'> Alasan Naik Berat Badan | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Wednesday, July 1, 2015

Alasan Naik Berat Badan


Bismillah,

"Abang, ayang rasa berat badan ayang naik sikit la"

Aku pandang puan isteri sedikit pelik. Aku rasa dalam bulan puasa ni, gigih kot dia berdiet. Hari-hari sayur dan ikan. Nasi langsung tak makan.

"Ai kenapa plak macam tu?", tanya aku ringkas.

"Mungkin sebab period kot? Kitorang perempuan, memang akan naik sikit berat badan kalau datang bulan", ujar puan isteri dengan air muka yang cukup meyakinkan. Kalau muka yang sama di bawa untuk close join MLM atau masuk insuran.. mesti berjaya

"Ooo", aku anggukkan je dengan muka sedikit slenga sambil mata aku memerhati 8 keping pinggan dok tersusun canteek je atas meja minta diangkat pelayan buffet Ramadhan. Puan isteri dah tersandar ke belakang kerusi dan nafasnya sedikit tercungap-cungap


Eh betul la tu. Isk makan sebanyak tu mana ada efek apa-apa hokey. Sapa tak setuju fakta isteri aku, meh sini aku tikam pusat korang ngan pensel!

*tangan di bahu mata ke atas

3 comments:

  1. hahahahahahhahaahahahahahahahahah weh aku tergelak weh

    ReplyDelete
  2. bhahahaha alasan yg seems legit ><

    ReplyDelete
  3. hahahahaaha.. ayat yang menarik :)

    ReplyDelete


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com