Buat Uncukku Fazura

1:22 AM

Korang kenal Fazura kan? Sebenarnya kami berpacaran. Aku panggil dia mucuk cayunk intan payung atau nama yang lebih singkat Uncuk. Comel kan nama aku bagi tu, dia pun suka. Memula tu aku ingat nak letak nama panggilan Untut.. tapi lepas aku rujuk kamus, untut tu sejenis penyakit. So uncuk aku ngajuk tanak mesej aku dan aku terputus bekalan topus RM5 selama seminggu dari dia. Sekarang dia dah ok dah :)


Korang tak percaya? Terpulang la. Tapi akhir2 ni aku banyak fikir mana hala tuju hubungan kita nanti. Aku blogger sengal, dia artis ayu.. mana boleh gerak seiring. Jadi sebelum apa2 aku buat keputusan berpisah. Uncuk aku nangis, aku tahan.. walaupun tiada menitis air mataku ini.. tapi mata merahku dan kembang kuncup lobang hidungku sudah cukup membuktikan yang aku turut bersedih. Kami membawa haluan memasing.

Uncuk.. andai Uncuk dengar Bibi kali ni, ketahuilah yang tiada jodoh antara kita walaupun puas Uncuk merayu agar Bibi menerima Uncuk kembali. Bibi rasa femes sekejap bila Uncuk buat begitu. Trimas sebab tak buat kenyataan akhbar mengenai hubungan kita. Di sini Bibi nak tujukan lagu khas untuk Uncuk.. lagu cinta kita sewaktu kita main bakar2 kemenyan dulu ingat tak. Ala buat2 lupa plak mincik nak ngajuk la cenggini. Uncuk ketahuilah Bibi tengah nangis sekarang dan..

"Err Jal udah2 la tu. Dari tadi cakap sensorang aku tengok dah macam spastik ko ni. Siap nangis2 bagai ko ni betul ke idak? Kalau tau le cenggini awal2 dulu aku advertised cari rakan serumah.. aku letakkan syarat tak gila, siuman dan waras. Abis renyuk2 sotkhabar aku weh aku tak abis baca lagi tu. Humangaih ape ke vangang budak ni tergila2kan si Fazura. Adoyai mampos!", Jeman mencekak pinggang sambil kaki kanan atas kerusi, sesekali angin sepoi2 bahasa dari pintu depan menghembus kain pelikat yang dipakainya.. terbuai2 dan segar rasanya dari dalam.

"Ko ape tau. Sukati aku la..uuuu Uncuk i lap u very the strong. Muah muah", sambil kucup gambar Fazura dalam akhbar Tamil keluaran khas Thaipusam.

"Vongok betei! Nah amik ko!", Jeman lututkan buah pinggang Apjal. Apjal terperosok bawak peti ais dan pengsan. Dia sedar tengahari, bangun dan makan nasik, kemudian sambung pengsan lagi sampai ke maghrib.


**********


Moral of the story :Tak salah nak berangan tapi bagi la kawan abis baca suratkhabar dulu.Kan dah kena!

You Might Also Like

47 comments

  1. Alahai bibi..uncuk kan dah jumpa yang lain..memang sengal dak apjal tu..agak agak buah pinggang tu ok ke setelah dilututkan?:p

    ReplyDelete
  2. terbuai kain la mama tunz hahaha :D poning2

    ReplyDelete
  3. meremang bulu roma den baca entri ni..rasa mcm ala2 gedik plak..hohoho


    * tok sengal !! -.-'

    ReplyDelete
  4. ahaks ruphonya tok ketua ada hati ler ekk? ingatkan berhati batu jerrr hihihi....sengal la tok ada ker baca akbar tamil sampai berangan...tak senonoh la tok hihi...

    ReplyDelete
  5. awak mmg x bley blah ahahahaa..

    dah abes demam neelofa..
    fazura plak skang eh. :P

    ReplyDelete
  6. hahaha..tk bleh blah..nti aku send kn link ang nie kt uncuk ang tuh..bia dia bca..hehe

    ReplyDelete
  7. uncuk dtg!!!! hahaha...nie msti suka ckp sorng2 dan berangan...hehe...

    ReplyDelete
  8. alahai...cian bibi...


    uncuk bibi dah nak tawen da...hehe

    ReplyDelete
  9. sengal kau ni boleh tahan jugak kan?

    hahahaa.. gelak sopan kat sini

    ReplyDelete
  10. jauhnyeeee berangan~ HAHAHA

    btw,aku ni bukan ada masalah obesiti,gemok dan sebagainya.cuma ada masalah perut buncit.so kene laa jaga pemakanan dulu,n then baru start dgn exercise kaw2!:)

    ReplyDelete
  11. awek nk sama dgn aku chait :P hehe

    ReplyDelete
  12. alahai bibi..uncuk juya takde..omey emykan ade? come come to emy! mauahhahaha :p

    ReplyDelete
  13. Alalala chomel jer bercinta ngan uncuk dia tu.. Hajahaha

    ReplyDelete
  14. wahahahaha...
    lawak doh...hang ni seswai jadik penulis novel la..bukan novel romantis2 tu...novel2 sengal..berbakat giler ni..pandai twist ayat..XD

    ReplyDelete
  15. dah takde jodoh zal......
    kau kena redha aje......

    ReplyDelete
  16. kim salam uncuk.... so suwit.... walaupun verangannnn

    ReplyDelete
  17. meremang geli aku bila keluar perkataan bibi nuh :P

    ReplyDelete
  18. ahaha~ berangan sampai ke bulan tuh tok! =)

    ReplyDelete
  19. alahai kelakarnya! dah tak menahan gelak kah kah :D

    ReplyDelete
  20. erkkk...nama panggilan bibi ke??
    haha...alahaiiii,hehe^^

    ReplyDelete
  21. uncuk la sangat...berangan kuat!!hehe

    ReplyDelete
  22. dah menjadu gila dia. adehhh... teruk gila berangan.hahaha. btw, kin suka fazura jugak. dy cantik sgt.. nanti kin bagi link entry ni kat fanpage fazura eh ? hehe

    ReplyDelete
  23. HAHAHAHHA.. uncuk ngan bibi ye ? comel lah. sama la plak pggilan kita kt bf. bibie. HAHA... tp apsal surat khabar tamil ? hakhak... ingatkan mariamma. hahaha

    ReplyDelete
  24. laenkali berangan la ngn artis korea ke. lagi syok beb. hahahaahahha

    ReplyDelete
  25. salam..wah kira berangan r ni..hahah

    ReplyDelete
  26. owh,kwn awk tu bace surat khabar tamil eh???
    hahaha

    ReplyDelete
  27. : kelakar jugak ketua kampung ni kan.. hehehee

    ReplyDelete
  28. yg kawan ko tu pakai spende x?

    ReplyDelete
  29. haha sengal glerrr lah ! nangis fazura bace neyh..

    ReplyDelete
  30. hehe...tak salah nak berangan..mana tau suatu hari jadi kenyataan.. :D

    ReplyDelete
  31. hehe..nak berangan pun x menahan kn..fazura lak tu...

    tp xpela berangan pun tp jgnla smpai dok sengih2 ckp2 sorg2..yg tu dh x siuman tu.. hehe :p

    ReplyDelete
  32. berangan..asal bahagia dah la afzal..
    muahahah

    ReplyDelete
  33. afzal memang sengal. haha....

    berangan la... hee

    ReplyDelete
  34. cik fazura tu uncuk hang?
    wahaha!!!!!!!!

    ReplyDelete
  35. kembang tekak akak ko baca entry ni afzal oiiiii...

    ReplyDelete
  36. ni entri tak bley blah. Nnt panggil uncuk picitkan buah pinggang tu aaa

    ReplyDelete