.store/

0 Comments