'> Bertudung Litup Tetapi... | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Wednesday, September 21, 2011

Bertudung Litup Tetapi...

Assalamualaikum,

Semalam aku and the geng keluar mencari hiburan. Perghh tak menahan bunyik..mencari hiburan la sangat! Jangan fikir negatif okeh. Keluar tengok wayang je pun..tengah2 hari buta. Mungkin sebab time orang sibuk bekerja dan bersekolah, panggung wayang sunyi sepi. Hanya ditemani bunyi2 cengkerik dan 2 orang budak ticketing yang mengular ke hulu ke hilir. Ah pedulikan dorang! Meh aku nak cerita ada lagi yang lebih panas..

Sedang kitorang lepak kat luar mencuci mata, melihat makcik cleaner cuci lantai..boleh pulak kitorang terpandang kelibat dua ekor munyit yang sedang bercanda berdua, beramas mesra kat hujung penjuru bangunan. Ok fine bebudak muda la tu..almaklumlah kawasan lengang, agak terpencil..budget orang dah tak nampak badan dorang yang besar gedabak tu. Melayu dan bertudung.. malah aku spesifikkan lagi kat sini, bertudung litup! Erk!!


Haa bukan aku sorang je yang terkejut, kengkawan aku yang lain pun tercengang sama. Pada aku kalau duduk berdua di kawasan terbuka, di tempat awam tanpa melakukan apa2 yang mencurigakan tak menjadi masalah. Tetapi yang aku panasnya, munyit jantan tu boleh pulak main tacing2 si munyit betina yang bertudung litup tu! Tangan munyit jantan tu tak reti duduk diam, raba sana sini. Boleh nampak dengan jelas ke mana arah tuju tangan munyit jantan tu. Munyit betina pulak tergedik2.. mengelak pun macam tak ikhlas je. Tepis2 pastu gelak..janganla2..gelilah. Muka gersang memanjang. Hampeh perangai macam haram!

Impression aku pada wanita bertudung litup ni sangat tinggi, mulia akhlak dan peribadi. Bila tinggi akhlak.. konfom la tinggi ilmu agamanya. Tapi bila aku tengok adengan yang berlaku semalam.. terus mencacatkan sedikit sebanyak tanggapan aku pada dorang. Kalau korang pasangan suami isteri, nape dah takde port lain ke nak bikin projek? Hoi adik yang lelaki tu..apsal dah tak tahan nak memancut ke? Bila dorang datang dekat..aku tengok budak2 lagi, student kolej. Adoyai dik oi..buruk perangai la korang buat macamtu. Tak payah la nak tutup aib yang ko lakukan dengan bertudung litup bagai. Perangai macam seta*

Aku memang tak boleh blah la ngan spesis macamni. Mungkin sebab pertama kali nampak..so aku rasa hangin semacam. Jangan risau aku marah ngan budak cetek akal macam dorang je..dan aku tau bukan semua yang bertudung litup berperangai macamtu. Aku tak tau nak cakap apa..buat muka ketat je la. Cerita Johnny English yang kitorang tengok pon rasa kelat!

P/s : Muka budak lelaki tu memang tak boleh blah. Muka nak kena sepak!

44 comments:

  1. pnh gak nmpk...tp ini tak bertudung...open air kat shopping komplek...kiteorg lalu 2 3 kali nk pastikan..bwhahaha

    ReplyDelete
  2. masalah jugak macam ni..btw johny english sangat kelakar!

    ReplyDelete
  3. Adoii...sheton semua itu...kalau nak sangat pi nikah je la...pejabat ugama ade kat tengah2 bandar je tu pun...

    ReplyDelete
  4. Hadoi..malunya..mmg sifat manusia, yg dilarang itu la yg mereka nak buat..

    ReplyDelete
  5. ala malunya mencemarkan maruah wanita bertudung litup je..huhuhu

    ReplyDelete
  6. huduh nyer pkai noohh..!!..
    mnmpkkan pndgn d mte orglain..
    aiseymen..tak patot..tak patot..

    ReplyDelete
  7. adoiyai.. dunia dunia...

    ~jangan disangka air yang tenang takde buaye.. =.='

    ReplyDelete
  8. pakai tudung litup litap tu sekadar nak kaburi mata org lain je.

    ala..walaupun muka lelaki tu cam aaron aziz sekalipun tu tak bermakna dia boleh meraba dalam terang begitu.

    ReplyDelete
  9. selalu nampak munyits kat time square. spoil mood jaja nk main roller coaster

    ReplyDelete
  10. memang susah nak cakap la...dah sah2 pun kena state sbagai spesis munyitsz...akal buang mna pon x tau doh

    ReplyDelete
  11. budk2 mcm ni la yg mmbuat kn sume org slah fhm kt org yg bertudung litup..
    tp bukan sume mcm tue kan.... biler lah diorg nk dpt kesedaran...

    ReplyDelete
  12. itu cara org muda dik..bab org tua..alamak tua ke?? mcm akak ni..lah..ada yg bertudung litup sampai lutut..nampak geng dia jer yg berpeluang masuk syurga...

    ReplyDelete
  13. tu baru kes dkt mall, y kes dkt watefall, pompuan tu ciap pakai jubah lg, titibe kua laki dr kain die..lg r cam haraaaaam je..

    ReplyDelete
  14. pakai tudung tak semestinya baik

    ReplyDelete
  15. tendang je kepala dia. ye2 je tutup2 bagai, perangai mcm lahabau!

    ReplyDelete
  16. menilai buku jangan dari kulitnya..hehe

    ReplyDelete
  17. Tudung tu buat tutup badan je tapi tak tutup maruah dia. Inilah dikatakan Nafsu nafsi.

    ReplyDelete
  18. haaa. benda ni memang selalu nampak. kadang kadang masih pakai baju sekolah lagi. mereka ni tak segan silu punnnn.huh!

    ReplyDelete
  19. perangai manusia tidak dapat dinilai dgn pakaian mereka dah sekarang,ape2 pun Allah lebih mengetahui,wallahuallam,.

    ReplyDelete
  20. sy mewakili kaum2 wanita berasalah segan teramat! sy bantah yg arif!

    ReplyDelete
  21. Dorang tak mampu sewa hotel yang sejuk lagi best , hahahahahahaha .

    *budak2 skg biasa bro :D tp wa tak biasa lg . ekeke . kbai .

    ReplyDelete
  22. adoyai budak tu mmg xptt.mencemarkan imej bertudung litup je wat mcm tu...grrr

    ReplyDelete
  23. manusia akhir zaman...xthan cgt g hotel la..hOhOhO

    ReplyDelete
  24. semoga terbuka hidayah untuk mereka...=)

    ReplyDelete
  25. huuhh..macam2 hal da manusia zaman sekarang ni...

    ReplyDelete
  26. apesal ko x terajang je zal?kalau akak,dah lama akak sepak terajang tahap seratos gitu..huhuhu..

    ReplyDelete
  27. lain kali kalau jumpa cmtu, pe kata try gi duk dekat diorg lepak2 ngan geng..kasi dirg trggu sikit...huhu

    ReplyDelete
  28. semoga di berikan taufik dan hidayah untuk mereka bertaubat. memalukan kaum betul la mereka2 ni~!

    ReplyDelete
  29. dah nampak pergi lah tegur...tak la melarat sampai tengok muka mr.bean pun kelat je..hihi..

    ReplyDelete
  30. runtuhnya ahklak golongan muda.maka pincanglah masa depan negara.

    ReplyDelete
  31. pengalaman yang sama cuma beza situasi, yang orang alami ni dalam bas lagi menjijikkan -.-

    ReplyDelete
  32. panggil ustaz bagi ceramah kat dorang tu . haha

    ReplyDelete
  33. hmm . saya pulak yg rasa malu . hmm .

    ReplyDelete
  34. euww! memalukan jek.nape tak sepak terus budak laki tu.huhu, :p

    ReplyDelete
  35. haa ni aku nk mare ni! kalo nk bmaksiatan setan pon buka tdung lah woi .asl paki tdung nk sorok ke si jantan pnye tangan , fuhh fuhhh

    ReplyDelete
  36. doakan mereka dapat hidayah. jangan dok mengutuk jer :)

    ReplyDelete
  37. byk dah berlaku

    riso betul..riso risooooooooo..riso ngan mslh derang nieh...:)

    ReplyDelete
  38. bertudung litup jek lbh...dem r...memalukan..aku rse ptt dorg tu kne sebat jek...grrr,..

    #ppe pn..yg pki tudung tak semestinya baik...

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com