'> Korang Nak Apa Sebenarnya? | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Saturday, October 8, 2011

Korang Nak Apa Sebenarnya?

Assalamualaikum,

Masa untuk aku buat entry. Si bro harrazdani dah tanya bila aku nak keluar entry baru. Aku dah buat separuh tadi dengan tajuk lain, sekali aku teringat malam ni ada citer Mr. Bean laa. Tu yang aku pegi bantai tengok tu..entry ntah kemana, mood ntah kemana. Tajuk terus ke laut! Aku nak cerita apa ea?

Hmm..apa kata kita uji tahap personaliti kita nak? Korang rasa berpuas hati tak dengan apa yang korang ada selama ni? Apa sebenarnya yang korang kejarkan dalam hidup ni? So kat sini aku nak uji apakah impian sebenar korang. Ni sekadar ujikaji semata2 ..kiranya korang ni tikus2 makmal aku la. Jangan percaya bulat2 wahai tikus sekalian. Haha

(Cara menjawab : Q1. Anda berpuas hati dengan kehidupan sekarang? Ya (Q5) Tidak (Q4) ), sekiranya jawapan korang Ya maka korang kena pergi ke soalan Q5. Jawab soalan seterusnya sehingga korang dapat satu jawapan pada akhirnya)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Soalan

Q1.   Anda berpuas hati dengan kehidupan sekarang? 
          Ya (Q5) Tidak (Q4)

Q2.   Anda seorang yang menepati masa? 
          Ya (Q7) Tidak (Q8)

Q3.   Anda masih bertumbuk dengan orang lain? 
          Ya (Q7) Tidak (Q6)

Q4.   Anda tidak berapa ingat perkara yang berlaku sewaktu kecil? 
          Ya (Q3) Tidak (Q2)

Q5.   Anda suka dengan anak patung? 
          Ya (Q2) Tidak (Q10)

Q6.   Anda tidak ingin menjadi seperti ibu bapa anda? 
          Ya (Q11) Tidak (Q12)

Q7.   Dulu anda seorang pelajar yang nakal? 
          Ya (Q11) Tidak (Q6)

Q8.   Mana yang anda rasa lebih bahagia? 
          Kehidupan normal (Q5) Kehidupan luarbiasa (Q4)

Q9.   Anda Suka berangan angan? 
          Ya (Q15) Tidak (Q8)

Q10. Anda pernah mengoyak foto sendiri atau orang lain? 
          Ya (Q9) Tidak (Q8)

Q11. Anda pernah chatting untuk berkenalan? 
          Ya (Q9) Tidak (Q8)

Q12. Anda tidak suka binatang peliharaan? 
          Ya (Q17) Tidak (Q19)

Q13. Anda takut paanas? 
          Ya (Q17) Tidak (Q16)

Q14. Tekanan membuatkan selara makan anda terjejas? 
          Ya (Q20) Tidak (Q19)

Q15. Ibu anda seorang yang.. 
          kuat membebel (Q19) lemah lembut (Q14)

Q16. Anda benci bersenam? 
          Ya (Q22) Tidak (Q21)

Q17. Keputusan akademik anda sangat teruk? 
          Ya (Q16) Tidak (Q18)

Q18. Bagi anda masa silam anda adalah.. 
          amat bermakna (Q22) mengecewakan (Q21)

Q19. Nasib anda.. 
          telah ditakdirkan (Q20) masih boleh diperbaiki (Q18)

Q20. Anda akan menunjukkan foto anda kepada orang lain? 
          Ya (Q25) Tidak (Q24)

Q21. Anda masih ingat sewaktu melancong ke mana2? 
          Ya (Q23) Tidak (Q22)

Q22. Anda tidak mengamuk pada awal pagi? 
          Ya (Q24) Tidak (Jenis A)

Q23. Penampilan anda tidak pernah berubah? 
          Ya (Jenis C) Tidak (Jenis B)

Q24. Anda berpendapat wanita golongan yang hebat? 
          Ya (Jenis D) Tidak (Jenis A)

Q25. Anda merasakan percintaan itu sesuatu yang indah? 
          Ya (Jenis D) Tidak (Q24)

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Analisis


Jenis A
Anda mengejar kejayaan. Anda tidak dapat menerima kehidupan yang biasa dan ingin lebih berjaya daripada apa yang anda ada sekarang. Anda berusaha dan mempunyai kecekalan untuk mencapai apa yang anda inginkan.

Jenis B
Anda mengejar sesuatu yang baru. Di mana ada perkara baru, di situ anda akan muncul dan mencubanya. Anda mempunyai perasaan ingin tahu yang amat kuat. Dengan mencuba sesuatu yang baru, barulah dapat memenuhi kepuasan anda.

Jenis C
Anda mengejar kemewahan dan kebendaan. Anda inginkan kehidupan yang mewah dan memperuntukkan perbelanjaan harian yang besar. Namun anda tiada simpanan akibat terlalu boros. Selain itu anda hanya berkawan dengan mereka yang kaya dan tinggi taraf hidup sahaja.

Jenis D
Anda seorang yang berperasaan. Anda suka membuat kawan dan senang berkumpul dengan kawan2. Anda mementingkan semangat persahabatan dan sanggup berkorban demi orang lain. Anda juga menganggap kekasih adalah segala2nya dan penting dalam hidup anda.

So amacam?Sama tak dengan apa yang korang cari selama ini? Sekadar ujian psikologi je ye..kalau betul tu kemungkinan sahaja :)

P/s : Aku jenis D :)



36 comments:

  1. Yea la..tikus makmal yea,,tak kisah la..saya dapat jawapannya D..

    tap sikit pening la soalan awak tu, jap naik atas, jap turun pulak..apa da..

    ReplyDelete
  2. jwpn nyer :- =)..

    Q1 . Q4
    Q2 . Q7
    Q3 . Q6
    Q4 . Q3
    Q5 . Q2
    Q6 . Q12
    Q7 . Q6
    Q8 . Q5
    Q9 . Q15
    Q10 . Q9
    Q11 . Q9
    Q12 . Q19
    Q13 . Q16
    Q14 . Q21
    Q15 . Q14
    Q16 . Q21
    Q17 . Q18
    Q18 . Q21
    Q19 . Q18
    Q20 . Q24
    Q21 . Q23
    Q22 . Jenis A
    Q23 . Jenis B
    Q24 . Jenis D
    Q25 . Jenis D

    p/s : wah2..nk jadi profesor gadjet..huhu..

    ReplyDelete
  3. okei..saye try kembali..usehe jgn tak usehe..saye memang suker jawab2 kuiz niy..hehe..=))..

    Q1 . Q4
    Q4 . Q3
    Q3 . Q6
    Q6 . Q12
    Q12 . Q19
    Q19 . Q18
    Q18 . Q21
    Q21 . Q23
    Q23 . Jenis B

    Yes!!..jenis B ape???..=)..

    ReplyDelete
  4. hai D...saya B... boleh berkenalan? :p

    ReplyDelete
  5. comot dpt A!! cemerlang tak??keh3 buatla lagi entry camnih!!1 comot suka kuiz2 !!hee :)

    ReplyDelete
  6. Untunglah kekasih kau. Untunglahhhhhh.............

    ReplyDelete
  7. wah bagus ni..mama nak wat untuk murid2 thn 6 yg lepas UPSR jawab yer...mama mintak izin copy..leh tak ni???x kan kodokut lak...cepukk kang...opsss gurau je yer..mama alik tau....mama A ler..ok tak?

    ReplyDelete
  8. x leh copy ek..anta kat mel mama yer
    zaqwanzafran@yahoo.com.....
    lau x leh kenalah mama carik2 lain..uwaaaaaaa

    ReplyDelete
  9. saya jenis D!!!!!

    Anda seorang yang berperasaan. Anda suka membuat kawan dan senang berkumpul dengan kawan2. Anda mementingkan semangat persahabatan dan sanggup berkorban demi orang lain. Anda juga menganggap kekasih adalah segala2nya dan penting dalam hidup anda.

    ReplyDelete
  10. halamak . soalan nye ke atas ke bawah . haha . best :)

    ReplyDelete
  11. heh D...mmg suka brkorban tuk org len..huhu

    ReplyDelete
  12. best ni...tapi tak ler g tau keputusan..private...hehehe

    ReplyDelete
  13. soalan drjah 8 ni mnarikla :)

    ReplyDelete
  14. aku pun jenis A tapi aku tak rase lak aku begitu cekal nak kejar kejayaan,main2 ade la..hehe

    ReplyDelete
  15. me D beb....hahaa but sikit je yg betol..huhu..nice entry walau ntah hape2 ntah..haha

    ReplyDelete
  16. sis jenis D..
    wee :)
    dah lama tak main kuiz2 cmni hehe

    ReplyDelete
  17. cmne main nye ?

    kalau Q1 jawab ye(Q5) kena terus p Q5 kn..? argh pening.. blik2 benda yg same je.. huhu

    ReplyDelete
  18. sama la..sy pun jnis D..sy nk kongsikn kat blog bleh x?eyza akn credit ke ur blog nti..boleh?

    ReplyDelete
  19. jenis B.hehe,
    perasaan ingin tau mmg kuat.
    sibuk nak amik tau.tp bukan busy body.hahaha :D

    ReplyDelete
  20. D type! heee~

    omost like that laa... ahaks~

    ReplyDelete
  21. aku jenis A. hohoho aku bersetuju dengan keputusan tu. tepat sekali!

    ReplyDelete
  22. patah balik soalan sama je!!!!???

    ReplyDelete
  23. oh, sy jenis D...awww...sy begitukah (perasan jap!)

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com