Abah Aku Di Tawar Berlakon?

11:02 AM


As salam,

Balik2 rumah, wife aku cari aku. Adalah benda dia nak cerita tu.

'Abang nak tau ada orang ajak abah berlakon', tersedak aku.

'Abah nak jadi pelakon? Abah nak berlakon apa?', aku gelakkan. Aku ingat wife aku main2 ni. Saja nak bergurau2 manja. Belek2 hari, bukan malam Jumaat pon. Ai geget telinga kang!

'Ye la pakcik Rahmat ajak dia berlakon skali. Cerita tanah kubur'

Aku diam. Aku tau pakcik tu memang pelakon sambilan kat taman kitorang. Dulu dia penjual air tebu je. Ntah macamana dia boleh berlakon aku pon tatau. Dia memang rapat ngan abah aku, orang surau gak. Abah aku nak berlakon?

Camno la kalau abah aku jadik pelakon. Dah jadik pelakon kang dia bergambau dalam kolam renang. Kemain pose daring, kalau tak dalam Majalah Mangga.. paling koman majalah Bintang Kecil. Bukak2 citer sinetron nengok muka abah aku, bukak slot halaman pertanian.. muka abah aku.

Kemain berangan. Alahai tatau la camner kalau bebetul jadik macamtu kan?



P/s : Tak jadi Hang Jebat, jadik Hang Cangkul pon boleh laa

You Might Also Like

39 comments

  1. Hahaha.. ok gak berlakon bleh isi masa lapang.. lagi2 berlakon dlm tanah kubur.. byk pengajaran cerita tu..

    ReplyDelete
  2. wah..bestnya jd retisss, boleh mintak sain lagi..hehehe

    ReplyDelete
  3. wah..best nya! jadi anak artis lah ye..haha..glamer you dik!..hihi..
    uiks! akak bukan koje kedai gambar bah, akak keja opis jd kuli..haha:p

    ReplyDelete
  4. Biaq pi laa...ada gak pengalaman pak hang mengikuti cara2 penggambaran sesebuah drama tu selain nanti muka dia masuk tv...hehe..

    ReplyDelete
  5. Bagus gak...
    Tanah Kubur kan cerita pengajaran Ok gak..hehehehhhe
    Jangan jeles bro...aku tahu hang jeles tu

    ReplyDelete
  6. Wah..pelakon..jadi anak pelakon la ni..hehehehe..

    ReplyDelete
  7. femes la ko pasni bapa pelakon anak blogger retis

    ReplyDelete
  8. nanti kalau diorang nak pelakon tambahan lagi bagitau ye..hehehe

    ReplyDelete
  9. hahahah..
    ada pulak sampai nak kena posing tepi kolam renang...

    ReplyDelete
  10. hahaha . meletup majalah mempelam (mangga) ni nanti . hewhew

    ReplyDelete
  11. auwww..kolam renang tak menahan..sumpah dasatt!

    ReplyDelete
  12. wow.. tak lama lagi abah jadi retis lah. kot2 boleh menang anugerah pelakon harapan lelaki baru terbaik ke kang.. mohon afzal jangan sekat bakat abah.. :P

    ReplyDelete
  13. fuyohhh...femes la abah nanti..hehe

    kan best tok kalau masih ade kat kuantan???apakah...

    ReplyDelete
  14. Ala, aku nak sokongan moral ni..tapi umah aku takde astro..

    cite tu kat astro kan..kan.?


    nnt aku nak sign ...

    ReplyDelete
  15. wahhh kemain smpi pose kt kolam renang.. hahaha... glamer kate ko....

    ReplyDelete
  16. Perghh..abah mu plak nak jadi pelakon...haha.. Makin glamourlah gamaknya.. :)

    ReplyDelete
  17. Alhamdulillah, peluang bukan datang selalu.

    :)

    ReplyDelete
  18. yeye! abah tok ketua jadi plakon..
    exited.. mcm abah aku lak aihh
    erkk -_-

    ReplyDelete
  19. baguslah, berlakon tanah kubur ada pengajarannya....

    http://bahrain-info.blogspot.com/2013/03/kucingku-membesar-dengan-sihat.html

    ReplyDelete
  20. Eh okey sangat lah walaupun blakon dlm tanah kubur. Boleh jumpa tok adi, huhu.

    Habis lah lepas ni tergugat kefemesan abang apzal. Hahaha.

    ReplyDelete
  21. salam.. bestnye.. dapat tumpang glemer.. hehe..
    meow singgah sini ye..

    ReplyDelete
  22. Nanti kamu yg lebih2 tumpang glemer abah kamu.

    ReplyDelete
  23. anak dah retisss...masuk remaja. lepas ni abahnya pula...mangga pun mangga la. hehehe.

    ReplyDelete
  24. ko jadilah director lakonan. lepas ni ko buat posting lakonan abah. good idea x dr aku?

    ReplyDelete
  25. erk, mintak sain siap2 boleh. nnt abah sibuk susah nak sain plak. hehe

    berlakon je.. bukan selalu.

    ReplyDelete
  26. kau jangan terkejut kalau tiba2 ayah ko jadi model majalah mangga. kalah ko..hehehe

    ReplyDelete
  27. kahkahkah..adoiiilaaaaa..watak apa tu?

    ReplyDelete
  28. kemain ko imagine sampai posing kat kolam renang bagai... padahal ajakk berlakon jer... imaginasi terlampau kau nih..

    ReplyDelete
  29. ok la tok..... leh tok tumpang glamer nanti......he3

    ReplyDelete
  30. waaah..pasni apjal leh tumpang glemer..takpun leh berlakon sekali..kann

    ReplyDelete
  31. glemer abah hang pasni... bole hang tumpang glemer skali. keh3...

    ReplyDelete
  32. okay la tu..boleh cari duit tepi maa

    ReplyDelete
  33. klu tak berat kat ayah abg,pe slhnya.citer pun bguz

    ReplyDelete