Blog Sihatimerahjambu

Teh Hijau STEA : Teh Hijau Import 100% Organik

9:28 AM


Bismillah,

Siapa kat sini peminat teh hijau? Tak ramai kan sebab mungkin kerana rasanya yang kosong. Ada pula yang punya alahan seperti muntah-muntah atau cirit birit setelah minum. Tapi semua orang tau teh hijau punyai khasiat yang sangat baik untuk kesihatan kan?


Baru-baru ni aku diperkenalkan dengan satu jenama produk teh hijau jenama STEA. Aku bukanlah penggemar teh apatahlagi teh hijau kerana perut aku akam berangin dan menyebabkan pening. Pada mulanya aku enggan tetapi sebab perasaan nak tau tu membuak-buak, aku cuba satu sachet.

Aku minum pagi dan sachet yang aku dah aku gunakan pada bancuhan kali pertama aku simpan sebab aku anggarkan satu sachet boleh digunakan dua hingga tiga kali bergantung kepada tahap kepekatan bancuhan korang. Bagi aku yang kurang yakin ni, aku lebih suka bancuh cair sikit. Bimbang perut berangin.


Aku kembali sambung kerja sehingga tengahari tapi aku musykil yang teh hijau STEA yang aku minum ni tak menyebabkan perut aku jadi berangin seperti kebanyakan teh hijau lain. Pelik? Jadi aku cuba buat bancuhan kedua dan minum. Pun sama tak menunjukkan sebarang alahan. Itu yang menyebabkan aku tertarik dengan teh hijau STEA ni.

Bila aku perhatikan kandungannya dan membuat research di Google, baru aku tau beberapa khasiat teh hijau STEA ni. Teh hijau STEA ni merupakan teh hijau yang diimport dari Jepun dan kandungannya 100% teh hijau asli. Tiada bahan tambahan lain, tiada bahan pewarna ataupun bahan pengawet. Kalau korang bancuh warnanya jadi hijau jernih dan korang boleh bancuh dua ke tiga kali untuk satu sachet bergantung pada tahap kepekatan yang korang mahukan. Lagipun rasanya tak pahit pun dan tak berbau. Kiranya macam korang minum air kosong je la.

Seperti pengalaman aku, teh hijau STEA ni tak menyebabkan perut kembung berangin, tak ada rasa loya atau pening-pening jadi teh hijau STEA ni memang tak sama macam teh yang biasa kita minum tu. Lagipun ianya selamat untuk ibu yang sedang mengandung dan kepada bayi yang mengambil susu badan ibunya. Nama pun 100% teh hijau asli, sudah pastinya teh hijau STEA ni telah mendapat kelulusan halal daripada JAKIM.


Korang pun tau khasiat teh hijau ni kan? Fungsi asalnya adalah sebagai detox kepada tubuh badan. Ia mengandungi antioksida yang mempu mencegah sel kanser selain memperbaiki struktur kulit dan menyihatkan badan. Untuk pengetahuan korang, antioksida yang terdapat pada teh hijau adalah 10 kali ganda berbanding antioksida yang terdapat di dalam buah buahan dan sayur sayuran.

Kajian saintifik telah membuktikan Epigallocatechin Gallate (EGCC) yang terdapat di dalam teh hijau mampu meningkatkan metabolisma di dalam tubuh manusia sekaligus mengubah lemak tubuh menjadi kalori yang mana pada akhirnya mampu menurunkan berat badan. Amacam best kan?


So sekarang pun aku dah mula amalkan pengambilan teh hijau STEA ni. Aku dah lama tau khasiatnya cuma teh hijau yang aku minum sebelum ini meninggalkan kesan alahan pada aku. Ni dah jumpa teh hijau STEA, memang terbaiklah. Harapnya sempatlah aku kurus sebelum raya nanti haha.

So kalau korang nak cuba mendapatkan produk teh hijau STEA ni, korang boleh dapatkannya melalui stokis dan juga agen yang dipilih dan ditetapkan di setiap negeri seperti di bawah ni ye.

JOHOR

Eja Shafeie
013-7229688
Kulai dan JB Tengah

Liza Iza
017-7378745
Senai dan Tiram

Noorasrah bt Abdul rahim 
017-7365334 
Pasir Gudang dan Masai

Nurulfarhana 
016-4446737
Ayer Hitam dan Parit Raja

Zuliza
017-338 1418
Batu Pahat dan Kluang

SELANGOR & PUTRAJAYA

Afiqah Zaidi
019-6667293
Klang Valley dan KL

Syira Zakaria
012-3655394
Bangi dan Kajang

Aya
019-3164845
Uitm Puncak Alam dan Saujana Utama

Zai Keflee
019-3020222
Shah Alam dan Alam Megah

Zairul Zailan
016-6370891
Puchong dan Putrajaya

Najdah
012-9563538
Subang Bestari dan Denai Alam

Syakirah
019-3366619
Puchong dan Petaling Jaya

NEGERI SEMBILAN

Noradlin
016-3202444
Seremban dan Kuala Pilah

KEDAH

Junaida saidin
013-364 8583
Sungai Petani

BRUNEI

Nuraini Salina
+6738902350

Harganya RM60 sekotak. Sekotak mengandungi 28 sachet dan 1 sachet boleh digunakan antara 2 ke 3 kali. Jadi korang boleh gunakan 28 sachet itu untuk satu bulan. 


Aku bukan pengamal minuman teh hijau dah boleh jatuh cinta, inikan pulak korang yang sememangnya penggemar teh hijau kan? Cubalah teh hijau STEA cinfirm korang takkan pilih yang lain. Terbaik! 


You Might Also Like

4 comments

  1. Macam syiokk je.. boleh kempiskan perut buncitt takkk ea? *sismurung hahahah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best dear,saya agent sah stea

      Delete
  2. Wah sukanya teh hijau ni. MV sekarang amalkan teh hijau brand lain. Kemungkinan mahu mencuba juga nanti teh hijau STEA ni

    ReplyDelete
  3. HALAL, MURAH dan SELAMAT. Harganya pun berpatutan, RM60 je :)
    Mmg kena cuba!

    ReplyDelete