'> Gillette Mach 3 Turbo : Pencukur Terbaik Untuk Lelaki | afzalsukasuki

Blog Sihatimerahjambu



Monday, September 19, 2016

Gillette Mach 3 Turbo : Pencukur Terbaik Untuk Lelaki


Bismillah,

Bila memilih pisau pencukur, aku akan pastikan yang pisau pencukur yang nak aku gunakan tajam, tidak mudah berkarat, selamat dan boleh digunakan berulang kali. Mata pisau kalau boleh 3 bilah macam Gillette Mach 3 Turbo yang aku gunakan sekarang,


Aku pernah guna banyak jenis pisau pencukur tapi rata-ratanya tak selancar mata pisau Gillette. Tak lancar aku maksudkan bila aku cukur, masih terdapat bulu tajam pada bahagian cukuran. Ini mungkin disebabkan mata pisau tidak tajam atau sudut mata pisau yang tidak tepat.

Tetapi dengan bilah pisau daripada Gillette Mach 3 Turbo, aku hanya lalukan sekali sahaja kat bahagian yang hendak dicukur. Bahagian cukuran terasa licin sebab mata pisaunya tajam dan mempunyai 3 bilah untuk mendapatkan cukuran yang sempurna.


Lagipun bilah mata pisau Gillette Mach 3 Turbo boleh dibilas dengan air. Kalau jenama biasa, sekali dua bilas.. kali ketiga dah tumpul. Mata bilah Gillette Mach 3 Turbo juga boleh ditukar ganti dengan mata bilah yang baru dan ianya selamat. Aku tak pernah lagi mendapat luka bila menggunakan produk Gillette.


Memandangkan kepala aku pun botak, aku hanya menggunakan tak lebih daripada 5 minit untuk membotakkan kepala. Serius aku tak tipu sebab cukurannya sangat kemas dan lancar. Tak perlu cukur beberapa kali pada tempat yang sama.


Kalau korang menggunakan produk jenama biasa, apa kata korang cuba dulu Gillette Mach 3 Turbo atau pencukur Gillette yang lain. Korang boleh rasakan banyak perbezaan daripada segi cukuran. Sangat kemas dan lancar.


2 comments:


Copyright © afzalsukasuki Designed by azhafizah.com