Oh! Jejaka Maskulin Ke?

9:15 AM

Assalamualaikum,

Moning2. Hari ni aku sedikit cargas sebab semalam aku telah berjaya tido awal tanpa memerlukan khidmat kambing biri2 melompat pagar. Aku sekarang ni selalu je tido lewat, best memang la best tapi yang tak bestnye bangun pagi2 tu. Adoyai seksa weh! Aku perlukan 1 jam loceng dan 2 alarm henfon untuk kejutkan aku. Aku bersyukur tandas rumah aku bukan tandas duduk. Kalau tandas duduk la kan..aku komfom bantai tido lagi sedas dua. Kehkehkeh.

Haah la aku bukan jejaka maskulin. Jejaka maskelat boleh la kot? :P Aku sebenarnya tak berapa tahu pasal maskulin ni. Tetapi mengikut pemerhatian aku dan apa yang aku faham la kan.. maskulin ni adalah lelaki yang mementingkan penampilan dan kecantikan. Bukan maknanya dia nak jadi nyah.. tapi kalau ke arah gay tu aku tak tau la pulak. Aku ni jenis menjaga penampilan, tapi sekadar cukup syarat. Sekadar sedap mata memandang dan selesa je. Tak sanggup aku nak berabis duit nak beli aksesori2 kejadah hape ntah aku pun tak tau. Baik aku simpan je duit tu beli beskot cap ping pong..cicah kopi o..perghh!!!


Tapi aku ada sorang kawan maskulin..kottt?? Budak rumah aku gak. Tak tau la sehebat mana maskulinnya tu aku pun tak pasti. Tapi alat2 aksesori ngan mekap dia memang banyak. Aku ni perlukan masa dalam 10 minit mandi pagi, sekadar gosok gigi, sabun dan cuci muka. Tapi kawan aku ni masuk tandas pukul 6, pukul 6.30 belum tentu keluar tandas lagi. Masa awal2 dulu agak terbakor la gak..ye la nak menunggu dia siap mandi. Nasib la jamban ngan bilik mandi asing2. Kalau jenis tak tahan nak uk-uk tu, maunya cari inisiatif lain..cocok buntut ngan gabus sementara tunggu dia siap mandi. Haha.

Nak jadi maskulin ni, aku rasa kena banyak berhabis duit la. Buat facial, manicure, pergi gym, spa.. siap cocok vitamin C lagi. Kadang2 tu ada yang sanggup buat minor surgery bagi memperbaiki raut wajah atau kecacatan pada fizikal. Eh senang cakap apa yang perempuan buat..dia pun buat gak. Cuma tak beranak je. Tapi sepanjang pemerhatian aku, maskulin ni semuanya yang tampan2 je..ala2 model gitu. Ala korang sendiri boleh kenal la mamat tu maskulin atau tak. Dari segi penampilan kita dah boleh tau. Pakaian humang aih.. branded2 saje! Seronok ke jadi maskulin ni? Korang girls..best tak dapat boyfie macam tu?

Aku bersyukur apa yang aku ada sekarang ni. Tak perlu nak ubah pape kot? Aku rasa aku tak layak dari segi penampilan dan kewangan untuk jadi lebih maskulin. Cukuplah aku jadi lelaki normal, menjalani kehidupan biasa dan boleh membimbing anak isteri aku suatu hari nanti. Tak hensem takpe..janji dalaman mau cantik. Itu lebih membanggakan aku :)

P/s : Kalau pegang title maskulin pun, tapi baru 5 minit dah 'pancit' ape celloopppp!! Hahaha :D

You Might Also Like

44 comments

  1. Huhu..tak nak la lelaki yg maskulin sgt..saya pun tak wat benda2 yg awk sebut lelaki maskulin buat tu walaupun kami-kami ni wanita. Officemate saya pun setuju..

    setuju dgn awak, biarlah yg sederhana serba serbi..

    ReplyDelete
  2. suka yang biasa2 je..
    maskulin2 sangt pun selalunya tak boleh diharap...
    harap muka je la yang elok..
    kudrat??tak tahu la..
    hehehhe

    ReplyDelete
  3. itu baru lelaki maskulin & metroseksual bersiap.Kalau perempuan...mmmm...

    preparation tuk banglong tu nanti dah kahwin kena biasakan diri menunggu bini bersiap.

    ReplyDelete
  4. huhu..awak maskulin x??
    ape celopp...biase2 sudey..hikhik

    ReplyDelete
  5. Yup betul 2 apzal..bersyukur ngn ape yang ade kan..wat berhabes duet watper..baik makan ikan bakar kat ana ikan bakar..huhu..lagi sedap!!~~=D

    ReplyDelete
  6. zal maskulin tu subjektif...

    muskulin biasa nyer merujuk kepada lelaki typikal atau pun lelaki sejati...

    comot, selekeh, dan berbau pun kadang2 di istilahkan sebagai maskulin sebab menampakan tahap kelelakian yang tinggi..

    pada aku berhabis untuk cantik itu bukan maskulin itu lebih kepada nak jadi perempuan jer... :)

    macho, segak, menarik itu adalah maskulin..

    tak hairanlah lelaki sebegini menjadi kegilaan ramai gadis2 cantik...

    muka tak hensem awek cun wooo :D

    ReplyDelete
  7. aku setuju ngan ko haszrol

    tapi sekarang ni aku tengok istilah maskulin tu macam dah terbalik pulak. Nak kena berdandan bagai..

    pada aku la kan, lelaki yang lasak, buat kerja2 berat tengahari buta tu yang maskulin :)

    ReplyDelete
  8. sdh tntu la xnk..maskulin sngt pn bhye gk..msti nk cri pasangan yg sme cm die gk kn..so de pluang curang yang tinggi tu..hahaha ckup la yg sdap mte mmndg..yg pnting die baik..hrmt kn kte..hrmtkn kluarga kte..tu bru maskulin sejati tu.. =)

    ReplyDelete
  9. suami akak dah cukup maskulin pada akak..hhuhuhuhuhuhu

    ReplyDelete
  10. tak prefer maskulin but I loike wild face look...nampak ala2 manly gitu hehehe

    ReplyDelete
  11. tak payah nak muskulin sgt pun takpe..janji lelaki sejati..yg boleh menjaga, boleh memimpin..rasanya dah cukup memadai kot..hihi

    ReplyDelete
  12. bagi aku lelaki yang maskulin ni adalah lelaki yang penuh dengan ciri-ciri kelelakian.

    yang bermekap, pentingkan penampilan diri ni lebih kepada lelaki metroseksual.

    p/s: sobona eh ekau memang malas bangun pagi. lalalala ;)

    ReplyDelete
  13. mostly, lelaki yang maskulin2 ni selalunya gay. hahaha :P

    ReplyDelete
  14. mas joko aku kenal la..

    mas kulin ni adek beradik mas idayu ker..ahahahha

    aku biasa2 ja, jd sesiapa yg kata nak yg biasa2 ja.. pilih la aku ahahah

    ReplyDelete
  15. kambing biri2 lompat pagar tu apekah?
    haha..lelaki maskulin ni lebih pentingkan diri die dari gf die ke?alah incek afzal ensem da..xperlu jadi maskulin la..sebenarnyer semua bergantung pada diri sendiri..ape2 pun tgk budget gak..kalau xmampu dok diam je..lelaki maskulin ni kene spend byk duet..baju branded,accesories lagi..haihh..kalau kawen,mau isteri terabai..akkekeke

    ReplyDelete
  16. cucuk buntut dengan gabus cukup maskulin kah??? kahkahkah! ayat2 ko memang sengal...

    ReplyDelete
  17. janji lengan berketul. tu je yg ku pinta. ahahahhaha

    ReplyDelete
  18. maskulin sket2 xpe..yg penting sejati..haha..

    ReplyDelete
  19. Aku seorang Lelaki yang maskulin! :) Setuju x?

    ReplyDelete
  20. saya pun tak pernah bt semua tu spa,manicure bagai....air sembahyang da ckp tuk wajah kelihatan bersih berseri heheh

    ReplyDelete
  21. lelaki yang terlalu menjaga penampilan itu kelihatan mewah sangat la..

    saya suka yang sederhana..^_^"

    ReplyDelete
  22. hahahaha...pelik2 jek...nasib aku bukan jenis mcm ni...wakakaka

    ReplyDelete
  23. huhu...nonie pun tido awl mlm td.kihkihk.maskulin???emm...jejaka cmni mmg sdp dipndang sebb die jns jga penampilan...tp leceh la ngn diorng.mengalahkn perempuan.hiihi

    ReplyDelete
  24. sy ni tergolong dlm lelaki maskulin x? keh3..... mekap2? haiyooooo rimas la tgk org mcm tuh....

    ReplyDelete
  25. lebih bagos kalau jadi diri sendiri..kadang2 bila maskulin sangat orang bukannye suka..betul tak?

    ReplyDelete
  26. suka tgok mata mat salleh dlm gmbr tuh. hahaha...

    ReplyDelete
  27. hehe, jejaka maskulin pun msti ada kekurangan dia.. ngeh3

    ReplyDelete
  28. ohh baru tahu.. ermm..susah kalo dapat laki gini. ekekeke. jaja sendiri xpenah g buat facial treatment

    ReplyDelete
  29. laki maskulin?

    dlm novel byk la.
    realiti cm xde je.. T_T

    ReplyDelete
  30. aku pun xde la sampai maskulin camtu ~

    ReplyDelete
  31. kalo layak jadi maskulin pe la slhnya

    tp aku lebih sng memilih yg biasa2
    dalaman mau superb!

    ReplyDelete
  32. eleh, maskulin konon..tangkap cintan nangis2 putus cinta..apa baghang jemah..haha

    ReplyDelete
  33. kalau kawen, bini dia pulak yang tension.. tunggu dia mandi.. kih3..

    ReplyDelete
  34. cukup lelaki menjaga kebersihan dan kemas. tak terlampau menjaga tak pulak selekeh memanjang kan. :)

    ReplyDelete
  35. Jaga penampilan untuk tambah keyakinan diri ok r kan.. :)

    ReplyDelete
  36. tak payah maskulin sgt... sederhana saja.. ^^,

    ReplyDelete
  37. ala sempoi2 udah ler...xyah la maskulin ke maskulit ke...asal x selekeh...huhu

    ReplyDelete
  38. kamu sudah kachak..xyah maskulin2 sangat xpew :)

    ReplyDelete