Blog Sihatimerahjambu

Bayi Cedera Digonggong Biawak

5:59 PM

As salam,

Baru tadi aku dapat berita yang seorang bayi cedera parah di bahagian muka akibat digonggong seekor biawak. Kejadian tersebut berlaku di rumahnya sewaktu ibu mangsa meninggalkan bayi tersebut sendirian di dapur untuk mengambil sesuatu.


Bayi tersebut kedengaran menangis tidak seperti biasa, lalu sebaik sahaja tiba di dapur ibu bayi berkenaan mendapati bayinya sedang digonggong seekor biawak menghala ke arah semak berhampiran.


Bayi tersebut dikejarkan ke Klinik Kesihatan Tekek, Tioman untuk mendapatkan rawatan lanjut dan kini berada dalam keadaan stabil.



P/s : Kesian bayi tu mesti sangat sakit :'(

You Might Also Like

6 comments

  1. uiksss biawak komodo.... memang sakit la :(

    ReplyDelete
  2. Jmpa dlm wassap depa share tadi, kesian... Mcm mana boleh masuk tah, x kunci pintu dapur ke?

    ReplyDelete
  3. ramai member share kt wassap td...mmg kesian giler tgok baby tu... semoga baby tu kembali sihat.. pengajaran kpd semua parent...

    ReplyDelete
  4. Tak dapat bayangkan kesakitan bayi tu...eee.. kesian sangat...
    moga cepat sembuh lah baby ni..

    ReplyDelete
  5. besar betul biawak tu..kesian tengok baby..luka dalam tu..dahlah kulit baby lembut kan..harap baby cepat sembuh..takut ade kesan je la kan

    ReplyDelete