Pesanan Untukmu Kawan

2:46 AM

Assalamualaikum,


Jikalau kau sudah membuka hati untuk menerima cinta,
Maknanya kau juga sudah bersedia untuk menanggung risikonya


Bercinta memang indah,
Sebab nak mendapatkannya memang payah,
Tapi sayang kan..
Sekiranya putus di perantaraannya,
Bekas luka yang ditinggalkan ternyata parah..

Menangislah sekuat manapun kau mahu
Menangislah sekiranya itu mampu melegakanmu
Maafkan aku kerana sekadar mampu mendengar
Maafkan aku kerana tidak berada di sisimu

 Maafkan aku..
Kerana aku malu sikap kaum Adam itu..
Menafikan hak yang telah dijanjikan kepadamu dahulu
Maafkan aku kawan..maafkan aku

Aku harap kau tabah
Aku yakin kau tetap matang..
Aku pasti dia semangnya bukan untukmu..
Kerana Allah telah janjikan dari dahulu
Allah tentukan mereka yang baik..
Haknya untuk yang baik juga
Tidak lebih..tidak kurang

Aku doakan yang terbaik untukmu
Bukalah buku catatan baru..
Pandanglah ruang yang terbentang di hadapan..
Tanpa kau lupa untuk berpaling sekali sekala ke belakang
Aku sentiasa ada di sini memerhatikanmu
Tetap bersedia meminjamkan bahuku
Di kala kau memerlukan aku :)


P/s : Entry ringkas aku ni aku tujukan kepada salah seorang rakan aku,
         Juga merupakan seorang rakan blogger, rakan kita jugak yang
         baru putus cinta

You Might Also Like

25 comments

  1. yep wak :) support kengkawan la yang paling dia perlukan sekarang :)

    ReplyDelete
  2. puteri kasih - kan bagus kalau cinta pun boleh diinsuranskan??

    ReplyDelete
  3. tu la susahnye kalau dah bercinta...janji2 yg dikotakan palsu...kalau dah putus tu memang merana.

    ReplyDelete
  4. Mohammed Faizal - kalau merana pun,aku tanak tengok orang mcm ko tertunggeng2 yek :)

    ReplyDelete
  5. sentiaselah mengingati Allah..ibu bape..kerane mereka lebih dekat dgn kiter..pikir2 memang merane..tp bende yg berlaku ader hikmahnyer..sembahyang hajat dan istikharah lah jike ia mendatangkan penyeksaan bagimu agar ia kembali tenang..

    ReplyDelete
  6. ♥Aien Najwa♥ - hehe betul tu.aish mesti bnayk pengalaman ni.hehe :P

    ReplyDelete
  7. sape blogger tu?
    huhuhu

    putus cinta mmg perit
    wuwuwuwu

    ReplyDelete
  8. be strong girl..i can lend my shoulder for u..(^__^). Dia bukan yang terbaik untuk kamu...~!

    ReplyDelete
  9. CikYana(",) - ada la yana :) namanya Rokiah (bukan nama sebenar) hehe

    aiNa yaZiD - yess opkos :) den jugak yang baik :) tapi bukan yg terbaik.hehe

    ReplyDelete
  10. Cinta ibarat titisan hujan yang menitis di atas kain putih di tepian pantai...Akan kering ditiup bayu...Dan akan hinggap semula bila hujan menimpa...

    Kepada dia yang kehilangan cinta...AKU BERSAMAMU, Adik...

    ReplyDelete
  11. simanis - kalau kain tu tersangkut kat tingkap umah jiran??camner?

    ReplyDelete
  12. xdek pngalaman..tp dengar2 pengalaman org..so,drpd situ kiter tau..(",)..hehehe..

    ReplyDelete
  13. ♥Aien Najwa♥ - ececeh :P merumang bulu kaki den dongar.haha

    ReplyDelete
  14. meromang bulu kaki eykaw???..oden ado cito posal hantu ko??..=P

    ReplyDelete
  15. Aien Najwa - den tak kiro..asal dio nak meghomang..dia meghomang jo.langsung tak bagi hint.hehe

    ReplyDelete
  16. pakai penyepit kain okkkkk...hahahaa

    ReplyDelete
  17. kalau leh diinsuranskan..ramai dah jadi jutawan..termasuk saya ni ha...huhu

    ReplyDelete
  18. hehehe..afzal, memang la kita bukan yg terbaik. tapi kita boleh jadi baik..takde org yang sempurna dlm dunia ni.(^^,)

    ReplyDelete
  19. cam kenal je rakan blogger kamo tu..sbb nah npk n3 beliau b4 ni psl breakoff..hehehe

    xpe2...insyallah ada yg lebih baik akan muncul dlm hidupnya...

    adoii teringat ms kapel ngan en.somiku..mmg best..siap gaduh2 merajuk2..last2 tunang...dlm tunang tu pun perghh maha hebat problem..tp akhirnya nahhh kau dah 3 org anak..alahmdulilah :)

    ReplyDelete
  20. ♥Aien Najwa♥ - p/s : undilah LAWAK AFZAL dan hantarkan ke 32999 :P

    simanis - kehkehkeh.aku sidai baju tak pernah pakai sepit kain :)

    puteri kasih - haha tapi kalau kat barat semua benda leh diinsuranskan

    aiNa yaZiD - ye cik aina :) sy nak jadi budak baik la nih :)

    el - haha tu la nama pun jodoh kan kak?kalau dah jodoh, gaduh besar mana pun, masalah macamn pun yang datang..pasti kawen gak :) alhamdulillah.so ada plan nak tambah orang baru lagi?hehe

    ReplyDelete
  21. ni utk atie gak ke.. ;p

    ReplyDelete