Negatif

12:00 AM


Bismillah,

Kisah di televisyen sedikit sebanyak akan memberi inspirasi kepada penonton, secara langsung atau tak. Aku harap anak isteri aku tak terpengaruh walaupun penyudah ceritanya berakhir bahagia

"Ala.. itukan cerita je"

Itu cerita dari skrip yang ditulis makhluk macam kita
Agak-agak kau tahu ke jalan cerita yang Dia rancangkan untuk kau?
Kau pernah budget semalam yang kau akan datang baca entri aku ni?

"Jangan la serius sangat"

Kau tengok anak kau sepak terajang adik dia, pecah pasu kaca, lompat dari katil..atas almari ke lantai. Masa tu kau tengok tv siaran Ultraman. Kau rasa darah kau naik level berapa? Apa tu tak cukup serius untuk kau?


Sebab terlalu sebarkan negatif, kita mula rasa yang negatif itu biasa. Negatif itu kelihatan normal dan tak salah menjadi negatif. Negatif yang dibiasakan.. akan mula menjadi habit.

Istighfarlah banyak-banyak, semoga dilembutkan hati kita yang keras. Semoga dijernihkan hati kita yang semakin gelap.

*Noktah

You Might Also Like

8 comments

  1. Jauhkan dari sifat negatif yang memudaratkan

    ReplyDelete
  2. banyak citer mengarut skrg ni
    x logik

    ReplyDelete
  3. aku tgk chibi maruko chan..

    ReplyDelete
  4. Betul..kadang2 benda neg tu dah jadi biasa dalam kehidupan sekarang... hmm kene kembali ke pangkal jalan ni..mekasih mengingatkan =)

    ReplyDelete
  5. sentiasa menjadi orang yang positive :)

    ReplyDelete