Cerita Satu Malam..

8:51 PM

Assalamualaikum,

Malam tu aku dalam perjalanan balik dari Melaka menuju ke Kajang. Aku berdua dengan kawan aku. Aku dah biasa drive sensorang. Perjalanan sejauh tu, aku cuma perlukan bekalan mentos dan 2 tin nescafe je. Tu dah memadai. Kalau kawan aku nak tido tertunggeng kat seat sebelah pon tarahal, kalau JPJ buat road block aku bagitau dia tengah praktis buat sarkis.

Malam kian larut, tapi masih ada kenderaan di lebuhraya Utara Selatan itu walaupun tak sebanyak mana.. boleh dikira dengan jari je. Adakalanya perjalanan malam tu aku rasakan sunyi, lebih2 lagi kawan aku boleh bantai tido kat sebelah sejak awal perjalanan.. mengalahkan penat org yang memandu plak. Setibanya aku tiba di sempadan Pedas-Linggi, hidung aku menangkap bau yang sangat busuk. Bulu roma aku meremang, kepala aku terus menangkap gambaran yang bukan2 lebih2 lagi kisah yang aku baca sebelum ini mengenai kawasan terbabit..

Kawasan lebuhraya Pedas-Linggi sememangnya terkenal dengan banyak kejadian aneh yang seringkali mengganggu pengguna jalan raya terutama pada waktu dinihari. Kejadian pelik seperti bau busuk dan kemunculan pocong di dalam kenderaan sering menjadi perbualan. Aku tak pasti sejauh mana kebenarannya, tetapi pada malam itu.. aku mula mengesan tanda2 kemunculannya..


Aku perhatikan kawan aku kat sebelah pun dah terjaga. Tapi dia diam je, nampak berpeluh2. Aku tak tau apa yang dia nampak atau rasakan. Aku bersyukur sangat2 sebab aku tak punya cermin pandang belakang. Kalau ada, mau dah aku perasan apa yang ada kat seat belakang. Kawan aku cuit aku, memberi isyarat berhenti di R&R berdekatan. Aku tak banyak tanya terus ikutkan kehendak dia sebab aku tau masing2 seram sejuk memikirkan apa yang berlaku sedari tadi.

Setelah parkir, aku terus tegur kawan aku di sebelah. "Ko ada bau pape tak tadi.. bau busuk ke?" Dia tergamam. "Err.. Ko pun ada bau gak ke?", ujarnya. Sah la dia pun merasakan kehadiran 'benda' tu sewaktu melalui Pedas-Linggi tadi. Cuma aku agak masing2 tak berani tegur.. bak kata orang tua2 benda2 macamtu jangan ditegur.

"Err Sori Long. Aku dah cuba kemut.. tapi tak tahan. Aku terkentut tadi, nak bagi tau ko.. aku malu. Sakit perut nak berak", aku tengok kawan aku tersipu2 malu.. pipinya kemerah2an, sama merah ngan muka aku. Sedar2 seliper aku terselit kat rusuk kanan kawan aku dan lubang buntut dia aku sumbat ngan baki mentos! Fiil macamni la yang buat umur aku makin singkat. Binawe punya kawan!!


P/s : kalau dah nama penakut.. bunyi kentut pun boleh dikatanya bunyi hantu!!

You Might Also Like

44 comments

  1. muahahaha..dah agak dah..mesti hado yang tak kena ni..

    ReplyDelete
  2. nasib baik kentut je..kalau cirittt...hahahh..:P

    ReplyDelete
  3. Bro, aku berasa risau terhadap perkembangan tumbesaran ko kerana part last sekali tu bila dibaca terasa agak gay... err...

    (larikk~)

    ReplyDelete
  4. ekekek...
    nak kena sekeh la dak afzal ni...

    ReplyDelete
  5. kahkahkah.... hape la. wat suspen je.

    ReplyDelete
  6. adoi..nak kena cubit gak dah nehh.....ish

    ReplyDelete
  7. hahahahaahaha...adoooiii...cuak je..:D

    ReplyDelete
  8. bercucuran air mata kalau teman kena camtu......
    saspen !!!

    ReplyDelete
  9. kahkahkahkah..tok ketua ni..kan beza tu bau kentut ngn "benda" tu...esh2 :P

    ReplyDelete
  10. peh siot. mula2 meremang bulu roma aku..tapi rupanya . .. .hahahaha! terkentut!!

    ReplyDelete
  11. Bau kentut pun da tak bole beza kalau dah takut eh..huahua =))

    ReplyDelete
  12. errrr..baru ku tahu yng bau hantu ngan kentut tuh nak same..

    ReplyDelete
  13. huh, bau hantu beza ngan bau kentut manusia...

    :D

    ReplyDelete
  14. hahaha.. best kentut kalau x gtaw org :P

    ReplyDelete
  15. pasang je radia kuat2..biar kawan ko taleh tdo.haha idea dengki..heeh

    ReplyDelete
  16. Hah! dah boleh agak da bila baca 'bau busuk' tuh..
    klo de member cmtu elok tgglkan aje kt tepi highway tuh..

    ReplyDelete
  17. terasa macam ada kehadiran hantu dengan hanya sehembus kentut kawan je...hahaha...



    *area pedas-linggi memang keras

    ReplyDelete
  18. hakhak mmg dah agak itu pasti bau dari kawan sebelah....sabar2 afzal...bawak kereta xleh stres hihi...

    ReplyDelete
  19. hahahaha x snonoh btui...tp tgelak gak bce.hihi...

    ReplyDelete
  20. hahaahahah, mmg kurengg kwn lu tu apzal.

    ReplyDelete
  21. hahaha...sabar je la, sempat lagi kentut.

    ReplyDelete
  22. fiil cenggitu bukannya buat tok ketua umoq singkat, geng tok yang sesak nafas gara gara saluran yang disumbat..hadoiiiyai

    ReplyDelete
  23. urm.. OMG
    skit anak tekak aku

    ReplyDelete
  24. ada rakan aku, sepanjang perjalanan menggunakan highway, pandang jumpa R&R mesti nak berhanti...

    ReplyDelete
  25. hampeh. rupa-rupanya kentut. hahaha.

    ReplyDelete
  26. nak tahan sayang....nk kuarkn malu...hahhaa

    ReplyDelete
  27. aku rasa kawan ko punya bulu roma lagi meremang x hengat sebab kemut laju2 hahaha...

    ReplyDelete