'> Lawak Gampang Kawan Aku Sewaktu Atas Motor *kemain panjang tajuk harini | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Monday, April 9, 2012

Lawak Gampang Kawan Aku Sewaktu Atas Motor *kemain panjang tajuk harini

As salam,

Aku ingat lagi time tu aku study lagi kat Shah Alam. Eh cerita lama ni, puas aku korek2 nak cerita apa ngan korang. Ada kawan aku nak jenjalan la gamaknya. Yela kalau dah kat Shah Alam tu, kalau tak pusing2 tak cukup syarat ye idak? Gamaknya dia dah tepu dok bilik, aku pon ajakla dia jenjalan.. nek moto

Memula dia kata dia tak pandai, tak biasa dan tak reti. Semua jenis tak dia bagi.. aku jas kata, nak atau tak? Agaknya nampak macam terdesak nak jenjalan, dia naik gak la. Berbekalkan helmet rembat saiz 62 dengan baju striking macam kereta berhias dia bonceng aku. Memang kekok benor aksi dia. Bila aku mula jalan, punyalah kuat dia pelok. Aku leh rasa dia sangkut jari dia kat pusat aku! Tak menapas aku, terjerut tali perut aku kat dalam. Nasib dia tak pegang lemak aku, kalau tak kompom kurus pas aku turun moto. Aku benti suruh dia pegang baju aku je. Kang orang tengok ape kejadah intim intiman atas moto.

Aku jalan lagi, pusing roundabout. Angin sedikit kuat. Tetiba dia menjerit. Perghh kuat kot tepi telinga aku je. Kelam kabut aku atas moto, tambah dia tepuk2 helmet aku suruh benti. Bila aku benti aku tanya kenapa. Dia kata gelap tak nampak, suasah nak menapas. Aku paling tengok dia kat belakang, rupanya helmet dia pakai dah terpusing kebelakang. Parah terkekek2 aku. Tu la kepala kecik, kalau tau dari awal tepi2 kepala dia aku sumbat suratkhabar tak bagi gerak. Ini macam punya orang pon ada kaa??





P/s :  Entah mana la kawan aku tu sekarang :)

35 comments:

  1. steady tok steady...








    err boleh ke komeng cenggini.

    ReplyDelete
  2. mak ai kena angin abis terpusing helmet tu.. kesiannya dia.. hahaha lawak2...

    ReplyDelete
  3. hahhaha.. macam cite tiga orang pemudah sepah...

    ReplyDelete
  4. Kahkahkah peluk sebab takut cicir lettew. haha

    ReplyDelete
  5. boleh eh sangkut jari kat pusat? dalammmm tu. :P

    ReplyDelete
  6. tak payah sumbat paper tu.....tok !
    balut kan aje......

    ReplyDelete
  7. grr!!hahah..lawak doe..tapi aku selalu tepuk giler2 helmet adik aku time dia bonceng aku nek moto laju nak mampuih..padan muka dia...haha

    ReplyDelete
  8. hahahahaha.. macam siot..hahaha.. sangkut jari dalam pusat??hahahaha

    ReplyDelete
  9. Kahkah! Ada jugak lawak jenis cenggini eyh? Helmet tepusing. Kahkah! :D

    ReplyDelete
  10. suh la pakai helmet budak2 kecik sikit dowh

    ReplyDelete
  11. asal ko x masuk maharajalawak hehe

    ReplyDelete
  12. seb bek helmet yg terpusing...kalo kepala?? haaaaaaaaaaaa, mau pengsang tang tu la...heheh

    **zal, buatkan template ensem camni bleh dak???

    ReplyDelete
  13. Silap pakai size helmet tu..patut bagi helmet budak budak tu je pejal..hehe

    ReplyDelete
  14. helmet boleh terpusing??? adoyaiii..



    kepala kecik helmet besar jadi gini ek..haha

    ReplyDelete
  15. nampak sangat kekekokkan nya.. hahaha

    ReplyDelete
  16. ahaks tok buat dia sampai susah nak menapas...gamaknya dia tatau camna nak pakai helmet kot hihi...

    ReplyDelete
  17. gua pelik bila kak DILANG tuh on tetengah malam...

    ReplyDelete
  18. aku ingatkan lawak apa yg dia buat td. haish...

    ReplyDelete
  19. kahkahkah terpusing helemett .. =..=
    terburai pundi kencing den bace abg oii

    ReplyDelete
  20. hahaha. dh mcm apek cter senario tu.. ape daa helmet berpusing. hakhakk

    ReplyDelete
  21. haha. boleh pulak helmet tu terpusing ye.

    ReplyDelete
  22. ada lagi ke helmet tu...pinjam hahahahaha

    ReplyDelete
  23. haha sengal lah..tk dapat wa bayangkan muka beliau masa tu -,-

    ReplyDelete
  24. sy gelak sampai nak tecabot tali pusat bace entry neh! XD

    ReplyDelete
  25. Hahaha.... seb baik x di lompat dari moto tu....

    ReplyDelete
  26. sangkut jari kat pusat??tu la..kalau ada pusat tu jangan yang dalam2 sangt..

    ReplyDelete
  27. Haha. Gayat ke apa kawan tu. Sampai macam tu sekali. Shag yg gayat naik motor pun tak ada smp macam tu :Pp

    ReplyDelete
  28. zaman belajar adalah paling best!!

    ReplyDelete
  29. hahah leh lak helmet trbalik.ok ke tuh?hahah

    pic tuh nasib baik orang tuh pakai tli pggang kledar lak

    ReplyDelete
  30. Sian die.. Nasib cepat benti, klo x sure x bernafas mamat tu.. Hajaha

    ReplyDelete
  31. hahaha.. berpusing helmet pabila ditiup angin.. kasian..

    ReplyDelete
  32. hhahaaha boleh plak helmet tue terpusing..nasib bek kepale tak pusing sekali.haha :)

    ReplyDelete
  33. adoi..helmet tu XD. hehe. kecian dia.

    ReplyDelete
  34. HAKHAKHAK! siyes lawak tok! adoyai..cumil lar kawan tok tu :D

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com