Blog Si Hati Merah Jambu

Maafkan Aku Kawan..

8:38 PM

Assalamualaikum

Sori la geng, 2-3 hari ni aku tak update blog. Huhu. Bukan apa, aku kat kampung.. so sindiri mau ingat la. Memang tak cukup masa nak mengadap laptop 24 jam sehari :) Ni aku baru sampai Kuantan, so rutin untuk berblogging kembali seperti biasa :)

Maafkan aku kawan. Macam pelik je kan entry aku nih? Entah la..tetiba aku rasa emo dan tak sedap hati. Mungkin aku ada buat salah pada sesiapa sebelum ni. Jadi entry aku hari ni aku cuma nak mintak maaf sahaja. Mintak maaf pada sesiapa yang ada terasa dengan sikap aku, tutur kata aku, perbuatan aku, entry2 yang aku keluarkan. Mungkin secara tak sedar atau tak sengaja aku ada sakitkan hati korang.. kawan2 aku. Kadang2 bila seseorang datang menegur..baru kita tau 'Oh..aku ada buat salah rupanya' dan dari situ aku tau yang aku ada melukakan hati orang lain dan aku tak perlu amik masa yang lama untuk mengaku kesilapan yang aku lakukan.


Sekiranya aku ada melakukan salah mahupun silap, aku benar2 harapkan kengkawan aku datang menegur dengan cara berhemah dan ikhlas, bukan niat membalas. Aku bersikap terbuka, dalam aku berbahasa mahupun menulis.. kita tak tau bukan semua suka cara kita. Mungkin aku kadang2 terlalu berterus terang.. tapi percayalah aku langsung tak berniat apa2. Tak berniat langsung nak sakitkan hati sesiapa lagi2 kawan yang susah senang bersama aku selama ini. Aku pun punyai kekurangan. Aku mungkin nampak salah orang.. tapi aku tak nampak kesalahan yang telah aku lakukan. Aku mintak maaf. Aku harap teguran yang diberikan pada aku.. dapat menyedarkan aku daripada terus lalai dan menjaga sensitiviti sesetengah pihak :)

Aku suka berblogging, mungkin aku suka menterjemahkan apa yang aku rasa melalui penulisan. Aku rasa aku sesuai jadi jurnalis, novelis atau mungkin editor majalah. Jauh sekali dengan bidang kerja aku sekarang. Hehe. Tapi jangan bimbang, aku takkan sesekali mengabaikan tugas yang diberikan kepada aku dan pada masa sama aku tetap akan terus berblogging. Aku masih lagi yang menurut perintah :)

So pada korang, selent reader aku, follower aku, kengkawan aku.. aku mintak maaf. Maafkanlah insan yang serba kurang ini. Aku akan memperbaiki diri aku dari semasa ke semasa :) Permohonan maaf terbuka ni ikhlas daripada aku.. kepada semua tak kisah la sesiapa, asalkan korang rasa aku pernah buat salah pada korang walaupun sekelumit zarah. Aku harapkan korang dapat terima kata maaf dari aku.. lebih2 lagi sempena bulan Ramadhan yang mulia ini, insyaAllah.

Sebarang teguran dan kritikan akan aku jadikan iktibar dan panduan, pada masa yang sama aku akan cuba untuk tidak melakukan kesilapan yang serupa. Dari penulisan aku melakukan kesalahan.. melalui penulisan juga aku memohon kemaafan. Assalamualaikum :)


P/s : aku tak sangka blog picisan aku ni turut dibaca oleh kawan2 aku dari
        pelbagai peringkat. Apa2 pun aku ucapkan trimas mengikuti aku selama ini
        dan jangan serik untuk terus mengikuti entry2 aku lagi ye :) Hehe aku janji
        tak ulang kesalahan yang serupa :)



You Might Also Like

32 comments

  1. yup2! manusia tak lari dari melakukan kesilapan awak..(^_^). yang penting kita muhasabah diri n perbaiki diri kita okay. chill..!

    ReplyDelete
  2. kita tak sempurna...masing-masing ada salah dan silapnya. sama-samalah kita semua bermaafan :)

    ReplyDelete
  3. : setiap org ader melakukan keslhn..biaselah sikap manusie,iaitu insan yang serba lemah mcm kite..ape2 pon aieN sentiase enjoy dengan penyampaian afzal..tiade kesalahan sampai tidak boleh dimaafkan,sedangkan nabi memaafkan setiap umat2 nyer..kite kene ingat mengingati..

    ReplyDelete
  4. ermmm..memang manusia tak lari daripada kesilapan kan..so sama2 kita mohon ampun dan maaf.bukannya hanya pohon keampunan ketika ari raya jer...=)

    ReplyDelete
  5. ok ..aku maafkan ..selamat hari raya ..kah2


    excellence lah!

    ReplyDelete
  6. kawan aku mcm ni juga...beria ria mintak maaf...dan 2 jumaat je...hehehe...

    pastu ade org pinang dia akakakka...maka terkawen lah dia...

    erk?? ko dipinang orang kah???

    ReplyDelete
  7. ape maaf2????

    tiada maaf bagi mu...!!!

    muahahaha

    ReplyDelete
  8. Nobody is perfect
    Setiap org penah buat salah

    No worries okay
    Afzal xde salah pape pun ngan yana

    Yana pun nak mintak maaf if yana de salah pape ngan afzal selama kita kenal ni :)

    Chillllll 0-0 eh..heeeeee

    ReplyDelete
  9. xde pape yg k di maaafkan pon...

    afzal kan budak baek...hehe

    ReplyDelete
  10. sedihnya..hahaha..mel pon nk mintak maaf juga..>.>..*teremo sekali..sobs~

    ReplyDelete
  11. secara terang2ngan aku sangat memahami entri nih hasil dari pertamuan kita di kedai gelas besar bandar baru selayang..

    sennntaapppp siootttt..!!

    ReplyDelete
  12. semua orang mesti buat silap. maapkan aku jugak!

    ReplyDelete
  13. aku puji sikap terbuka hang ni...kdg2 kita tak sedar ada perbuatan kita yg menyinggung sesetengah orang....jadi permohonan maaf mcm ni memang yang terbaik....salute bro!

    ReplyDelete
  14. aiNa yaZiD
    puteri kasih
    ♥Aien Najwa♥
    laskar pelangi
    hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock
    simanis
    Aisyah Abdullah
    CikYana(",)
    cik bulan
    wan_cikgumuzik
    Fathiah Hamim
    hyz
    Khairil
    cunndaa
    harrazdani

    maceh kengkawan :) tenks a lot.Kurang sikit beban dalam kepala ni :)

    ReplyDelete
  15. aiseh..blog picisan yer encik afzal?? kihkihkih....:P

    ReplyDelete
  16. ok... maaf di terima.... :PP
    lek la... ssh nk puaskan hati smua org... but yeah... mintak maaf kat smua org bagus gak kan... :)
    blog yg x brapa nk picisan niiii best... hahaha...

    ReplyDelete
  17. tiada maaf bagi mu!!!~ hehehe. welcome back..welcome back!!~ kin pon aritu mengejut balik kuantan. tak sempat nk roger2 kt blog..tup2 terus rush blk ktn..3 hari missing in action. :P

    ReplyDelete
  18. senyumlah jike itu kunci ketenteraman..=)

    ReplyDelete
  19. koala^bear - ye la blog picisan semata2 ni :)

    Diary oF Mine - yeke?betul ape yang wani kata tu.nak puaskan hati semua orang mmg tak mampu.apa yang boleh kita lakukan, buat yang terbaik je :)

    eikieyn - yeke?kin balik tgk adik ye?

    Aien Najwa - tengah senyum la ni (macam senyum kambing pon ada) huhu

    ReplyDelete
  20. xperlu minta maaf sbb anda tidak wat salah ape2 pd saya...:)

    ReplyDelete
  21. xde ape yg perlu di maafkan..
    coz belum terase lagi.. haha..
    tapi x tahu la yg laen..
    :p

    ReplyDelete
  22. el - hehe perlu sebab sy tak tau kot2 sy ada buat salah ke :)

    =d= - hehe belum terasa lagi.mintak2 la tak terasa yek :)

    ReplyDelete
  23. hah..yolah..=) hahaha..kambing pon xsenyum cm cik afzal..huhuhu..

    ReplyDelete
  24. ♥Aien Najwa♥ - haha haah dia tak senyum macam saya..tapi senyum mirip cam awak.haha :D

    ReplyDelete
  25. Samela.. syapun akan pi jugak tapi tak lama ^^



    http://bulatmata.blogspot.com/


    BulatMata

    ReplyDelete
  26. semua org pernah buat kesilapan :)

    ReplyDelete
  27. hmmmmm cis teremo sis mbacanya..
    saling bmaafan bkan stakat hari raya je..
    maafkan sy jgk cutiemutie..

    ReplyDelete