Satu Bulan Satu Buku

4:12 PM


As salam,

Aku baru belek buku yang baru aku dapat dari bos aku sejak dua minggu lepas. Sengaja aku biarkan dia membiak dengan lebih tebal dalam sampul hadiah tu. Program hujung tahun, main tukar-tukar hadiah.

Terpanggil untuk membelek pun lepas baca entri seorang blogger yang datang komen blog aku semalam. Catatan Matlutfi. Pftt. Aku belek-belek lagi, pandai gak mamat vlogger ni menulis. "Jangan monyet jangan!" amaran kancil agar monyet-monyet tak makan cili. Takut tak tahan pedasnya plak nanti.


sengetkan kepala sahaja.. fikiran duduk diam-diam


Buku ketiga yang aku terima tahun ini. Aku susun kemas-kemas, ada la 3 buah buku semuanya. Oh lupa, aku tarik satu lagi buku dari dalam beg galas. Nah 4 buah buku, aku terus pakai cermin mata. Nampak macam ulat buku sikit walhal buku yang baru aku susun tadi.. buku kira-kira bulanan gaji aku.


kalau pedas masa kecik dulu aku lap lidah aku guna kain


Lepas ni setiap bulan aku mesti beli satu buku paling kurang. Kalau aku tak baca aci tak? sebelah susunan buku tu aku letak rotan ngan replika abah aku. Boleh juga kongsi manfaatnya pada orang lain, ye idak? Selama ni aku rasa aku tak perlukan buku. Aku ada kawan-kawan tempat aku jadikan rujukan. Ada yang bergelar doktor, jurutera, peguam, ilmuan dan ahli politik. Yup aku serius ni!

.
.
.
skrol..



skroll..



skrol lagi..



"Eh sejak bila Bilal Jejai ni blaja cucuk langit?"



**********

Pemerhatian mendapati sebilangan besar rakyat Malaysia berjaya memperolehi kerjaya di Facebook dan lazimnya mereka ahli syurga *tepuk tepuk


P/s : Al Quran jualah rujukan yamg terbaik

You Might Also Like

9 comments

  1. bagus juga satu bulan satu buku.kalau fiza ni ntah bile ada masa nak membaca buku kan..

    ReplyDelete
  2. Akak dah beli buku ni. Tapi tak abih baca lagi. Permulaan baca mcm kurang menarik sgt isi kandungan dia. Tapi still ada ilmu baru yg akak belajar drpd penulisan dia tu.

    ReplyDelete
  3. Wah jangan beli je,set target baca satu bulan satu jugak

    ReplyDelete
  4. ye la..sekarang ni tak pakai dah buku..semua kat facebook je..suratkaba pun tak beli dah..semua ada kat fb..ostad dan ostajah pun dah makin ramai kat fb..heheh

    ReplyDelete
  5. sebenarnya, walaupun semua kat hjung jari, buku juga yg dicari. harap buku tak pupuslah. ^^

    ReplyDelete
  6. Wow! Bagusnya..nak tiru la =p

    Salam perkenalan. Follower ke #2608

    ReplyDelete
  7. sory lah sbnrnya sy xphm maksud entry ni. hahahaha...

    1 bulan 1 buku tu, termasuk novel ke? kihkih..langsung x manfaat kn? ekkkee

    ReplyDelete