Salam Aidilfitri Maaf Zahir dan Batin

5:44 AM

Assalamualaikum,
Diam tak diam hari ni Ramadhan terakhir bagi kita semua umat Islam menunaikannya. Perginya Ramadhan, kini tiba pula Syawal yang penuh keriangan, kegembiraan setelah kita berjaya mengekang nafsu dan menyucikan dosa2 di bulan Ramadhan. Ah! rindunya pada Ramadhan yang berlalu..pada masa yang sama menantikan Syawal yang mulia.


Mungkin sekarang kalian sedang sibuk mengemas rumah, memasang langsir baru, menukar sarung kusyen.Kebanyakannya masih berada di lebuhraya menuju ke kampung halaman. Ada juga yang sedang berasak2 beratur membeli barangan basah di pasar mahupun pasaraya. Tak kurang juga sebahagian daripada kawan2 aku ni yang masih berpusu2 mencari pakaian raya bagi melengkapkan sambutan Syawal yang bakal di rai tidak sampai sehari lagi. Apa sahaja yang kalian lakukan, pastikan kalian menjaga keselamatan diri, aku harapkan kalian selamat dalam setiap apa yang kalian lakukan.

Sudah hampir setengah tahun aku berkecimpung di dalam portal maya ini. Selama aku mengenali kalian, aku pasti banyak perkara yang kita kongsikan bersama. Suka duka, hilai tawa, tangis hiba tidak dapat dinafikan lagi. Justeru itu, merasakan diri masih dibelenggu rasa penyesalan di atas kekhilafan yang ada.. aku di sini menyusun jari memohon ampun dan maaf, seandainya aku ada tersalah kata, terlanjur bicara, terkurang bahasa, tertajam lidah terhadap kalian. Ye dalam masa kita menyesuaikan diri..ada kalanya kita tidak perasan yang kita ada melukakan hati sesetengah pihak. Jadi dengan itu aku harapkan buanglah yang keruh, ambillah kembali yang jernih. Semoga hubungan kita semakin erat dengan kehadiran Syawal yang berbahagia ini. InsyaAllah

Akhir kata, sebelum umat Islam mula bertakbir hari raya dikesempatan ini, aku Afzalsukasuki @ Mohd Norafzal mengucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri kepada rakan2 semua. Kalau lalu Kajang tu, singgah2 lah rumah aku ye :)

You Might Also Like

33 comments

  1. Begitu juge dengan diri ini yer cik norafzal..(^_^)..SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYE AIDILFITRI MAAF ZAHIR & BATIN..0-0 okey..!!!..(^_^)..

    ReplyDelete
  2. ♥Aien Najwa♥ - bila awk panggil cik..rasa macam pompuan plak sy ni.haha :D okeh sama2 la kita ye :)

    ReplyDelete
  3. hatikubaik|mohdhazlan Dreadlock - salam lebaran jugak untuk sahabat aku yang baik hati :)

    ReplyDelete
  4. eh..tersilap..alamak..!!!..tersilap kate lagi..mintak maaf sekali lagi encik norafzal..(^_^)..

    ReplyDelete
  5. Hahaha aien oo aien tarahal la tu.cik pon cik la :P

    ReplyDelete
  6. eh bukan ker kalo laki yg berstatus bujang still pgil cik..same cm pompan..so,kalo laki n pompan dh kawen, barulah encik ngn puan..bukan mcm 2???..hehe..(^_^)..

    ReplyDelete
  7. haha sy pon tak pasti la aien :) tarahal la paggil la pape pon, asal awak bhagia dan saya dapat makan lemang ketupat dengan jayanya esok nanti.kihkihkih :P

    ReplyDelete
  8. feveret den lomang tu..hehe..(^_^)..buat sndiri ker???..hntar umah aieN cket..hehe..(^_^)..

    ReplyDelete
  9. Salaam lebaran buat awak juga..

    ^__^

    ReplyDelete
  10. Aien Najwa - lemang pekena ngn rendang tok..adoi takleh disangkal lagi.hehe

    Ain - salam aidilfitri untuk awak jugak.hati2 dijalan raya, jangan makan krtupat semasa memandu :P

    ReplyDelete
  11. Ya Rabbi Ya Karim..sedap nyeeeerrr..ngn serunding daging pown sedap tw..uuuiii..

    ReplyDelete
  12. lemang ngn serunding ye?jap2 afzal nak pegi cari kat dapur jap..kahkahkah :D tak menahan dah ni :D

    ReplyDelete
  13. selamat hari raye bro :)
    duit raye ade tak?he ;p

    ReplyDelete
  14. dh carik dh??..ade x??..hehe..tp mhl kn kalo beli..aieN kalo nk,aieN beli jer..huhuhu..janji dpt mkn..(^_^)..

    ReplyDelete
  15. haha awak nak det raya?sy pon baru cari mangkuk..nak buat bekas kumpul det raya.

    sy bagi awk rm10, awak bg sy rm50 boleh?hehe :P

    ReplyDelete
  16. aien - haah serunding 100g rm7 kat kl,kat sana berapa?tapi setahun sekali kan..apa salahnya nak makan.ke aien tau buat sendiri?

    ReplyDelete
  17. lebih kurg hrge cm2 la..dlm 10rgitla cm2..betul 2..setahun sekali ape slhnyer..muahahaha..!!!..tp kalo xraye pown ader jual gk..carik kt jaye gading,confirm ader..xreti pown..hehe..rendang bese retila..serunding kene hancurkn dulu daging kn..kn kering..sedap nyer..!!!..(^_^)..

    ReplyDelete
  18. haah afzal pon tak reti buat,reti makan je :) oo ada jual ke?tapi tak feel la makan selain hari raya :) hari ni nak tolong abah rebus ketupat :) aien?

    ReplyDelete
  19. ader jual..carikla,ader..ha r..tau xper..xsyiok la erk bile bukan hari raye..erm,mk baru lpas bg tugasan..jap lgi nk potong dging..hehehe..biasela kalo dh nk raye..tugasan2 akan diberikan..(~_^)..

    ReplyDelete
  20. tgasan2 diberikan?aien anak keberapa?adik beradik yang lain dah sampai kg ke?dah ada anak buah?huhu besnye kalau famly besar kan?

    ReplyDelete
  21. wah byk nyer soalan..hehe..(^_^)..fmily mmg besar..sbb ader mak due..kiki..mak pertame,ank 3 org..mak kedue,mak aieN..so,adek bradik 2 org jew..sumer dh balek..abglong n akak ipar ader kje..xdpt balek..anak buah ader dh,baru sorg..(^_^)..afzal lak???..

    ReplyDelete
  22. afzal ada 4 beradik je :) afzal paling sulung..takde anak buah lagi.tape sepupu sepapat yang kecik2 ramai la :)

    ReplyDelete
  23. maaf zahir, afzal...selamat hari raye...meh sini beraya...hakak masak bariyani kehkehkeh

    ReplyDelete
  24. Blah la ko syima.bueekkk.aku nak majok nih.mincik.hahaha :D

    ReplyDelete
  25. selamat hari raya afzal..maaf zahir dan batin ;)

    ReplyDelete
  26. Selamat Hari Raya jugak Shida'R kalau lalu kakamh singgah datang rumah ye :)

    ReplyDelete
  27. selamat menyambut kedatangan syawal 1432H...selamat tinggal Ramadhan yang dirindui....insyAllah minta dipertemukan Ramadhan tahun hadapan

    ReplyDelete
  28. selamat hari raya aidilfitri jugak ye abg afzal sekeluarga. moga gembira selalu. maaf zahir batin ~

    memang tengah sibuk sekarang. tapi saja nak bw~.huhu

    ReplyDelete
  29. Selamat hari raya. Maaf zahir dan batin. :)

    ReplyDelete
  30. selamat hari raya yang ke 6 afzal~!! (^^,). maap terlambat. hihihi.. den baru sampai penang subuh kala tadi.

    ReplyDelete
  31. memang la afzal xdek anak buah g..afzal yg sulung..ner boley langkah bendul..hehe..sepupu sepapat yg kecik2 tuik 2 yg xboley luper..(^_^)..

    ReplyDelete